London Escorts sunderland escorts asyabahis.org dumanbet.live pinbahiscasino.com sekabet.net www.olabahisgir.com maltcasino.net faffbet-giris.com asyabahisgo1.com www.dumanbetyenigiris.com pinbahisgo1.com sekabet-giris2.com www.olabahisgo.com maltcasino-giris.com faffbet.net betforward1.org www.betforward.mobi 1xbet-adres.com 1xbet4iran.com romabet1.com www.yasbet2.net www.1xirani.com www.romabet.top www.3btforward1.com 1xbet https://1xbet-farsi4.com بهترین سایت شرط بندی betforward

Test Sürüşü: YENİ PORSCHE CAYENNE S

®
Çok Okunanlar

Yazar-Özgür Sunay

Daha verimli, daha sportif ve ilk kez Hibrid; Yeni Cayenne

Yeni Kasa Cayenne S modelini Porsche’nin 2010 World Show etkinliği esnasında istanbul
park pisti etrafında oluşturulan özel bir off-road parkurunda ilk sürüş deneyimi yapma imkanı bulduk. Özel Off-road parkurumuz kısa fakat Porsche Cayenne S asfalt tutkunu bir araç için aslında orta zorlukta sayılabilecek bir parkur. Porsche yetkilileri aracı daha fazla zorlayıcı bir ortama şimdilik sokmamızı istemeseler de, yeni cayenne kısa ve orta zorluk derecesindeki parkurumuzda off-road özelliklerini zorlanmadan hemen ortaya koymayı başarıyor.

Yeni Porsche Cayenne S bir önceki kasaya oranla daha uzun ve yerden biraz daha yüksek.
Azaltılmış ağırlığı ve gövde yapısında daha fazla oranla yeni kullanılmaya başlanan
alüminyum aracın üzerindeki ağırlık yükünün fazlasını almış gözüküyor. Güçlü motoru ile de kesinlikle bir önceki kasadan ve motor gücünden daha dinamik ve atak bir hale gelmiş. Aracın iç hacmi eski kasaya göre daha fazla oranda iyileştirilmiş. Tamamen yenilenmiş haliyle ilk kez Cenevre Fuarı’nda sergilenen Yeni Cayenne, gerek özellikleri, gerekse model gamında yer alan hibrid modeliyle artık daha verimli ve çevreci. Bir önceki nesline göre iz
genişliği 40mm daha artırılan ve 48 mm daha uzun olan Cayenne, iç alanda daha geniş bir alan yaratıyor. Daha büyük dış ölçülere rağmen, yeni Cayenne daha fazla kompakt ve dinamik görünüyor. Öne doğru yükselen orta konsol ile yükseltilmiş otomatik veya düz vites kolu iç mekana Cockpit havası veriyor. Arka koltuk grubu, 160 milimetre kadar ileri doğru kaydırılabiliyor ve arka koltuk sırtlıkları eğimi istenirse üç kademede ayarlanabiliyor. Yeni Cayenne S’ in önceki ve rakip modelleri gibi her türlü yol şartına göre ayarlanabilen yerden yükseklik ve off-road ayarı oldukça başarılı parkurda derin geçişlerde aracın altının yere hiç bir şekilde temas etmediğini görüyoruz. Yine yeni motor yapısı ile 2010-11 Cayenne S diesel oldukça sessiz çalışıyor. Kendinizi diesel modelinde unutup benzinli modelinde hissetmeniz olası. Yeni kasa Cayenne S’ in en beğendiğim ve başarılı bulduğum özelliklerinden biride eğim iniş kontrol sistemi. Test parkurunda yüksek ve oldukça eğimli açı ile engebeli bir araziden aşağı inerken eğim iniş kontrol düğmesine basıp ayağımızı frenden çekiyoruz. Ve yeni cayenne s’in eğim iniş kontrol sistemi bizi güvenli bir şekilde sabit bir hız ile oldukça yavaş olarak aşağı kadar inmemizi sağlıyor. tüketimde daha fazla verimlilik ve daha az CO2 emisyonunda, daha fazla performans elde edilmesini sağlıyor. Önceki modellere nazaran 180 kilogram daha hafif olan Cayenne S Hybrid, sürüş performansı, çeviklik açısından da ciddi bir fark yaratıyor.

Bu özelliği güvenlik bakımından da oldukça önemli. Aynı şekilde çok dik bir rampada
durup kalkmayı denediğimizde ayağımızı frenden çekmemize rağmen araç hiç
bir şekilde geriye kaymıyor. Özellikle hanımlar dik ve kaygan inişlerde yağmurlu
havalarda bu özelliği kullanarak rahatlıkla korkmadan aşağıya kadar en dik yerlerden
inebilir ve çıkabilirler. Yeni Cayenne S’ de yine değişik yol şartlarına göre ayarlanabilir
süspansiyon modları yumuşak, normal, sport kullanım için standart olarak mevcut.
Farklı yol şartlarınızda hem aracın hemde sizin konforunuzu arttırıyor. Yeni kasa
Cayenne S eski kasaya oranla biraz daha uzunluğu sayesinde arka koltukları 7
koltuğa kadar çıkabiliyor. Ve arka koltuğu artık öne ve arkaya doğru ayarlayabilme
imkanıda 2010-11 model Cayenne S ‘in yeni özellikleri arasında. Artı olarak en önemli
foksiyonlarından biride start/stop özelliği ayağınız frendeyken trafikte araç motoru
kapatarak fazla yakıt sarfiyatı yapmanıza engel oluyor. Araç motoru kapalı iken
ise tüm güvenlik önlemleri hala devrede çalışıyor. İsterseniz bu özelliği trafikte devre
dışı bırakmanızda mevcut. Ayrıca yeni cayenne s ‘de yeni ses sistemi ve yeni ses
çıkışları sayesinde oldukça kaliteli bir müzik dinleyebilirsiniz. Yeni kasa Cayenne S
versiyonlarının fiyatı ise 350.000 – 500.000 TL arasında değişiklik gösteriyor. Yeni
Cayenne ailesi 3,6 lt V6 motor seçeneğiyle başlıyor. 300 hp güç üreten motor, Tiptronic
S şanzımanıyla yüzde 20 daha tasarruflu olan Cayenne, 100km’de ortalama 9,9 lt
yakıt tüketiyor. 3 lt V6 motora sahip olan ve 240 hp güç, 550Nm tork üreten Cayenne
Diesel de yine yüzde 20 yakıt tasarrufu sağlayarak, 100km’de sadece 7,4 lt tüketim
değeni veriyor. Modelin lüksek tork üreten 4,8 litrelik V8 motorlu versiyonu Cayenne S
de tasarrufuyla öne çıkıyor; 100km’de 10,5lt tüketim değeri veren Cayenne S, 400hp
güç üretiyor. Ailenin en güçlüsü Cayenne Turbo, 4,8lt’lik V8 motoru 500hp güç
üretirken, yüzde 23 verimlilik sağlayarak, 100km’de 11,5lt yakıt tüketiyor.

Diğer Haberler

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...

Nissan Türkiye’ye yeni satış direktörü

2016 yılından bu yana Nissan Türkiye çatısı altında farklı görevler üstlenen ve son olarak Nissan Türkiye Satış Planlama Müdürü olarak görev yapan Yiğit Boztürk...

Kış mevsiminde akü arızaları yüzde 170 artıyor

Kış mevsiminin zorlu koşullarına sürücüler araçlarını hazırlamaya başladı. Kış lastiği ve antifriz kontrolü kadar listede en önemli maddelerden biri de akü bakımı. Dünyanın enerji...

Zorunluluk için değil zor durumlar için: Kışın Kış Lastiği

Aniden bastıran kar, 7 derecenin altına düşen sıcaklıklar... Kış, tüm zorluklarıyla kapımızda! 1 Aralık 2024'te başlayacak Zorunlu Kış Lastiği Uygulaması ise güvenli sürüşe büyük bir katkı...

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği:  Coach, Zorlu Yol Şartlarında Üstün Direnç Sağlıyor AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren Petlas, yeni nesil otobüs lastikleri RH ve SH...