Yazı ve Fotoğraf:
Bülent Demir – Umut Özgür Sunay – Kutsal Zafer Şahin
YENİ FORD RANGER WILDTRACK “O ÖZGÜRLÜK İSTİYOR” SLOGANI İLE DOĞA ŞARTLARINA MEYDAN OKUYOR..! DOĞADA HAYATINIZI PAYLAŞACAĞINIZ VE GÜVENEBİLECEĞİNİZ ARKANIZDA FORD RANGER GİBİ SAĞLAM BİR 4X4 OLMASI GEREKİYOR..
YENİ FORD RANGER WILD TRAK;
Yeni Ranger eskiye oranla daha çok güç kazandı ve vahşileşti. İşte
sanırım bu yüzden yeni ranger’ın bu serisine “Vahşi Parça” adını
verdiler.
Tasarımından, motoruna, üzerinde bir çok değişiklik yapılan yeni
ranger adeta yerinde duramıyor..
Ranger’ı şehirden koparıp kendi doğasıyla baş başa kaldığı zorlu
arazi şartlarına götürüyoruz. Yeni Ranger arazide kendini buluyor..
Yeni Ford Ranger’ı doğada fabrika çıkışı lastikleri ile kullanmak ve
zorlu ortamlardaki mücadelesine tanık olmak üzere direksiyonun
başına geçiyoruz. Bakalım gerçekten gözüktüğü kadar iddaalı mı ?
3’üde kendi alanlarında uzman olarak görev yapan 3 farklı test
editörümüz ekibimiz yeni ranger wildtrak modelini sizin için test
etti ve yorumladı..
– Ford Ranger ruhsatında ve sınıflandırmasında belki bir kamyonet olarak görülüyor, ama tüm özellikleri ve konforuyla aslında çok maksatlı bir araç. Öncelikle bir kamyonetin gücünün fazlasını taşıyor. Dış görünüşü ile çok sportif ve maceracı. İç görünüşü ve özellikleri ile de otomobil gibi konforlu.
İçindeyken bir kamyonetin değil de, bir SUV’ un içindeymiş izlenimini veriyor. Ancak dikiz aynası ile arkaya bakıp kasayı fark ettiğimizde bir kamyonette olduğumuzu anlıyoruz. Ford Ranger zaten kendini kanıtlamış bir araç, Ford Ranger Wildtrack ile de
kabiliyetini ve adını perçinlemiş. Dış hatları ve genel görünüşü ile sağlam yapılı olduğu zaten anlaşılıyor. ABS+EBD, kısmi kilitli diferansiyel, hava yastıkları, immobiliser ve kapılardaki darbe emici çelik çubuklar ile birçok açıdan güvenlik yüksek tutulmuş. Motoru bir kere çok kuvvetli, arazi lastikleri ile tırmanma eğimi ve menzili çok yüksek. Hatta yüklü iken bile bu kabiliyeti yeterli. 4 çeker vites kombinasyonu zaten kabiliyetini hayli artırıyor. Tüm bunlarla beraber gözlemlediğimiz kadarıyla Ranger 2 çekerde biraz fazla yakıt yakıyor. Aracın konsolunun orta üstünde bulunan pusula ile yanal ve dikey klinometreden oluşan ölçme sistemi macera arayışına yön veriyor. Zaten genel konsolun dizaynı da kullanımı son derece konforlu ve kullanışlı hale getirmiş. Uzun menzilli ve uzun süreli outdoor aktiviteler için Ford Ranger biçilmiş kaftan. Toz, çamur, yara bere bu araca yakışıyor. Bir kamyonet değil; çok maksatlı kamyonet görünümlü bir 4×4 aslında.
Test Yorum: Kutsal Zafer Şahin
– Ford Ranger Wildtrak; Türkiye deki Pick-up anlayışın da sahip olma isteğinin zirvesini zorlayan Ford Ranger alışılageldik kaslı vücut yapısı
yanında metalik mavisi rengi ve uzun düz hatları , ön tarafta yaptığı makyajla yumuşayan yüzü aksesuar donanımıyla göz doldurmayı
bilmiş… İçeride rahatlık adına bir pick-up’tan istenebilecek donanım var. Rahat koltuklar ulaşılır ve görünümü kolay gösterge paneli arazi
şartları için dijital eğim ölçeri ve yön tayin için pusula, deri kaplı direksiyon simidi ve vites topuzu spor pedallar benim gözüme ilk
çarpanlardan oldu.
Özellikle dikkat ettiğim iç hacim genişliği arka koltuk mesafesi
oldukça yeterli idi. Ranger Güçlü bir araç.. 3.0 TDCİ motoru otomatik
5 ileri şanzıman ile 156 Bg güç ve 380 Nm Tork üretiyor. Şehir içinde
de sürüşü gayet zevkli. Uzun yapısı park ve dar yerleşimlerde sıkıntı
oluştursa da hızlanması fren mesafesi konforuyla rahat.. Tüm bu
olumlu bakışımızı yakıt göstergesine yönlendirdiğimizde aynı şeyleri
maalesef söyleyemiyoruz. Çok ekonomik olduğu söylenemez. Şehir
içinde 2H Yol dışında 4H 4L seçenekleri ile yol durumuna göre
kullanım modu seçerek yolunuza devam edebiliyorsunuz. Aracın
kuvvetli ve torklu olması yol dışında fabrika verileri içinde dahi olsa
bazı durumlarda yetersiz kalabiliyor. Kasis tepe yada yumrular dan
çapraz geçişlerde makas açılımının kısa mesafesinden dolayı özellikle
arkanın tek teker üzerinde yükselmesi güç kaybı ve patinaj ile birlikte
zorluk yaşatıyor. Uzun bir şasesi olması dolayısıyla süratli seyirlerde
bu tip her araçta olduğu gibi arkadan savrulmalara dikkat etmek
gerekiyor. Islak taşlı veya kuru zemin, dik iniş çıkışlar, su yâda çamur
geçişleri, lastik tipleri, pilotaj vb. etkenlerin bir araya doğru bir şekilde
gelmesi güvenli ve konforlu bir yol tutuş sergilemenize etkendir.
Özellikle kullanım amacına göre eklenecek yardımcı donanım ve
aksesuarları ile hafta sonlarınızı keyif verici zamanlara dönüştürecek
yeterli bagaj hacmi, konforu donanımı motor kuvveti ile yeterli, bir araç.
Test Yorum: Bülent DEMİR
İki çeker konumda aracın arka kısmı rakip pikaplara göre daha stabil. Ancak zemin koşulları kayganlaştığında güvenlik açısında dört çekerden vazgeçilmemeli. Araçta ESP donanımının olmaması büyük bir eksiklik. Ranger’ın neredeyse tüm rakipleri bu teknolojiyi opsiyonel olsa da sunuyor. Ranger’ın konfor düzeyi makul seviyede. Ancak arka süspansiyonda yaprak yay kullanılması sebebiyle tümseklerde arkada oturanları biraz zıplatıyor.
Yaprak yay sayesinde Ranger, 1175 kg’lık taşıma kapasitesi sunabiliyor. Dört tekerlekten çekiş ve kilitli diferansiyel devredeyken Ranger tam bir arazi canavarına dönüşüyor. Doğru lastik kombinasyonuyla yolda kalmak mümkün değil. Ranger 34 derece yakınlaşma, 33 derece ayrılma açısına sahip. 75 cm’ye kadar da su birikintilerinden sorunsuzca geçebiliyor.
– Ford markasının, Yeni Ranger WildTrack modeli arazi şartlarındaki başarılı
gücü insanı heyecanladırmaya yetiyor. 2H iki çeker uzun asfalt kullanımlarında
konforlu yapısı, güçlü motoru sayesinde yorgunluk hissi uyandırmadan oldukça
seri ve kıvrak bir şekilde trafikte hareket etmenize olanak sağlıyor. Yeni Ranger’ın
özellikle iç konforu ve malzeme kalitesi eskisine oranla rakiplerini aratmayacak
kadarı ile çok daha yüksek. Türkiye’de özellikle ticari araç pick-up pazarında
en fazla satan ve tercih edilen 3 farklı markanın pick-up modelleri arasında yer
alarak Ranger her zaman yerini koruyan bir araç olmuştur. Ranger’ın her yıl
gelişmekte olan tasarımı ve motoru sayesinde wildtrack serisi oldukça güçlü
motoru ile aracın tonajı ve kısa kasasını rahat bir şekilde kaldırabiliyor. Arazi
şartlarına çıkıldığı andan itibaren 4 L ve 4 H seçenekleri ile dilerseniz esp’yi devre
dışı bırakarak ilerlemeniz mümkün. Özellikle fabrika çıkışı lastikleri ile ranger’ı
zorlu sayılabilecek bir parkurda test ettiğimizde üzerindeki lastiklerin 4×4 yada
arazi lastiğine çok gerek olmadan güçlü motoru ile rahat bir şekilde parkuru
başarı ile tamamladığını gördük. Yeni Ranger’ın çok daha iyileştirilmiş olan
yaklaşma ve kaçma açıları bizi şaşırtan derece oldukça başarılı idi. Ranger 3.0
TDCİ dizel motoru otomatik 5 ileri şanzımanı 156 Bg güç ve 380 Nm Tork üreten
geliştirilmiş bir motora sahip olması asfalt kullanımlarında ve trafikte vites 2H
konumunda fazla yakıt sarfiyatı yapmasına sebep olsada, vitesi 4H konumunda
kullandığınızda sorun ortadan kalkmış oluyor.
Test Yorum: Umut Özgür Sunay