Test Sürüşü: Yeni Seat Ibiza 1.0 litre DSG Turbo Benzinli FR Donanım…

®
Çok Okunanlar

AEM dünyanın en sürdürülebilir elektrikli motoruyla şimdi Türkiye’de

Küresel otomotiv ve ulaşım sektörlerine dünyanın en sürdürülebilir elektrikli araç motorlarını tasarlama ve üretme vizyonuyla İngiltere'de kurulan AEM (Advanced...

Range Rover’ın Westminster ve Westminster Black Edition

Borusan Otomotiv’in Türkiye distribütörü olduğu Land Rover’ın lüks SUV’u Range Rover, Westminster ve Westminster Black Edition donanım paketi seçenekleriyle...

Direksiyon uygulama sınavları anlık takip edilip, denetleniyor

Bakanlık tarafından özel motorlu taşıt sürücü kursları, ulaştırma hizmetleri mesleki eğitim ve geliştirme kursları (SRC) ile iş makineleri sürücü eğitim...

Mercedes-Benz eCitaro, IAA Mobility 2021’de emisyonsuz ulaşım

IAA Mobility 2021 zirvesinde çok sayıda yeni aracın dünya lansmanı yapılırken, yeni teknolojiler ve ulaşım çözümleri de tanıtıldı. Pandemi...

Test Sürüşü ve Fotoğraf: Umut Özgür Sunay

TEST SEAT IBIZA FR

Yeni Seat Ibiza 1.0 litre DSG şanzıman benzinli ve FR donanım paketine sahip kırmızı modelinin test sürüşünü yaptım. Test sürüşünü uzun yolda İstanbul-Ankara arasında gerçekleştirdim.

TEST: SEAT IBIZA FR

Araca önden bakıldığında keskin ön yüz yeni ön panjur S logosu yeni sis farları, FR donanım logosu ve Led farlar keskin bir yapı ile çok dikkat edilmesini sağlıyor.

TEST SEAT IBIZA FR

Aracımızın içerisinde 1.0 litre hacimli benzinli motor 115 beygir güce sahip. Oldukça enerjik atak yapıya sahip olan bu motoru 3 farklı sürüş modu ile kullanmanız sağlanmış. Eco modu, Standart ve Sport mod ile sürüş yapabilirsiniz. 3 farklı mod ‘da araç iyi bir şekilde ivme kazanıyor. Istanbul-Ankara arasında kesinlikle beni yormadı. Klima açık ve araçta toplam 4 kişi vardı. 140 – 150 km hızlara rahat çıkabilen bir motor. Bu bakımdan yeni Seat Ibıza 1.0 litre benzinli 115 beygirlik versiyonu çok beğeni kazandı.

Yeni Seat Ibiza Test FR

Ön iç tasarım bu anlamda iyi.

TEST SEAT IBIZA FR

Direksiyon yapısı ele iyi oturmakta ve sportif dizayn edilmiş. Ön gösterge panelleri iyi. Multimedya ekranı iyi. DSG vites kolu kullanımı ve kalitesi iyi. İç aydınlatma sistemi iyi. Klima gayet mükemmel. Koltuklar FR donanım sportif kumaş rahat. Direksiyon aşağı yukarı ve derinlik ayarlamalı. Aracın sizinle konuşabilmesi yapay zeka gibi ilginç.

TEST SEAT IBIZA FR

TEST SEAT IBIZA FR

Menüden sesli yardıma bastığınızda elinizi kullanmadan yola odaklı bir şekilde örneğin: Kaynak, medya, usb gibi kelimeler söyleyerek müziklerinizi çok rahat açabilirsiniz. Radyo diyebilirsiniz. Yani aracın içinde menüsünde ne varsa bunları sözlü söylemek sureti ile ulaşabiliyorsunuz. Araç bu konuda size sesli yanıt vererek sizinle konuşabiliyor. 🙂

Bu bakımdan canınız tek başınıza uzun yolda pek sıkılmaz.

TEST SEAT IBIZA FR DONANIM

Seat Ibıza’nın rakipleri Kia Rio ve Renault Clio, Hyundai İ20 ye göre daha fazla bir albenisi olduğu ayrıca bu konuda alt yapısının sağlam duruşu ile iddalı olduğunu söylemeliyiz. Benim tek hoşuma gitmeyen yanlarından biri ön kokpitte gösterge panelinin üzeri ön göğüs bölümü çok sert bir plastik. Zamanla bu göze fena takılabilir. Ya da hoşa gitmezlik başlar. Bu araçtaki kalite algısını düşürmüş mesela. Sonra diğer bir  konu müzik sistemi çok iyi kontrol edilmesine rağmen maalesef ses yüksek ve doyurucu boyutta değildi.

Seat Ibiza Test

Fakat aracın dışarıdan görüntüsü yeterli. Çok ilgi çekiyor. Çok baktıran bir araç.

Test IBIZA 2018

Aracın özellikle Leon’a benzemesi yetiyor bence. Direk olarak ön, yan ve arka keskin akışlı hatlar eşliğinde. Keskin ve çok dinamizm içeren tasarım bu anlamda görüntü olarak rakiplerini eliyor bana kalırsa. Yine arka tarafa baktığımızda bu tasarımın ne kadar iyi olduğunu da görebiliyoruz.

TEST SEAT IBIZA FR

Son olarak bana sakın abi kaç para yaktın diye sormayın. Onu şöyle izah edeyim. Çok nadir sabit olarak 90-110 km arasında yolda seyahat ediyorum. Bazen vaktim sınırlı oluyor. Gideceğim yere hızlı ve çabuk ulaşmak istiyorum. Bu sebeple aracın hızına göre hareket etmeyi tercih ediyorum. Istanbul’dan Ankara’ya doğru yola çıktığımda gidişte 3.5 saatte gittim sanırım. 3 saatte olabilir. Çok çetelesini tutmadım. Fakat dönüşte gece yolda boştu, dönmem de lazımdı. Yine çok kasmadan Ankara’dan – Istanbul’a mola vermeden ve durmadan geldim. Ankara-Bolu / Tünele giriş. arasını tam 1 saatte aldım. Sonra bölünmüş yollar ve önüme çıkan tır, kamyonlar biraz yavaşlama sebebim oldu. Yakıtım da çok az kalmıştı. Bu sebepten de yine çok yavaşladım. Bolu’dan Istanbul’a 1 saat 20 dakika da geldim. Toplam olarak 2 saat 20 dakika süren yolculuğumda 20 dk. Yakıt için kaybettim.

Seat Ibıza Test

Şimdi bu tarz bir kullanımda maalesef size bu aracın ne kadar az yaktığından bahsedemeyeceğim. Üzgünüm. Fakat nasıl gittiğinden anladınız sanırım ? …

Diğer Haberler

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...

Nissan Türkiye’ye yeni satış direktörü

2016 yılından bu yana Nissan Türkiye çatısı altında farklı görevler üstlenen ve son olarak Nissan Türkiye Satış Planlama Müdürü olarak görev yapan Yiğit Boztürk...

Kış mevsiminde akü arızaları yüzde 170 artıyor

Kış mevsiminin zorlu koşullarına sürücüler araçlarını hazırlamaya başladı. Kış lastiği ve antifriz kontrolü kadar listede en önemli maddelerden biri de akü bakımı. Dünyanın enerji...

Zorunluluk için değil zor durumlar için: Kışın Kış Lastiği

Aniden bastıran kar, 7 derecenin altına düşen sıcaklıklar... Kış, tüm zorluklarıyla kapımızda! 1 Aralık 2024'te başlayacak Zorunlu Kış Lastiği Uygulaması ise güvenli sürüşe büyük bir katkı...

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği:  Coach, Zorlu Yol Şartlarında Üstün Direnç Sağlıyor AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren Petlas, yeni nesil otobüs lastikleri RH ve SH...