Yazı: U. Özgür SUNAY – Fotoğraf: Honda Jazz
Türkiye’de yüzde 20’lik paya sahip B segmentinde Jazz ile test sürüşümüzü gerçekleştirdik.
Avrupa’da olduğu gibi Türkiye’de de fonksiyonelliği ile otomobil severler tarafından büyük beğeni kazanan Honda Jazz özellikle akıllıca tasarlanan yeni global B segmenti platformunda, yakıt deposu aracın arka kısmında değil ortasına, yani ön koltukların altına konumlandırıldığı için sınıf lideri geniş bir iç mekan elde etmeyi başarmış. Honda’nın fonksiyonelliği arttıran Magic Seats – Sihirli Koltuklar gibi çözüm paketleri sunulan Honda Jazz’da önceki nesilleri ikinci elde dahi zor bulunan Jazz’ın yeni neslinin de bu başarıyı sürdüreceğine eminiz…
Yüksek standartlara sahip 3 donanım versiyonu Türkiye’de B segmentinin yeniden gözdesi olacak Jazz’ın giriş seviyesindeki Dream versiyonunda 8 hava yastığı, araç denge kontrol sistemi (VSA), lastik basınç ikaz sistemi, şehir içi aktif fren sistemi gibi güvenlik sistemleri standart olarak sunuluyor. Yine Dream versiyonunda yer alan standart özellikler arasında 5 inçlik bilgi ekranının yanı sıra direksiyondan kumandalı müzik sistemi, iPod uyumlu USB ve ayrı AUX girişi, 4 adet hoparlör, bluetooth telefon kiti, hız sabitleyici, yağmur sensörlü silecekler, start&stop sistemi, sihirli koltuklar, LED gündüz farları ile otomatik açılan farlar ve follow-me-home far özelliği de yer alıyor. Bir üst donanım seçeneği olan Premium’da ise çarpışma uyarı sistemi, şerit takip uyarı sistemi, trafik işareti tanıma sistemi, akıllı hız limitleyici, Honda Connect multimedya sistemi, 7 inç dokunmatik ekran, 2 adet USB girişi, HDMI girişi, ön ve arka park sensörleri, ayarlanabilir ısıtmalı ve otomatik katlanan yan aynalar standart olarak bulunuyor.
Verimli 1.3 litre benzinli motora CVT otomatik şanzıman opsiyonu Yeni Honda Jazz, Honda’nın Earth Dreams ailesinin bir üyesi olan yeni 1,3 litrelik i-VTEC benzinli motorla satışa sunulmakta. Yüksek performans ve verimlilik değerlerine sahip motor, manuel şanzımanın yanı sıra Premium donanım versiyonundan itibaren opsiyonel olarak otomatik CVT otomatik şanzımanla kombine edilebiliyor. Yüksek rijitliğe sahip şasi kadar konforla dinamizmi aynı potada eriten tatlı-sert süspansiyon ve geri bildirimi yüksek direksiyon sistemi de konforlu, dinamik ve güvenli bir sürüşü beraberinde getiren unsurlar olarak öne çıkıyor.
Sonuç:
Verimli motor, geniş iç mekan ve yüksek devirlerde daha canlı bir motor ile Yeni Honda Jazz düşük yakıt tüketimini beğenilere sunuyor. Özellikle yol tutuşu ve virajlarda savrulmaması yeni karoser ve kasa yapısını da ön plana çıkarmış. Önden bakıldığında gayet yakışıklı ve Civic tarzı ön platform yer alıyor. Arkadan ise yeni keskin hatları arka far tasarımı gayet sportif ve enerjik. Yan hatlarda kapılarda içten dışa doğru yer alan kıvrım hatları ve yan çizgileri dikkat çekici. Çift taraflı koltuk ısıtıcı gibi donanımlar ile güvenli özellikleri ön planda olan Türkiye satış fiyatı ile de cazip bir otomobil.