Yazı ve Fotoğraf: U. Özgür Sunay
Yeni Nissan Qashqai 1.2 litre benzinli 115 beygir otomatik X-Tronic şanzımana sahip olan modelinin test sürüşünü gerçekleştirdik. Pazara sunulduğu 2007 yılından bu yana başarılı satış performansı ile kompakt Suv lideri olan Nissan, yeni Qashqai modelini iç ve dış özellikleri olmak üzere yenileyerek makyajlı şekilde geçtiğimiz günlerde pazarda satışa sundu. Yenilenen Qashqai’de dış tasarımda ön yüzde özellikle far ve tampon kısmında ciddi bir makyajlanma çalışması olduğunu görüyoruz. Yeni ön yüz tasarımı ile Yeni Qashqai ‘de yeni bir görünüme sahip. Bir önceki modeline göre çekik olarak yan çamurluklara kadar uzayarak tasarlanmış yeni ön far grubu ve içindeki gündüz yanan Led farlar oldukça çekici durmakta. Yine ön tarafta yeni büyük şekilde tasarlanan ön V ızgara aliminyum görüntüsü ile Nissan logosu ön tarafta yeni Radar güvenlik sistemi ile dikkat çekmekte. Özellikle bu sistem sayesinde Yeni Qashqai modellerinde “Nissan Intelligent Mobility” dediğimiz Akıllı yol kontrolü, Akıllı sürüş Kontrolü, Aktif Motor Freni (X-Tronic), Akıllı çarpışma önleme sistemi, Akıllı otomatik uzun far sistemi, Akıllı çevre görüş sistemi, Akıllı arka çapraz trafik uyarı sistemi ve Akıllı park sistemi devreye girerek kullanılabiliyor.
Yine ön far tamponda bir önceki modeline göre değişiklik gösteren belkide en önemli radikal yenilik ön tamponda yapılan sis far grubunun yeni Qashqai’de (artık Akıllı Qashqai ‘de diyebiliriz.) ön far tampon grubu içerisinde alınmak sureti ile bir bütünlük oluşturulmuş. Yeni çizgileri ve tasarımı ile Ön kısımın tamamen yenilendiğini görüyoruz. Ön taraftan arkaya doğru baktığımızda çok fazla bir değişim olmadan yeni Nissan Qashqai’nin aks mesafesi ve yerden yüksekliği bir önceki modeli ile aynı kalması ile beraber şasi kısmında arkaya doğru 17mm kadar biraz daha uzamış olduğunu görmekteyiz . Bu uzama özellikle arka tarafta oturan yolcuların diz mesafesine biraz daha yansımış vaziyette. Yeni Nissan Qashqai’de yenilenen arka tampon ve far grubunu baktığımızda ise, Yine arka far grubu daha büyük ve arka yan duvarlara kadar uzamış bir far gurubu görüyoruz. Yeni Nissan Qashqai bagaj hacmi ise 401 litre. Arka koltuklar yüzde 70 oranında yatarak katlandığında ise bagaj hacmi oranı 1569 litreye kadar kullanılabilmekte. Tabii arka bagajdaki gizli alt bölüm kapak ise yine bir çok ufak, tefek eşyanızı alabilecek şekilde. Hatta bagajda yer alan gizli bölme kapağını kaldırmak sureti ile iki parça kullanabilirsiniz.
Yeni Nissan Qashqai ‘nin iç konfor ve donanım özelliklerine baktığımızda, Monoform tasarıma sahip, yüksek kaliteli nappa gerçek deriden üretilen koltukları oldukça ergonomik yapıda. Sağ ve Sol olarak ön koltuklarda ısıtma sistemi bulunuyor. Akıllı anahtar yardımı ile kapıları açmak için anahtarın üzerinizde olması elbette yeterli. İç tasarımda ve sürüş özelliklerinde en belirgin değişim yine ne diye soracak olursanız? Elbette ki yeni direksiyon simidi ve sistemi diyebilirim. Çünkü sürüş özelliklerine artı katacak olan ve kullanımda size bu aracın sürüş hissiyatını verecek aynı zaman da güvenli sürüş sağlaması adına en önemli değişim özellik içeride direksiyon simidi olmuş. Yeni D şeklinde sportif olan aliminyum geçişlere sahip dönüş çapı arttırılmış yeni direksiyon simidi kalınlığı ise bir önceki modele oranla daha çok arttırılarak ele daha iyi oturması sağlanmış. Aynı zamanda direksiyon simidi üzerinde yer alan tuşlarda yine iyileştirmeler dikkat çekiyor. Bir önceki nesline göre daha formda kullanılabilir kalitesi arttılmış ve fonksiyonel tuşlar konulmuş.
Özellikle Cruise Control ile direksiyon üzerinden hızı arttırmak ve düşürmek istediğinizde anında tepkiler ile iyi bir geri dönüş alıyorsunuz. Bu bakımdan ise Yeni qashqai’nin cruise control sistemi alt yapısının sanki daha iyi çalıştığını söyleyebiliriz. Frenleme sistemi ve hızı düşürme sisteminden memnun kaldım. Frenlerden bahsetmiş iken süper bir yavaşlatma ve durdurma anında cevap alabildiğimiz bir fren yapısına sahip. Bu bakımdan kutlamak lazım. Özellikle SUV araçlarda Renault ve Nissan bu fren sistemi konusunda son versiyon araçlarında oldukça başarılı. Tabi son olarak Yeni Qashqai’nin belkide en önemli olan 1.2 litrelik benzinli otomatik motorun performansını merak ediyorsunuzdur. Aracı ben kullanmadan önce nasıldı? bilemem ama.. Benden sonra motorunun açıldığı ve performansının arttığı bir gerçek. 1.2 litre 115 beygir X-tronic 7 ileri şanzımana sahip aracımız evet doğrudur ilk kalkış ve başlarda alçak devirlerde oldukça sessiz ve ekonomik bir seviyede olsa da, gaza bastığınıda motoru sıkıştırdığınızda ve manuel olarak vitesi kullandığınızda ise anında 150 -160 km ve 180 -190 km ye kadar kısa zamanda tırmana bildiğini gördük. Bu bakımdan bence yeni Nissan Qashqai vites geçişlerinde hiç bir sorun yok. Aracın hızlanması bu çapta büyük ve geniş araca göre 1.2 litrelik motor görevini en iyi şekilde yapmakta. Uzun vade de bu motor ne kadar dayanıklı olur? İşte asıl sorunun cevabı bu olsa gerek. Bence sakin kullanımlarda bir sorun çıkarmaz gibi. Özellikle, performanslı sürüşlerde ve manuel vites kullanım motor sıkıştırmalarında enerjik yapıya kavuşan yeni Qashqai aracımız, benzini bir o kadar fazla yaktıdığı da kaçınılmaz bir gerçek. 1.2 litreye sahip uygun fiyatlı, kullanışlı bir SUV aracım olsun arazide de gezerim derseniz 101,650 TL den başlayan fiyatlar ile tavsiye ederiz.