Test Sürüşü: YENİ FORD RANGER WILDTRACK

®
Çok Okunanlar

2030’da içten yanmalı motorlu araçlar durdurulacak…

Londra'dan Pekin'e ve Kaliforniya'ya, siyasi liderler 2030 gibi erken bir tarihte içten yanmalı motorlu araçları aşamalı olarak durdurma planlarını...

TEMSA’nın Yönetim Kurulu Temsilcisi ve CEO pozisyonuna atandı

Aslan Uzun, TEMSA’nın Yönetim Kurulu Temsilcisi ve CEO pozisyonuna atandı Türkiye’nin lider, dünyanın önde gelen otobüs üreticilerinden TEMSA’nın Yönetim Kurulu...

NISSAN Heyecanı Haziran Fırsatlarıyla Devam Ediyor

Japon otomotiv devi NISSAN, otomobil sahibi olmak isteyenlere Haziran sonuna dek sürecek, tüm modellerde geçerli indirim ve avantajlı finansman...

2023’te 100 milyon litre üretim barajını aştı

Castrol’ün Türkiye, Ukrayna ve Orta Asya (TUCA) Genel Müdürü Nilay Tatlısöz, madeni yağ pazarının 2023 performansını, 2024 hedeflerini ve...

Yazı ve Fotoğraf:
Bülent Demir – Umut Özgür Sunay – Kutsal Zafer Şahin

YENİ FORD RANGER WILDTRACK “O ÖZGÜRLÜK İSTİYOR” SLOGANI İLE DOĞA ŞARTLARINA MEYDAN OKUYOR..! DOĞADA HAYATINIZI PAYLAŞACAĞINIZ VE GÜVENEBİLECEĞİNİZ ARKANIZDA FORD RANGER GİBİ SAĞLAM BİR 4X4 OLMASI GEREKİYOR..

YENİ FORD RANGER WILD TRAK;
Yeni Ranger eskiye oranla daha çok güç kazandı ve vahşileşti. İşte
sanırım bu yüzden yeni ranger’ın bu serisine “Vahşi Parça” adını
verdiler.

Tasarımından, motoruna, üzerinde bir çok değişiklik yapılan yeni
ranger adeta yerinde duramıyor..
Ranger’ı şehirden koparıp kendi doğasıyla baş başa kaldığı zorlu
arazi şartlarına götürüyoruz. Yeni Ranger arazide kendini buluyor..
Yeni Ford Ranger’ı doğada fabrika çıkışı lastikleri ile kullanmak ve
zorlu ortamlardaki mücadelesine tanık olmak üzere direksiyonun
başına geçiyoruz. Bakalım gerçekten gözüktüğü kadar iddaalı mı ?
3’üde kendi alanlarında uzman olarak görev yapan 3 farklı test
editörümüz ekibimiz yeni ranger wildtrak modelini sizin için test
etti ve yorumladı..

– Ford Ranger ruhsatında ve sınıflandırmasında belki bir kamyonet olarak görülüyor, ama tüm özellikleri ve konforuyla aslında çok maksatlı bir araç. Öncelikle bir kamyonetin gücünün fazlasını taşıyor. Dış görünüşü ile çok sportif ve maceracı. İç görünüşü ve özellikleri ile de otomobil gibi konforlu.

İçindeyken bir kamyonetin değil de, bir SUV’ un içindeymiş izlenimini veriyor. Ancak dikiz aynası ile arkaya bakıp kasayı fark ettiğimizde bir kamyonette olduğumuzu anlıyoruz. Ford Ranger zaten kendini kanıtlamış bir araç, Ford Ranger Wildtrack ile de
kabiliyetini ve adını perçinlemiş. Dış hatları ve genel görünüşü ile sağlam yapılı olduğu zaten anlaşılıyor. ABS+EBD, kısmi kilitli diferansiyel, hava yastıkları, immobiliser ve kapılardaki darbe emici çelik çubuklar ile birçok açıdan güvenlik yüksek tutulmuş. Motoru bir kere çok kuvvetli, arazi lastikleri ile tırmanma eğimi ve menzili çok yüksek. Hatta yüklü iken bile bu kabiliyeti yeterli. 4 çeker vites kombinasyonu zaten kabiliyetini hayli artırıyor. Tüm bunlarla beraber gözlemlediğimiz kadarıyla Ranger 2 çekerde biraz fazla yakıt yakıyor. Aracın konsolunun orta üstünde bulunan pusula ile yanal ve dikey klinometreden oluşan ölçme sistemi macera arayışına yön veriyor. Zaten genel konsolun dizaynı da kullanımı son derece konforlu ve kullanışlı hale getirmiş. Uzun menzilli ve uzun süreli outdoor aktiviteler için Ford Ranger biçilmiş kaftan. Toz, çamur, yara bere bu araca yakışıyor. Bir kamyonet değil; çok maksatlı kamyonet görünümlü bir 4×4 aslında.
Test Yorum: Kutsal Zafer Şahin

– Ford Ranger Wildtrak; Türkiye deki Pick-up anlayışın da sahip olma isteğinin zirvesini zorlayan Ford Ranger alışılageldik kaslı vücut yapısı
yanında metalik mavisi rengi ve uzun düz hatları , ön tarafta yaptığı makyajla yumuşayan yüzü aksesuar donanımıyla göz doldurmayı
bilmiş… İçeride rahatlık adına bir pick-up’tan istenebilecek donanım var. Rahat koltuklar ulaşılır ve görünümü kolay gösterge paneli arazi
şartları için dijital eğim ölçeri ve yön tayin için pusula, deri kaplı direksiyon simidi ve vites topuzu spor pedallar benim gözüme ilk
çarpanlardan oldu.

Özellikle dikkat ettiğim iç hacim genişliği arka koltuk mesafesi
oldukça yeterli idi. Ranger Güçlü bir araç.. 3.0 TDCİ motoru otomatik
5 ileri şanzıman ile 156 Bg güç ve 380 Nm Tork üretiyor. Şehir içinde
de sürüşü gayet zevkli. Uzun yapısı park ve dar yerleşimlerde sıkıntı
oluştursa da hızlanması fren mesafesi konforuyla rahat.. Tüm bu
olumlu bakışımızı yakıt göstergesine yönlendirdiğimizde aynı şeyleri
maalesef söyleyemiyoruz. Çok ekonomik olduğu söylenemez. Şehir
içinde 2H Yol dışında 4H 4L seçenekleri ile yol durumuna göre
kullanım modu seçerek yolunuza devam edebiliyorsunuz. Aracın
kuvvetli ve torklu olması yol dışında fabrika verileri içinde dahi olsa
bazı durumlarda yetersiz kalabiliyor. Kasis tepe yada yumrular dan
çapraz geçişlerde makas açılımının kısa mesafesinden dolayı özellikle
arkanın tek teker üzerinde yükselmesi güç kaybı ve patinaj ile birlikte
zorluk yaşatıyor. Uzun bir şasesi olması dolayısıyla süratli seyirlerde
bu tip her araçta olduğu gibi arkadan savrulmalara dikkat etmek
gerekiyor. Islak taşlı veya kuru zemin, dik iniş çıkışlar, su yâda çamur
geçişleri, lastik tipleri, pilotaj vb. etkenlerin bir araya doğru bir şekilde
gelmesi güvenli ve konforlu bir yol tutuş sergilemenize etkendir.
Özellikle kullanım amacına göre eklenecek yardımcı donanım ve
aksesuarları ile hafta sonlarınızı keyif verici zamanlara dönüştürecek
yeterli bagaj hacmi, konforu donanımı motor kuvveti ile yeterli, bir araç.
Test Yorum: Bülent DEMİR

İki çeker konumda aracın arka kısmı rakip pikaplara göre daha stabil. Ancak zemin koşulları kayganlaştığında güvenlik açısında dört çekerden vazgeçilmemeli. Araçta ESP donanımının olmaması büyük bir eksiklik. Ranger’ın neredeyse tüm rakipleri bu teknolojiyi opsiyonel olsa da sunuyor. Ranger’ın konfor düzeyi makul seviyede. Ancak arka süspansiyonda yaprak yay kullanılması sebebiyle tümseklerde arkada oturanları biraz zıplatıyor.

Yaprak yay sayesinde Ranger, 1175 kg’lık taşıma kapasitesi sunabiliyor. Dört tekerlekten çekiş ve kilitli diferansiyel devredeyken Ranger tam bir arazi canavarına dönüşüyor. Doğru lastik kombinasyonuyla yolda kalmak mümkün değil. Ranger 34 derece yakınlaşma, 33 derece ayrılma açısına sahip. 75 cm’ye kadar da su birikintilerinden sorunsuzca geçebiliyor.

– Ford markasının, Yeni Ranger WildTrack modeli arazi şartlarındaki başarılı
gücü insanı heyecanladırmaya yetiyor. 2H iki çeker uzun asfalt kullanımlarında
konforlu yapısı, güçlü motoru sayesinde yorgunluk hissi uyandırmadan oldukça
seri ve kıvrak bir şekilde trafikte hareket etmenize olanak sağlıyor. Yeni Ranger’ın
özellikle iç konforu ve malzeme kalitesi eskisine oranla rakiplerini aratmayacak
kadarı ile çok daha yüksek. Türkiye’de özellikle ticari araç pick-up pazarında
en fazla satan ve tercih edilen 3 farklı markanın pick-up modelleri arasında yer
alarak Ranger her zaman yerini koruyan bir araç olmuştur. Ranger’ın her yıl
gelişmekte olan tasarımı ve motoru sayesinde wildtrack serisi oldukça güçlü
motoru ile aracın tonajı ve kısa kasasını rahat bir şekilde kaldırabiliyor. Arazi
şartlarına çıkıldığı andan itibaren 4 L ve 4 H seçenekleri ile dilerseniz esp’yi devre
dışı bırakarak ilerlemeniz mümkün. Özellikle fabrika çıkışı lastikleri ile ranger’ı
zorlu sayılabilecek bir parkurda test ettiğimizde üzerindeki lastiklerin 4×4 yada
arazi lastiğine çok gerek olmadan güçlü motoru ile rahat bir şekilde parkuru
başarı ile tamamladığını gördük. Yeni Ranger’ın çok daha iyileştirilmiş olan
yaklaşma ve kaçma açıları bizi şaşırtan derece oldukça başarılı idi. Ranger 3.0
TDCİ dizel motoru otomatik 5 ileri şanzımanı 156 Bg güç ve 380 Nm Tork üreten
geliştirilmiş bir motora sahip olması asfalt kullanımlarında ve trafikte vites 2H
konumunda fazla yakıt sarfiyatı yapmasına sebep olsada, vitesi 4H konumunda
kullandığınızda sorun ortadan kalkmış oluyor.
Test Yorum: Umut Özgür Sunay

Diğer Haberler

Brent petrolün varil fiyatı 75,89 dolar

Dün 77,60 dolara kadar yükselen Brent petrolün varil fiyatı, günü 75,98 dolar seviyesinde tamamladı. Brent petrolün varil fiyatı, bugün saat 09.25 itibarıyla kapanışa göre...

Petrolde ABD ve OPEC ülkelerinde zayıf talep

Petrol fiyatları, Çin'in ekonomik faaliyetinde yavaşlama ve Rusya da dahil olmak üzere ABD ve OPEC ülkelerinde zayıf talep görünümüne işaret eden verilerle Perşembe günü...

10 ülkeye 1 milyar doların üzerinde ihracat yapıldı

Uludağ Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği verilerinden yaptığı derlemeye göre, 2023'ü 35 milyar 4 milyon 230 bin dolarlık dış satımla kapatan otomotiv endüstrisi, geçen yıl...

Yeni BMW Panoramic iDrive ve BMW İşletim Sistemi X

Borusan Otomotiv’in Türkiye distribütörlüğünü üstlendiği BMW, MINI ve BMW Motorrad markalarını bünyesinde barındıran BMW Group, 7 – 11 Ocak tarihleri arasında Las Vegas'ta düzenlenen Tüketici...

Porsche Türkiye müşterilerine özel kasko

Porsche Türkiye ve Allianz Türkiye’den iş birliği: Porsche müşterilerine özel avantajlar içeren ilk markalı kasko ürünü P Kasko hizmete sunuldu.  Porsche Türkiye, müşterilerine sunduğu satış...

TP Petrol Dağıtım Şirketinden Devir Açıklaması

Şirketimiz TP Petrol Dağıtım A.Ş.’nin, Zeren Group Holding A.Ş.’ye ait Altınbaş Petrol ve Ticaret A.Ş.’ye (ALPET) devrine ilişkin olarak Temmuz 2024 tarihinden bu yana yürütülmekte olan...

Romanyada TEMSA’dan 3 farklı belediyeye elektrikli otobüs

Avrupa’da elektrikli otobüs dönüşümünü önceliklendiren ülkeler arasında yer alan Romanya’da Türk araçlarının sayısı artıyor. TEMSA 2024 yılında, Romanya’daki 3 farklı belediyeye 8 adet elektrikli...

Country News Categories - UK

FIAT, Abarth, and FIAT Professional at the Brussels Motor Show 2025

FIAT, Abarth, and FIAT Professional are participating in the 101st edition of the Brussels Motor Show 2025 - the largest car exhibition in Belgium for...

Škoda UK celebrates stellar 2024 with record market share

Škoda has rounded off a remarkable 2024 with a significant rise in UK registrations and a record market share. Thanks to a raft of...

USA

Oil down amid economic slowdown in China, weaker US demand outlook

Oil prices decreased on Thursday with data indicating a slowdown in China's economic activity and weak demand outlook in the US and OPEC countries,...

GM Defense to provide Suburban Shield armored vehicles to Qatar Armed Forces

GM Defense is providing next generation Suburban Shield armored vehicles to the Qatar Armed Forces and Special Forces Command for protected diplomatic security and...

DE

Raphaële Carreau leitet den Bereich Versicherungen bei Stellantis Financial Services

Stellantis Financial Services Europe SA hat heute bekannt gegeben, dass Raphaële Carreau mit Wirkung zum 19. August 2024 zum Head of Insurance ernannt wurde....

Opel CEO Florian Huettl übernimmt zusätzlich die Leitung des Deutschlandgeschäfts von Stellantis

Florian Huettl verantwortet mit sofortiger Wirkung neben seiner Position als CEO Opel/Vauxhall auch die Aktivitäten von Stellantis in Deutschland. Diese Bündelung wird in Zeiten...

IT

Giorgio Contu è il nuovo Communication manager di Dacia e Alpine

Novità nella direzione Comunicazione del Gruppo Renault Italia. Giorgio Contu entra a far parte del team in qualità di Communication manager per i brand...

Aptera con Pininfarina per la mobilità sostenibile

Al CES 2025, nello stand situato presso la Central Plaza del Las Vegas Convention Center, Aptera Motors presenterà il suo veicolo solare elettrico sviluppato...

FR

Opel Movano HYDROGEN : “Pour une offre encore plus forte”

Au niveau mondial, nous avons vendu plus de 125 000 véhicules utilitaires légers l'année dernière et nous avons réussi à augmenter considérablement nos ventes...

Jeep affiche la plus forte progression du marché français en octobre

Avec une augmentation des immatriculations de 31 % par rapport au mois d’octobre 2023, Jeep® surperforme le marché français en octobre 2024. Jeep affiche la...