Test Sürüşü: Özgür Sunay
İspanyolların ünlü markası Seat, Leon 1.2 lt tsi turbo 105 beygir gücünde benzinli ve 6 vites yeni motor seçeneği ile spor hatcback modeli aynı zamanda 4 kapısı ile hem sportif hem de aile aracı olmaya aday araçlardan hoşlananlar için mükemmel bir seçenek sunuyor. VW çatısı altında iç konfor ve motor seçenekleri ile yeniden harmanlanan Leon dış tasarımında sadece bir kaç ufak makyaj değişiklikleri ile karşımıza çıkıyor. Aracın ön tamponu ve yan tarafındaki çizgiler ile ön ve arka farlar tasarımcıları tarafından yeniden yorumlanmış. Fakat leon’un bir önceki genel yapısına nazaran daha kaslı görünüşü ile aynı kalan araç en büyük değişikliğini ise yeni motor seçeneğine yansıtarak tüketiciye sunuyor.
İlk defa leon modelinin test sürüşünü yapıyor olmama rağmen Seat markasının diğer modellerinin daha önce test sürüşünü yapmış olmam sayesinde leon modelinde hiç yabancılık çekmedim. Çünkü genel olarak Seat modellerinin iç dizaynı, tasarımı, konfor yapısı ve motor seçenekleri tüm modellerinde birebir örtüşüyor diyebilirim. Artık seat markasında VW markasınında büyük etkisi ile standart bir yapı hakim. (Almanların ünlü VW markasının Golf, Jetta, Passat v.b. modelleri gibi) Leon modeli aslında Türkiye pazarında hız ve spor otomobil tutkunlarının rüyalarını süsleyen ve daha çok modifiye sevenlerin tercih ettiği bir araçtı. Çünkü önceki versiyonlarında yüksek motor seçenekleri ile performansı oldukça yüksek bir araç olarak karşımıza çıktı. Test için almış olduğumuz yeni 1.2lt TSI motor ve 105 beygir gücündeki Leon, daha ufak bir motor hacmine sahip olmasına rağmen beklentilerinizin oldukça yukarısında sizi tatmin edebiliyor.
Özellikle vites geçişlerindeki seriliği ve size hissettirmiş olduğu motor ve beygir gücü hiçte hafife alınacak gibi basit değil. Normal bir 1.6 lt ve 105 beygir gücünde eş değer otomobillerin çoğundan daha seri atak ve hızlı diyebilirim. Aynı zamanda çok yüksek vites geçiş devirine sahip. Buda 1.2lt gücündeki leounun özellikle 4000-5000 devir arasında motorun ve beygirin gücü ile deyim yerindeyse araç kendini bularak daha iyi verim almanızı sağlıyor. İç konfor ve dizayn tasarımına ise diyecek bir şey bulamıyorum çünkü seat markasının genel olarak tüm modellerinde iç ve dış tasarımını her zaman farklı bulup kullanım olarak tercih ettiğim otomobiller arasında olduğunu söyleyebilirim.
Sürüş dinamikleri ise hemen hemen Cupra modeli ile aynı fakat Leon, Cupra modeline göre arka tarafını virajlarda ve toprak yolda daha kolay kaydırmaya müsait diyebilirim. Genel olarak aracın yol tutuşu ve otokontrolü çok yüksek en az Cupra modeli kadar güven uyandırıyor. Leon 1.2lt yeni motor seçeneği ile performasına göre oldukça ekonomik yakıt harcıyor. Kullanımınıza göre şehir içinde ortalama 7.0 lt yakıt harcaması ihtimal. Leon’un fren sistemi ve özellikle eps devrede iken slalom, ters kontra gibi testlerde yol tutuş özelliğinin de oldukça başarılı olduğunu görüyoruz. Sportif süspansiyonları biraz daha yumuşak olabilirdi. 4 kişilik kullanımlarda arkada oturanlar bu durumda yoldaki kavislerde biraz daha fazla rahatsız olabilirler. Aracın uzun yolda motor sesini içeriye vermesi diğer modellere göre oldukça iyileştirilerek daha da azaltılmış olduğunu gördük.