Test Sürüşü ve Fotoğraf: Umut Özgür Sunay
Yeni Seat Ibiza 1.0 litre DSG şanzıman benzinli ve FR donanım paketine sahip kırmızı modelinin test sürüşünü yaptım. Test sürüşünü uzun yolda İstanbul-Ankara arasında gerçekleştirdim.
Araca önden bakıldığında keskin ön yüz yeni ön panjur S logosu yeni sis farları, FR donanım logosu ve Led farlar keskin bir yapı ile çok dikkat edilmesini sağlıyor.
Aracımızın içerisinde 1.0 litre hacimli benzinli motor 115 beygir güce sahip. Oldukça enerjik atak yapıya sahip olan bu motoru 3 farklı sürüş modu ile kullanmanız sağlanmış. Eco modu, Standart ve Sport mod ile sürüş yapabilirsiniz. 3 farklı mod ‘da araç iyi bir şekilde ivme kazanıyor. Istanbul-Ankara arasında kesinlikle beni yormadı. Klima açık ve araçta toplam 4 kişi vardı. 140 – 150 km hızlara rahat çıkabilen bir motor. Bu bakımdan yeni Seat Ibıza 1.0 litre benzinli 115 beygirlik versiyonu çok beğeni kazandı.
Ön iç tasarım bu anlamda iyi.
Direksiyon yapısı ele iyi oturmakta ve sportif dizayn edilmiş. Ön gösterge panelleri iyi. Multimedya ekranı iyi. DSG vites kolu kullanımı ve kalitesi iyi. İç aydınlatma sistemi iyi. Klima gayet mükemmel. Koltuklar FR donanım sportif kumaş rahat. Direksiyon aşağı yukarı ve derinlik ayarlamalı. Aracın sizinle konuşabilmesi yapay zeka gibi ilginç.
Menüden sesli yardıma bastığınızda elinizi kullanmadan yola odaklı bir şekilde örneğin: Kaynak, medya, usb gibi kelimeler söyleyerek müziklerinizi çok rahat açabilirsiniz. Radyo diyebilirsiniz. Yani aracın içinde menüsünde ne varsa bunları sözlü söylemek sureti ile ulaşabiliyorsunuz. Araç bu konuda size sesli yanıt vererek sizinle konuşabiliyor. 🙂
Bu bakımdan canınız tek başınıza uzun yolda pek sıkılmaz.
Seat Ibıza’nın rakipleri Kia Rio ve Renault Clio, Hyundai İ20 ye göre daha fazla bir albenisi olduğu ayrıca bu konuda alt yapısının sağlam duruşu ile iddalı olduğunu söylemeliyiz. Benim tek hoşuma gitmeyen yanlarından biri ön kokpitte gösterge panelinin üzeri ön göğüs bölümü çok sert bir plastik. Zamanla bu göze fena takılabilir. Ya da hoşa gitmezlik başlar. Bu araçtaki kalite algısını düşürmüş mesela. Sonra diğer bir konu müzik sistemi çok iyi kontrol edilmesine rağmen maalesef ses yüksek ve doyurucu boyutta değildi.
Fakat aracın dışarıdan görüntüsü yeterli. Çok ilgi çekiyor. Çok baktıran bir araç.
Aracın özellikle Leon’a benzemesi yetiyor bence. Direk olarak ön, yan ve arka keskin akışlı hatlar eşliğinde. Keskin ve çok dinamizm içeren tasarım bu anlamda görüntü olarak rakiplerini eliyor bana kalırsa. Yine arka tarafa baktığımızda bu tasarımın ne kadar iyi olduğunu da görebiliyoruz.
Son olarak bana sakın abi kaç para yaktın diye sormayın. Onu şöyle izah edeyim. Çok nadir sabit olarak 90-110 km arasında yolda seyahat ediyorum. Bazen vaktim sınırlı oluyor. Gideceğim yere hızlı ve çabuk ulaşmak istiyorum. Bu sebeple aracın hızına göre hareket etmeyi tercih ediyorum. Istanbul’dan Ankara’ya doğru yola çıktığımda gidişte 3.5 saatte gittim sanırım. 3 saatte olabilir. Çok çetelesini tutmadım. Fakat dönüşte gece yolda boştu, dönmem de lazımdı. Yine çok kasmadan Ankara’dan – Istanbul’a mola vermeden ve durmadan geldim. Ankara-Bolu / Tünele giriş. arasını tam 1 saatte aldım. Sonra bölünmüş yollar ve önüme çıkan tır, kamyonlar biraz yavaşlama sebebim oldu. Yakıtım da çok az kalmıştı. Bu sebepten de yine çok yavaşladım. Bolu’dan Istanbul’a 1 saat 20 dakika da geldim. Toplam olarak 2 saat 20 dakika süren yolculuğumda 20 dk. Yakıt için kaybettim.
Şimdi bu tarz bir kullanımda maalesef size bu aracın ne kadar az yaktığından bahsedemeyeceğim. Üzgünüm. Fakat nasıl gittiğinden anladınız sanırım ? …