Test Sürüşü: Yeni Volvo V40 T3 1.5 litre 152 beygir dizel

®
Çok Okunanlar

Automechanika Istanbul Fuarında Corona Virüsü Dikkati…!

Türkiye ekonomisinin ihracat şampiyonu Türkiye’nin otomotiv üreticileri, uluslararası işbirliklerini yeni bir boyuta taşımaya hazırlanıyor. İhracatta yeni pazar arayışına hız...

PSA satışları, düşüşe geçti…

Fransız otomobil üreticisi PSA Group'un araç satışları, Peugeot pazarın % 12,8'ini kaybetti. Şirketin pazartesi günü yaptığı açıklamada, Ocak-Haziran dönemi toplamda...

Test Sürüşü: Yeni Honda Jazz “Dream” 1.3litre Düz Vites Seçeneği!

Yazı: U. Özgür SUNAY - Fotoğraf: Honda Jazz Türkiye’de yüzde 20’lik paya sahip B segmentinde Jazz ile test sürüşümüzü gerçekleştirdik. Avrupa’da...

FORD Rakun Pro2 ve Rakun Pro3’ü tanıttı…

Günümüzde hızla yükselen e-ticaret ve mobilite trendine yönelik müşterilerin ihtiyaçlarından yola çıkan Ford Otosan, elektrikli ve ticari araç üretiminde...

VOLVO V40 T3 INSCRIPTION

Yazı: Özgür SUNAY | Fotoğraf: Sarp ÖZYORULMAZ

Yeni Volvo V40 T3 1.5 litre 152 beygir dizel otomatik modelinin test sürüşünü gerçekleştirdik. Volvo V40 T3 modeline göz attığımızda Volvo markasının yeni marka yüzü olan ve son gelen modellerinde uygulamış olduğu son versiyon makyajı V40 T3 modelinde henüz gerçekleştirmemiş olduğunu ve Volvo’nun bir önceki marka yüzüne sahip olan hali ile V40 T3 modelini görmekteyiz. 2017 yılı içerisinde büyük ihtimal ile yeni Volvo V40 modelinde bir değişiklik ve makyaj görebiliriz. Güvenlik olarak ve güvenli araç üretimi konusunda işin uzmanı İsveçli Volvo, Tata markasına geçmesi ile kendinden ve araçlarından ödün vermeden çalışmalarına devam ederek güvenlik sistemlerini her geçen gün geliştirmekte. Bu sonucu yeni modellerde ise ön planda.

yeni-volvo-v40-t3-1-5-litre-152-beygir-dizel-otomatik-test-surusu2

 

Volvo V40 T3 aracımız artık kendi üretmiş oldukları yeni T3 modeli ile pazara sunulmakta. Volvo V40 modeline ilk olarak ön taraftan baktığımızda güçlü sportif bir duruşun hakim olduğunu ve aslında S60 modelinden bir farkı olmadığını sunmakta. Ön tarafta ızgara bölümünde Volvo logosunun hemen sol tarafına yerleştirilmiş olan şeffaf görüntüde bir radar sisteminin varlığı bir çok kontrol mekanizmasına algılama özelliğini katarak aynı zamanda idare edilmesini sağlamış. Yine diğer güvenlikle ilgili unsur olarak yayalara çarpma esnasında yayaların daha az zarar görmesini sağlayan motor kaputu ile ön cam arasından patlayarak çıkan bir airbag söz konusu. V40 aracımız her ne kadar vagon tipli uzun bir araç niteliğinde olmuş olsada aslında bir coupe hatcback alt yapısı ile tasarlanmış. Ön taraftan geniş arka tarafta daralan ve keskin hatlar ile oldukça sportif duran V40 tasarım olarak çok iyi bir işçilik çıkarmış ve bunun neticesi aracın karoser yapısı ile birlikte tüm kullanım özelliklerine artı olarak yansımış. İçeride ise işcilik konusunda yine güvenlik ve sürüş ön planda. Sade ve dar tasarlanan ön konsol son derece yüksek bir madde ile imal edilmiş.

yeni-volvo-v40-t3-1-5-litre-152-beygir-dizel-otomatik-test-surusu3

Direksiyon simidi göze hitap etmede biraz geniş büyük gözüküyor olsa da kullanımda sportif yapısı ile haz veriyor. V40 aracın dönüş turu ve çapıda oldukça arttırılmış direksiyon anında tepkisi ile kıvrak. Ön panelde km saati iki farklı mod ile kullanıma sunulmuş. Bunlardan biri sportif mod dijital km saati. Bir diğeri ise klasik km saati şeklinde. Bunuda elegance modu seçmek sureti ile kullanmanız mümkün. V40 aracımız anahtarsız çalışmakta. Start-Stop çalıştırma düğmesinin hemen altında anahtar yuvası yer almakta. Ayrıca, aracımızda EcoPlus seçeneği de mevcut. EcoPlus modunda klasik olan gösterge paneli yeşil olarak renk değiştirmekte ve aynı şekilde ön konsolda yer alan çok amaçlı araç bilgi ekranımızda yeşil renkte uyum sağlıyor. V40 aracımız aynı zamanda yoldaki  trafik levhalarını ve işaretlerini algılama yöntemi ile o yolda gidebileceğiniz hız konusunda km göstergesinde sizi uyarmakta. Volvo V40 aracımızda diğer modellerinde olduğu gibi kör nokta uyarı sistemi (blis) aracın aynalarına yakın olarak iç kısmına uyarlanmış. Sürücünün turuncu renkte yanan bu ikaz lambasını daha rahat görmesi ve daha fazla dikkat etmesi bu şekilde sağlanmış. Adaptive Cruise Control sistemi sayesinde ön tarafta yer alan radar yardımı ile 30km altında trafikte Volvo V40 çarpışma önleme sistemi devreye girerek sizin yerinize fren yapıyor. Yoğun trafiğe sahip büyükşehirlerde trafikte sizi rahatlatan bir özellik aslında. Uzun yolda önünüzdeki araç ile takip mesafesini menüden ayarlama imkanınız sayesinde, V40 aracımızda hız sabitleme sistemini çalıştırdığınızda V40 takip mesafesini ön taraftaki araca göre ayarlamak sureti ile güvenli bir şekilde yol almanızı da ayrıca sağlamakta.

yeni-volvo-v40-t3-1-5-litre-152-beygir-dizel-otomatik-test-surusu4

Özellikle yola ani çıkan yayalarda ya da önünüze aniden kıran bir araç olduğunda sürücü önündeki camda kırmızı ışık yanmak sureti ile sesli siren sesi uyarısı ile beraber sürücüyü uyarıp ani şekilde sizin fren yada manevra yapmanızı dikkatinizi toplamanıza yardımcı olan, sürücü yorgunluğunu algılamak sureti ile sürekli olarak, sürücünün kullanım tarzını analiz eden sistem hata yapmamanız için geliştirilmiş.  Volvo V40 T3 dizel motor 1.5 litre ve 152 beygir güç üretiyor. V40’ın sürüş performansına baktığımızda ise bu motorun V40 modeline kullanımda bir serilik sportiflik kattığı kesin. Hızlanması ve yol tutuşu sayesinde güven veren ve özellikle 200km gibi yüksek hızlara çok kolayca ve yorulmadan ulaşabilen bir motor. Yüksek hızlarda ise V40 verdiği güvenle sizi sürüşe odaklandırmakta. Eğimli keskin virajlarda olan yüksek tarzda kendi başarısı sayesinde size bir ralli otomobili kullanıyormuş havasını da yaşatmakta. Direksiyonda yer alan F1 vites pedalları sayesinde kısa süre içinde devir aralığı müsait olduğu sürece vitesi düşürebilirsiniz. V40 ve diğer Volvo modellerinde ön planda olan şerit takip sistemi sayesinde herhangi bir şekilde şeritten olan taşmalarınızda araç direksiyonu titretmek sureti ile size uyarmakta. Çok yumuşak olmayan sportif süspansiyon sistemi V40 araca yakışıyor. Arka tarafta oturan yolcular son derece kaliteli deri koltukta rahat şekilde seyahat etmeleri esnasında sert olan süspansiyon yapısından çok fazla etkilenmiyorlar. V40 aracın arkaya doğru uzanan dar yapısı içeride oturan yolcular için yeterli düzeyde baş ve ayak mesafesinin oluşturulmasını etkilememiş.

yeni-volvo-v40-t3-1-5-litre-152-beygir-dizel-otomatik-test-surusu5

V40 modelimizde ön konsolda yer alan MyCar adlı bir tuş bulunuyor. Bu tuş yardımı ile Ana Ekran’da yer alan araç ile ilgili tüm bilgilere ulaşabilir, sürücü desteği fonksiyonlarını buradan devre dışı bırakabilir ya da müdahale edebilirsiniz. MyCar seçeneği ile Volvo V40 aracımızda yer alan tüm sürüş şartlarınıza göz atabilirsiniz. Aynı şekilde bu menü yardımı ile Volvo mühendisleri çok güzel bir uygulama daha eklemişler. Volvo V40 kullanım kitapçığına direk olarak bu menüden ulaşabilirsiniz. V40 araçla ilgili A’da Z’ye kadar olan en ince ayrıntısı ile sürüş ve güvenlik özelliklerinin ayrı ayrı başlıklar altında yer aldığı komple bir kitapçık aracın içine entegre edilmiş vaziyette bulunuyor. İnanın bana Volvo araçları hakkında ya da daha önce otomobiller hakkında hiç bir şey bilmiyorsanız her gün bu kitapçıktan aracınızın içerisinde sıcak kahvenizi içerek oturup dijital ekrandan bu kitabı okumak size çok değerli bilgiler kazandıracak. Bu bilgileri okuduğunuzda aracınızı çok daha iyi ve verimli kullanabilecek en ufak bir sorunda ne şekilde müdahale etmeniz gerektiğini öğrenmiş olacaksınız. Bence bu tarz araçlarda olması gereken benzersiz ve fark yaratan önemli bir özellik diyebilirim. Volvo V 40 aracımız 105.000 TL gibi başlayan fiyatları ile özellikle Premium segmentte yer alan Mercedes, Bmw ve Audi markalarına daha doğrusu rakiplerine meydan okumakta. Türkiye’de ise Volvo V40 modelinin ve S60 modelinin aslında pazarda ne kadar fazla olduğu ve kendi pazarını yaratmış olduğunuda görmekteyiz. Alt yapısı bakımından gerek donanım özellikleri gerekse size vaat ettiği sportif ve konforlu sürüşü sayesinde bu fiyatlara kaçırılmaması gereken bir uzay otomobili diyebilirim. Sonuç itibarı ile uzun yıllar üzerinde çalışılarak üretilmiş bir otomobil satın aldığınızı düşünecek olursanız Volvo V40 gibi bir aracı uzun bir süre satmanıza da gerek olmayabilir. Benim fiyat avantajı ile şiddetle tavsiye edebileceğim son derece güven veren iyi bir araç.

yeni-volvo-v40-t3-1-5-litre-152-beygir-dizel-otomatik-test-surusu6

Diğer Haberler

VIDEO: YETX AMFİBİK ARAÇ İLE SUDA VE KARADA ÖZEL TEST SÜRÜŞÜ….

Ankara - Gölbaşı / Mogan Gölü Yetx Test Sürüşü ayrıntıları ve yorumlarımız kısa bir zaman içerisinde sitemizde detayları ile beraber yeni sayımız dergimizde yayında olacaktır......

Yeni Transporter İncelemesi: Özellikleri ve Fiyatları

Hem ticari hem de bireysel kullanımda sürücülerin beklentilerini karşılamak için geliştirilmiş yeni Transporter üstün özelliklere sahip bir araçtır. Volkswagen’in yenilikçi anlayışını yansıtan bu model;...

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...

Nissan Türkiye’ye yeni satış direktörü

2016 yılından bu yana Nissan Türkiye çatısı altında farklı görevler üstlenen ve son olarak Nissan Türkiye Satış Planlama Müdürü olarak görev yapan Yiğit Boztürk...

Kış mevsiminde akü arızaları yüzde 170 artıyor

Kış mevsiminin zorlu koşullarına sürücüler araçlarını hazırlamaya başladı. Kış lastiği ve antifriz kontrolü kadar listede en önemli maddelerden biri de akü bakımı. Dünyanın enerji...