Test Sürüşü: Yeni Caravelle Highline 2.0 BiTDI 204 Beygir…

®
Çok Okunanlar

Otomotiv sektörümüzü en stratejik biçimde desteklemeye devam edeceğiz

Ticaret Bakanı Ruhsar Pekcan, Ticaret Bakanlığı ve Türkiye İhracatçılar Meclisinin (TİM) koordinasyonunda, Uludağ Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliğinin organizasyonuyla düzenlenen...

Bayern Munih yola Audi ile devam dedi

FC Bayern Münih futbol takımı yola Audi otomobiller ile devam ediyor. Takımın yıldız oyuncuları düzenlenen törenle, Audi otomobillerini teslim...

Alfa Romeo Giulia’yı Dördüncü Kez Ödüllendirdi

Alfa Romeo Giulia, auto motor&sport dergisi tarafından düzenlenen “Best Cars” yarışmasında 2021 yılının orta sınıf- ithal kategorisinde birinci seçildi. Bu...

ŠKODA‘SCALA Showroomlarda…

ŠKODA, sınıfındaki standartları yeniden belirleyecek SCALA modelini Türkiye’de satışa sundu. Markanın yeni tasarım dilini ve teknolojik atılımını temsil eden...

Yazı ve Test: Özgür Sunay

Yeni Caravelle Highline’ın 204 PS gücündeki 2.0 BiTDI motoru, 1400-2400 devir aralığında 450 Nm torka varan yüksek çekiş güce sahip ticari modelin test sürüşünü İstanbul – İzmir arasında yoğun bir şekilde uzun yolda denedim. Aracın hafifliği ve kolay kullanımı yolda ise yorgunluk sebebi olmayan sürüş konforu, sürüş rahatlığı ve seriliği bakımından beğenimi fazlası ile kazanan bir araç.

Dışarıdan baktığımızda iki farklı renk seçenekleri ile dikkat çekse de test sürüşü olan aracımızda siyah komple renk ciddi anlamda asil duruyor. Yan camlarında karartılmış olması ve aynı zamanda içeriden tüm camlarda perde bulunması çok iyi. Aracın ön kısmı rakibi olan Mercedes-Benz Vito’ya göre burun olarak biraz daha kısa bir tasarıma sahip. Fakat ön yüz ve led farlar hoş duruyor. Ayrıca tampon altında yer alan sis farların entegresi tasarım anlamında da yine vip bir duruşu andırmakta.

İçeriye baktığımızda ise toplamda 7 koltuk yolcu için yer alıyor. Ben İstanbul – İzmir arasında toplam 5 yolcu arkadaşım ile bu aracın test sürüşünü yaptım. Yolcular için gayet konforlu bir yolculuk oldu. Bavullar bakımından en büyük bavullardan 2 adet ve diğer el bagajlarından araca sığdı. Bagaj anlamında bir sıkıntı yaşamadık. Arka bölümde yolcular için kendilerinin direk kontrol edebildikleri iki adet klima ünitesi çıkışları bulunuyor. Bu bakımdan yolcular kendi ayarlamalarını yapabildikleri için içerisi gayet iyiydi.

Oturma kalitesi kapı içleri camlar konforlu olarak göze hitap etmekte.

Kapıyı açtığımızda sizi bu şekilde bir ortam içeride karşılıyor.

Yeni Caravelle Highline en yüksek donanım seçeneği olan test aracımızda tüm bunların hepsi mevcut olarak alabiliyorsunuz. Yeni Carevelle’de 8+1 olarak sürücü yanında bir adet daha ön tarafta yolcu kısmı bulunmakta.

Bu kısımda oldukça konforlu ve kendine ait tek bölümlü oturulabilen şoför alanından bağımsız tek başına bir koltuk. Ön tarafta şoför koltuğu ile yolcu koltuğunun birbirinden bağımsız şekilde ve birbirine uzak olarak tasarlamış olması biraz dikkat çekiyor. Yan tarafta ki yolcu ile gayet bağımsız şekilde sürücü ve yolcu hareket edebiliyor. Ön taraf bu anlamda herkese farklı bağımsız alan seçenekleri sunmuş. Sağ tarafta yolcu bölümünde usb şarj ünitesi hemen üst kapalı açılır bölme içerisinde bulunmakta.

Sağ tarafta oturan yolcu bu şekilde bir konfora görüşe sahip.

Şimdi hemen biraz karışık giderek aracın dış arka bölümüne geçeceğim. Sürüş bölümünü bu sefer en sona bırakmak istiyorum. Aracın arka tarafına dışarıdan baktığımızda ise;

Bir kere oldukça geniş bir arka cam var. Silecek olmazsa olmaz tabi. Çıkık bir arka tampon duruyor, düz olarak inmemiş.  Arka led far grubu var. Kapısını açalım;

Nasıl ama? gayet hoş değil mi? Kapalı iken bir şey ifade etmediği kesin ama, açtığımızda insanın içi de resmen açılıyor. Arka bölüm ve tarafta ayrı bir güzel göze hoş durduğu kesin.

Bu bölümde en büyük bavullardan birini yan olarak koyarak biz sığdırmayı başarabildik. Bu şekilde. Burada arka bagaj kapağı otomatik olarak kapanabiliyor. Bu da önemli bir ayrıntı…

Aracın kokpit DSG şanzıman ve sürüş özelliklerine baktığımızda ise yine bizi oldukça aracın içerisinde kullanım olarak rahat ettirebilen bir alan ile karşılaşmaktayız.

Biniş bölümü rahat.

En önemli kısım ise Yeni Carevelle’de 7 ileri DSG otomatik şanzıman’ nın yer aldığı, 2.0 BiTDI motoru 204 beygirin gücünü hissettiren asıl bu bölüm. Yeni Carevelle 1400-2400 devir aralığında 450 Nm torka varan yüksek çekiş gücü size sunuyor. ABS (Kilitlenmeyi önleyici fren sistemi), Ani frenlemelerde otomatik yanan dörtlü flaşörler, ARP (Yüke duyarlı devrilme koruması), ASR (Anti patinaj sistemi), BAS (Fren yardımcısı), Çarpışma anında katlanabilen (teleskopik), yükseklik ve derinlik ayarlı direksiyon kolonu, Dört tekerlekte havalandırma kanallı disk fren, EBC (Motor fren kontrol sistemi), EBD (Elektronik fren güç dağılımı), EDL (Elektronik diferansiyel kilidi), ESP (Elektronik dengeleme programı), FBS (Frenleme desteği), Gündüz sürüş farları ve 3. stop lambası, Hill holder (Yokuş yukarı kalkış yardımı), İkincil çarpışma önleme asistanı, Köşe aydınlatmalı ön sis farları, Lastik basınç göstergesi, Ön ve arka viraj denge çubukları, Prefill (Frenleme hazırlığı), Tüm koltuklarda 3 noktadan gergili emniyet kemerleri, Yağmurda fren desteği, Yorgunluk tespit sistemi, 5″ renkli dokunmatik ekran Composition Colour radyo (MP3,WMA uyumlu CD çalarlı), Deri kaplı radyo kumandalı direksiyon, Elektrik kumandalı ve güç sınırlamalı ön camlar, Elektrik kumandalı, araç içinden katlanabilen, ısıtmalı yan aynalar, Eve geliş-evden çıkış fonksiyonu, Geri görüş kamerası, Hız sabitleyici, Otomatik kararan iç dikiz aynası, Otomatik Start-Stop, fren enerjisi geri kazanımı ve düşük yuvarlanma dirençli lastikler, Ön ve arka park mesafe sensörü, Servotronik direksiyon, Sürücü ve yolcu bölümüne hava üfleyebilen klimatronik klima, USB, Aux-in ve SD kart girişi, Vites değiştirme önerisi, Yağmur sensörü, Yol bilgisayarı, Yolcu bölümünde ilave ısıtıcı, Yumuşak süspansiyon, 2 adet 12 V soket, Antrasit gri konfor tipi ön konsol, Krom kaplama kapı iç kolu, Ön kapılarda “Caravelle” yazılı basamak aydınlatmaları, Yükseklik ayarlı, bel destekli ve kolçaklı sürücü ve ön yolcu koltuğu gibi aslında saymakla bitmeyen bir çok sürüş donanımı ve konfor güvenlik bakımından her şeye sahip.

Tabi böyle bir ticari araç ile İstanbul-İzmir arasında yapmış olduğum uzun yol test sürüşü bana katılan yolcu arkadaşlarım ile oldukça keyif aldığım fazla yorucu olmayan bir sürüş oldu. Gidiş ve dönüşte araç oldukça seri bir şekilde tarafımdan kullanıldı. Kısa sürede yolculuğumuzu tamamladık. Aracın beni diğer araçlarda olduğu kadar yormaması ve rahat oluşu aklımda kalan belki de en önemli özelliği idi.

(lt/100km) şehirler arası yakıt tüketimi 6.1 litre olarak oldukça iyi bir veri sunarken, klimaların sonuna kadar açık olduğunu düşününce full dolu bir araçtan beklenenin kat ve katını geri kazandığımız, ortalamada ise seri kullanımlarda en fazla 7.0 litre ile aynı zamanda Hava beslemeli ve Çift turbo, intercooler motorun Euro6 normlarında 2.0 litre dizel bir araçtan beklenin çok altında olduğu yükseklik, uzunluk ve genişliğine göre ise verilenin size hizmet olarak geri döndüğü kesin olan vip. 

Caravelle Foto Galeri: 

 

Diğer Haberler

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...

Nissan Türkiye’ye yeni satış direktörü

2016 yılından bu yana Nissan Türkiye çatısı altında farklı görevler üstlenen ve son olarak Nissan Türkiye Satış Planlama Müdürü olarak görev yapan Yiğit Boztürk...

Kış mevsiminde akü arızaları yüzde 170 artıyor

Kış mevsiminin zorlu koşullarına sürücüler araçlarını hazırlamaya başladı. Kış lastiği ve antifriz kontrolü kadar listede en önemli maddelerden biri de akü bakımı. Dünyanın enerji...

Zorunluluk için değil zor durumlar için: Kışın Kış Lastiği

Aniden bastıran kar, 7 derecenin altına düşen sıcaklıklar... Kış, tüm zorluklarıyla kapımızda! 1 Aralık 2024'te başlayacak Zorunlu Kış Lastiği Uygulaması ise güvenli sürüşe büyük bir katkı...

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği:  Coach, Zorlu Yol Şartlarında Üstün Direnç Sağlıyor AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren Petlas, yeni nesil otobüs lastikleri RH ve SH...