Test Sürüşü ve Yazı: Umut Özgür Sunay
Yeni Chevrolet Captiva sınıfında iddialı iç ve dış tasarımı aynı zamanda ekonomik motor gücü ile kendisine hayran bırakmayı başarıyor. Özellikle ön kaput ve yenilenen ızgara yapısı aracı olağan dışı Suv görüntüsü ile büyümüş çarpıcı Chevrolet arması güçlü yapısını vurguluyor. Ön taraftaki alt ve üst ızgara yapısı ile ikiye ayrılan kısım güçlü karakter simgesini bir kez daha vurgulamış. Ön farların hafif çekik tasarımı Chevrolet Captiva modeline oldukça yakışmış. Aracın dış tasarımında belkide en çarpıcı bölüm ön kısım olsa gerek. Araca yandan baktığınızda ise ön kısım yine ön planda bu sefer dik açılar ve keskin hatların yanısıra düzgün bir ön burun araca kazandırılmış. Yeni Chevrolet Captiva yeni tasarım anlayışı ile önceki şekline göre oldukça başarılı. Yan aynalardaki sinyal lambaları ise güzel bir şekilde konumlandırılmış. Bu ayrıca tasarıma farklı bir hava katan unsur. Çamurluk yapısıda keza o şekilde kalın plastik siyah hatlar ile belirgin çamurluklar araca yakışmış. Her ne kadar 4×2 olarak günümüzde şehirli yapısını ön planda tutsada bizler biliyoruz ki özellikle arazi koşullarında da güzel işler çıkarabilir. Fakat aracın şehirli yapısını ben oldukça beğendim. Chevrolet bu sefer iddalı bir işçilik ile yeni Captivayı ortaya çıkarmış. Aracın kullanım yapısıda keza o şekilde oldukça hoşuma gitti. Hiç bir şey yakmayan eco motorlu yapısı ve dizel oluşu araca daha fazla ısınmama sebep oldu. Yeni Captiva’yı ilk almaya gittiğimde aracın direksiyonu bana oldukça geniş çaplı gelmişti. Kullandıkça bu yapısına ısınmış,
olduğumun daha çok farkına vardım. Direksiyon simidi bana eski tarz amerikan Chevrolesi kullandığımın tadını yaşatıyordu. Aracın iç görsel lambaları ve yanan ışık rengi bir o kadar daha fazla hoşuma gitti diyebilirim. Yeni Chevrolet Captiva ile yaklaşık 5 gün boyunca güzel bir sürüş keyfi yaşadım. Fakat hiç bitsin istemedim. Captivayı şahsımın gibi kabullenmiştim artık. Belkide aradığım şehirli Suv tadını yeni chevrolet captiva bana yaşatmıştı. Bu sebeple araçla ilgili negatif olarak söyleyebileceğim çok az şey olsada onlarıda görmezden gelmek gerekir. Aracın özellikle arka koltuk yapısı da ayrıca hoşuma gitti diyebilirim. Bir ara aracı incelemek için arka koltukta vakit geçiriyorum. Oldukça rahat ve aile kullanımına çok uygun geldi. Ayrıca uzun yolculuk esnasında gayet kullanışlı yapısıda dikkatimi çekti. Önde olduğumdan daha rahat ve huzurlu şekilde arkada oturabiliyordum. Arka bagaj kısmına ise uzanıp bir şeyler koyup rahatça alabiilyorum. Bardaklık koyma ve dirsek dayama koluda hoşuma gitti. Ayrıca katladığınızda 3.cü kişi için rahat bir oturma pozisyonu da mevcut. Sürüş ve emniyet bakımından konforlu olduğu kadar güven verici oturaklı yapısıda aracı tercih etmemdeki sebeplerden biri. Tam anlamıyla bana yaşatmış olduğu his için Chevrolet Capitva’yı ortaya çıkaranlara teşekkür etmek gerekir. Aracı ileriki dönemlerde biraz daha modern döşenmiş full iç tasarımı ile görmemiz mümkün olabilir. Captiva bunu kaldıracak yapıda. İç kısmına ve dış tasarımına abartılı olmayan güzel eklemeler yapılır ise araç daha cazip bir hale gelebilir.