Test Sürüşü: YENİ GLK 220 CDI 4MATIC

®
Çok Okunanlar

Mercedes-Benz StartUP 2021 başladı

İlki 2017 yılında hayata geçirilen StartUP programı kapsamında düzenlenen Mercedes-Benz StartUP yarışmasının, 2021 yılıiçin başvuruları açıldı. Bugüne kadar iş...

Audi e-tron Vision Gran Turismo: PlayStation’dan yarış pistine

Audi, “Audi e-tron Vision Gran Turismo” konsept otomobili ile elektrikli mobiliteyi eşsiz bir deneyime dönüştürüyor. Audi, aslen PlayStation 4’teki...

Schaeffler Türkiye Genel Müdürü Yusuf Bulut Oldu

Otomotiv ve endüstri sektörlerinin küresel çapta lider tedarikçilerinden Schaeffler’in Türkiye operasyonunda üst düzey atama  Schaeffler Türkiye Genel Müdürü Yusuf Bulut...

%100 elektrikli sedan Mobilize Limo…

Taksi, özel kiralık araçlar ve filolara özel araç çağırma hizmetleri için ideal %100 elektrikli sedan Mobilize Limo’nun dünya lansmanı,...

Yazı: Özgür Sunay

2143 CC’LİK MOTOR HACMİ 170 BEYGİR GÜCÜNDE VE 7G-TRONIC PLUS OTOMATİK ŞANZIMAN

Yeni vizyona sahip Mercedes-Benz tüm modellerinde güçlü ve kuvvetli
bir alt yapı ve makyajlanma ile yeni nesil modellerini piyasaya sunmakta.
Son olarak GLK seriside karşımıza bu şekilde çıktı. Önceki versiyon tasarım çizgilerine göre
özellikle aracın ön tarafında enerjik ve daha atletik görünüme kavuşmasını sağlayan kaputun üzerindeki güçlü vurgulanmış çizgiler çıkık yan tamponlar ve arkaya kadar uzanan aracın yan tarafındaki güçlü çizgiler en önemli karakteristik özellikleri. Yeni GLK serisinin arka kısmı önceki versiyonuna benzer yapısını korumuş gibi gözüküyor. Yeni GLK modeli aslında Kompakt SUV segmentli bir araç olmasına rağmen rakiplerinden daha farklı cesur çizgilere ve alt yapıya sahip. Araç önceki nesline oranla yerden yüksekliği 20 mm azaltılmış
olması kullanım esnasında diğer SUV araçlara oranla sizi biraz daha alçakta araç kullanıyor
hissini uyandırsada aracın ağırlık noktası da buna göre ayarlanmış olup daha sert amortisör ile yüksek sürüş konforu sağlanmış. Araç dış görüntüsü ile otomobil ile daha yüksek
SUV segmentli araçların ortasında yer alan bir yüksekliğe sahip.

Yeni vizyona sahip GLK’nın iç tasarımı oldukça sade ve olması gerektiği gibi yüksek kaliteli
şık malzemeden dokunmuş. Aracın alüminyum görüntüye sahip ön göğüs kısmı yine yan kapı kollarındaki alüminyum geçişler tamamlıyor. Suv segmentli yeni GLK’da sadeliğin yanı sıra oldukça sport kullanıma uygun çizgiler ve teknik yapıda mevcut. Bunlardan ilki üç kollu
olan nappa deri sport direksiyon simidi asfalt yada arazi şartlarında zevkli bir kullanım hissi
uyandırıyor. Aracı daha atletik kullanmanıza izin vermekte. Direksiyon simidinin hemen altında sport araçlarda ve son zamanlarda Suv segmentli araçlarda da yoğun olarak kullanılmaya başlanan ve benimde çok hoşuma giden vites kulakçıkları konumlandırılmış. Bu kulakçıklar sayesinde her yol koşulunda vitesim anında düşürme imkanı bularak aracı yavaşlatmama etken ayrıca manuel ve sport kullanıma uygun yapıda. Tepki süresinde yine çok yavaş değil. Çok kısa an içinde vites değişimi gerçekleşerek araç ivme kazanmakta. Tabi sport kullanım düğmesi yardımı ile bu tepki ve ivme süresini daha aza indirmeniz ve aracı daha seri kullanmanız söz konusu. Yeni GLK modelinde bu şekilde 3 değişik farklı tip kullanım mevcut…

7G-TRONIC PLUS şanzıman da P, N, R ve D konumlarını seçerek ilerlemeniz mümkün. Araçta bahsetmiş olduğum üç kullanım seçeneği vitesten bağımsız olarak ön bölümde kolayca ulaşılabilen bir tuş yardımı ile gerçekleşmekte. Bu tuş ile aracı E seçeneği ile ekonomik modda, S seçeneği ile (bu seçenekte göstergenizde kırmızı S harfi yanacaktır.) Sport modunda ve diğer D seçeneğinde normal şanzıman modunu seçerek kullanabiliyorsunuz. Öncelikle yumuşak arazi şartlarına sahip parkumuzda taş ve bolca kayalık bulunan zemininde inişli ve çıkışlı etaplarımızda yeni GLK’yı denedik. Amacımız asfalt kullanımına uygun olan GLK’nın Suv yapısınıda bir nebze test ederek başarısını görmek idi. Tabi öncelikle bu testlerde aracınızın üzerindeki lastik seçiminin
yol şartlarına uygun olması gerekmekte. Aracınız ne kadar iyi olursa olsun lastiğinizde o derecede iyi ve dayanıklı yol alması bu testlerde şart. Özellikle lastik basınçlarında
arazi şartlarına göre bir nebze arttırmada fayda var. Testimiz esnasında öncelikle aracımızı çok fazla zorlamadan D normal sürüş modunda kullanıyoruz. Arazi şartlarında ufak
tefek dur kalk denemelerimiz ve kısa frenajlarımızda yüksek basınç yapısına sahip GLK frenleri ABS’yi anında devreye sokarak çakılla kaplı kaygan zeminde görevini yerine getiriyor. Frenlerin çok yumuşak yapıda olmaması ve ikinci kez pompalamada daha fazla bir fren direnci ile karşılaşmanız arazi şartlarında duruş mesafenizi ABS ile bir nebze de
olsa uzatıyor. Daha yumuşak ve anında ABS’nin daha hızlı çalışmasını sağlayan yeni A serisindeki fren yapısı çok daha hoşuma giden bir teknoloji aslında. Yeni GLK’nın diğer
önemli bir hususuda Suv segmentindeki en büyük motor hacmine sahip olması.

Ciddi anlamda arazi şartlarında ve heryol koşulunda kuvvetli motoru yüksek tork oranı sizi
zorlu anlarınızda ve kaygan zeminlerde yüksek güvenlik alt yapısı size yardımcı olan en büyük etkenleri. Yeni GLK serisi üzerinde Continental marka her yol şartlarına
uygun olan 4×4 Sport model lastiği testimiz esnasında bize gerçekten yardımcı olarak arazide ve kaygan zeminde rahat ilerlememizi sağlıyor. Aracımızı çok daha fazla ihtiras ve enerji ile kullanarak yeni GLK’nin güçlü moturunun seri kullanımda neler yapabileceğini incelemek üzere aracımızı D modundan S (Sport) kullanıma alarak ESP ‘yi devreden çıkartıyoruz. Özellikle ESP seçeneği güvenlik bakımından aracımızı yolda tutmaya
yarayan ve kötü yol şartlarında yada kullanımdan kaynaklı sorunlarda aracın virajlarda da savrulmasını engellemede büyük güvenlik unsurudur. Bu sebeple normal şartlarda devreden çıkartmanızı önermem doğru olmaz. Testimiz esnasında aracın daha rahat ivmelenerek özellikle kaygan zeminde dönüşlerde araç ne şekilde savruluyor ve kayma esnasında Sport modunda iken gaza yüklendiğimizde viraj içinde ESP off iken aracımızı test ediyoruz. Özellikle bu testimiz esnasında GLK gerçek yüzünü bize göstermeyi başarıyor. ESP
seçeneği off iken viraj içinde kayma anında yol dışına itilen aracımız gaza vermiş olduğumuz ani şok baskı ile 4MATIC dört tekerden çekiş sistem özelliğide burda çok
önemli her zaman devrede olan sistem sayesinde yeni GLK güçlü ivmelenmesi ve seriliği ile bizi yolda tutmayı her seferinde başardı. Özellikle viraj noktalarında ESP off konumunda fren yapıp aracın savrulmasını ve kaymasını sağlayarak girdiğim çakıllı, taşlı, kumlu arazi
yapısında GLK’nın sport modunda iken dört lastiğine olan basıncını arttırarak ve anında çok daha fazla güç üreterek yola tutunmanızı ve yoldan kopmamanıza yardımcı olması en etkiliyici özelliği diyebilirim. Bu arada D modunda aynı tepkiyi görememeniz gayet
normal. GLK’nın yeni serisinde artık eski tip teknoloji diferansiyel kilitleri yerine sürekli dört tekerden çekiş 4MATIC sistem aslında güvenlik ve enerji bakımından size çok büyük artılar katan Mercedes’in kendine has geliştirilmiş önemli bir alt yapısı..

Yenilenen GLK-serisinde yine gerçek kaza senaryoları baz alınarak entegre güvenlik sistemleri tasarlandı. S ve E- serilerinde sunulan güvenlik sistemleri, yeni GLK’da
da uygulanarak bu kompakt SUV’u kendi pazarında zirveye taşıyor. ATTENTION ASSIST, yorgunluğu ve kazayı önceden algılayan PRE-SAFE görüş açısının zayıf olduğu durumlarda manevrayı kolaylaştırmak için Mercedes-Benz’de ilk defa kullanılan 360 derece kamera,
BAS PLUS fren yardımcısı, altif şerit takip yardımcısı ve aktif kör nokta yardımcısı yenilenen GLK-serisinde opsiyonel olarak sunulan donanımlardan sadece bazıları.

Mercedes-Benz dizel motorlar arasında en yüksek performans ve ekonomikliği ile ön plana çıkan BlueEFFINIENCY özelliğine sahip motor akü enerjisini geri kazanım tekniği ile aracınıza yüksek verim sağlarken oldukça da düşük yakıt sarfiyatı söz konusu oluyor. GLK
aracınızın dizel motoru ve ekonomik yapısına yardımcı olan bir diğer unsur start-stop özellği ön kokpit bölümünden tuş yardımı ile devrede açıp kapattığınız fonksiyon ile özellikle trafiği yoğun ortamlarda aracınızın daha düşük yakıt sarfiyatı yapmasını sağlamakta. Bu özellik
genelde tüm modellerde var olan yenilikçi bir unsur. Bir Mercedes kullanıyor iseniz ve kullandığınız araç son teknoloji ile üretilmiş ise güvenlik unsuruna önem veren
Mercedes-Benz yetkililerin uzun yıllar geliştirdikleri alt yapı sayesinde GLK diğer modelleri gibi sizi uyaran hata yapmanızı engelleyen bir araç olarak var oluyor. Standart ve ek donanım güvenlik paketleri sayesinde Islak ve kuru zeminde yokuş kalkış desteği, Kilitlenme önleyici fren sistemi, Hıza duyarlı direksiyon simidi, Aracın dengesi bozulduğunda direksiyon simidine gelen titreşimler, Elektronik denge programı sizin güvenliğinizi sağlayan
en önemli özellikleri. GLK modeli Suv yapısının yanısıra tam bir aile otomobili olmaya hak kazanıyor. Özellikle uzun yolculuklar esnasında rahat oturum arka alanında
4 kişilik bir aile çok rahat edebilir. Aracın arka kısmında koltuk başlıklarında yer alan multimedya eğlence sistemi yolculuklarınızı daha zevkli bir hale dönüştürebilir. Film
izleyerek seyahat edebilirsiniz. Düşük yakıt tüketime sahip dizel motoru ile en uzun yolculuklarda cebinize artı değer katacaktır. Standart donanıma ek olarak “Premium” paket kapsamında aktif park sistemi, otomatik kararan aynalar, yağmur sensörü, küllük ve çakmak, 19 inç jantlar, akıllı ışık sistemi, yangın söndürücü, karartılmış arka camlar, ısıtmalı ön koltuklar olmazsa olmaz, krom paketi, iç mekan spor paketi ve ışık sistemine ek olarak
metalik boya suni deri anahtar teslimi test aracımızın fiyatı 190.787 TL iken, premium paketi 183.100 TL. 30.000 km bakım maliyeti KDV dahil 1.830 TL

Diğer Haberler

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...

Nissan Türkiye’ye yeni satış direktörü

2016 yılından bu yana Nissan Türkiye çatısı altında farklı görevler üstlenen ve son olarak Nissan Türkiye Satış Planlama Müdürü olarak görev yapan Yiğit Boztürk...

Kış mevsiminde akü arızaları yüzde 170 artıyor

Kış mevsiminin zorlu koşullarına sürücüler araçlarını hazırlamaya başladı. Kış lastiği ve antifriz kontrolü kadar listede en önemli maddelerden biri de akü bakımı. Dünyanın enerji...

Zorunluluk için değil zor durumlar için: Kışın Kış Lastiği

Aniden bastıran kar, 7 derecenin altına düşen sıcaklıklar... Kış, tüm zorluklarıyla kapımızda! 1 Aralık 2024'te başlayacak Zorunlu Kış Lastiği Uygulaması ise güvenli sürüşe büyük bir katkı...

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği:  Coach, Zorlu Yol Şartlarında Üstün Direnç Sağlıyor AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren Petlas, yeni nesil otobüs lastikleri RH ve SH...