Test : Umut Özgür Sunay
Yeni Kia Sportage, 1.6 litre benzinli, Prestige Turbo donanıma sahip, DCT şanzıman 117 beygir güç üreten, AWD otomatik 4 çekerli, en yüksek paketini geçtiğimiz günlerde şehir içinde test ettim.
Duruşuyla, sürüşüyle, tasarımıyla ve konforuyla Yeni Kia Sportage bir önceki eski nesline oranla çok daha gündelik yaşama uygun bir araç olmuş.
Sportage, modern stil ve sportif çekiciliğin mükemmel birleşiminin yanında şehir yollarında güvenle ve zorlanmadan ilerlemek için gerekenden fazla gücüyle size kolaylık ve rahatlığı sunuyor.
Daha önce 4×2 modelini arazide test etmiş olduğum, Sportage’ın yeni AWD otomatik 4 çeker modelini merak ediyordum. En azından hafif arazi performansını test ederek deneme fırsatım oldu.
Bu araçta en önemli şey bence asfalt kullanımı için standart olarak sunulan üzerindeki hankook marka enerji geri kazanımlı lastikleri. Yakıt ekonomisi adına seçilmiş olan bu lastikler ile bu tarzda hafif arazi şartlarında AWD sürüşlerinde biraz zorluk çektim doğrusu. Bu sebeple asfalt kullanımında mükemmel uyum yakalayan bu lastikler ile arazi şartlarında olmamayı yeğlerim. Fakat aracın standart şartlarda asfalt kullanımlarında bu lastiklerin duruşu ve enerjisi gayet iyi idi.
Dediğim gibi üzerinde Hankook marka Suv Ventus S1 Evo özel lastikler bulunuyor. Fakat hafif arazi şartlarında AWD otomatik şanzımana sahip Kia Sportage test aracımızın enerjisini ve kabiliyetini bu lastikler ile yarı yarıya nerede ise düşürdüğünü aslında canavar gibi girip çıkması gereken hafif yerlerde dahi lastiklerin patinaja düşmesi ile kaldığımızı zor ilerlediğimizi söylemek isterim.
Lastiklerin gazabına uğradık diyebilirim. Bu sebeple ben bu aracı arazide denedim diyemem. Girdiğim yerden dikkatli bir şekilde teknikler ile kalmadan çıkmak bu lastikler ile başarı idi. Burada Kia Sportage çok güçlü fakat doğru ekipmanın arazi şartlarında olması gerek olduğu ve bu sebeple daha iyi sonuçları toprak zemine uygun daha iyi tutunabilen doğru seçimler ile alınabileceği kanısındayım.
Aracın yaklaşma ve kaçma açıları en azından arka tarafı ön tarafa göre daha başarılı buldum. Ön tarafta eğim çıkışı olan arazi ortamında alt tampon bölümünün sürtmemesi ve takılmaması için biraz uğraşmak ve doğru yaklaşma açısı ile girmek direksiyon hareketlerinizi ise iyi yapmak durumundasınız. Buna gaz ve fren tepki ayarlamalarınızı da katmanız gerekir. Eğer arazi şartlarında bu araç ile eğimli kaygan toprak ve dik bir yere çıkmak isterseniz, bir kere girişi ve yaklaşmanızı tam direk değilde çıkmak istediğiniz yere hafif paralel şekilde yapmanı gereklidir. Genelde offroad sürüşlerinde tüm araçlar için bunu tavsiye ederim. Eğer altınızda ki hafif Suv bir araç ise. Tamam donanımlı yerden yüksek arazi araçlarında direk olarak zaten her yere girip çıkabilirsiniz. Fakat bu araçlar yalnızca asfalt kullanımları için tasarlanmış tam anlamı ile tam bir aile otomobili Suv ‘dur.
Bu araçlar ile arazide yol alırken çok dikkat etmek gerekir. Ya kalırsınız ya da araca zarar verirsiniz. (Birde ezmiş olduğum papatya çiçek var ise şimdiden çok özür dilerim. Genelde bunu yapmam yeşillikleri korumayı tercih ediyorum. Ne olduğu önemli değil. Bu sebeple bu ortamda elimden geldiğince dikkat etmeye çalıştım. Hiç bir yeşili ve çiçeği ezmemek lazım.!)
Aracın içeriden kullanımını Kia Sportage’ın her zaman rahat olması sebebi ile çok beğenmişimdir. Aslında tam bir aile aracı hafif Suv. Gerek yakıt ekonomisi gerek şehir içi kullanımı ile çok ideal. Ben her zaman için bu aracı kullanım rahatlığı bakımından almak isteyenlere tavsiye ettim. Size istediğiniz her şeyi verebiliyor. En azından asfaltta..
Kia Sportage Test Foto Galeri