Test Sürüşü, Yazı: Umut Özgür Sunay
SADE, EKONOMİK VE KULLANIŞLI.
YENİ ASX 4X4 CLEARTEC, Mitsubishi Motors’un kompakt crossover segmentin – deki temsilcisi ASX, şimdi dizel 4×4 modeli ile dikkatleri üzerine çekiyor. Mitsubishi ASX 4×4 1.8 dizel motor seçeneği ile Aralık ayında Türkiye’de satışa sunuldu. . Mitsubishi ASX 4×4 modelinin en büyük özelliği, Mitsubishi Motors’un Drive@earth felsefesi ile geliştirilmiş gelecek nesil – leri düşünen bir motora sahip olması. Dünyadaki en düşük sıkıştırma oranına sahip dizel motoru ile ASX 4×4 diğer dizel araçlara göre hem daha sessiz hem de motor ömrü daha uzun. ASX 4×4, 1.8 motoru ile 116 beygir ve 300 Nm tork güç üretiyor. Gelişmiş mo – torunun yanı sıra çevreye duyarlılığı ile dikkat çeken ASX 134 g/km CO2 emisyonu ile sınıfının en düşük emisyon değerlerine sahip. ASX’te yakıt ekonomisi sağlayan Auto Stop&Go teknolojisi, standart olarak sunuluyor.
Şehir içi – şehir dışı karma yakıt tüketimi 5.1 Litre olan ASX 4×4, düşük emisyon değerlerinde olduğu gibi yakıt ekonomisinde de yine sınıf lideri. Yol şartları ne kadar zorlayıcı olursa olsun Mitsubishi ASX 4×4 ile sürüş çok keyifli. Elektronik kontrollü diferansiyel ile donatılan araçta ekonomik sürüş için 2WD, her türlü hava koşullarında aktif güvenli sürüş için 4WD ve zorlu koşullar için LOCK modu bulu – nuyor. Mitsubishi ASX, üst düzey güvenlik donanımı ile size ve sevdiklerinize yol boyunca huzurlu bir yolculuk sunuyor. Yokuş Kalkış Destek Sistemi (Hill Start Assist Sytem – HSA) ile şehir trafiğinde sürücülerin en sık karşılaştığı zorluklardan biri olan, aracınızın yokuşlarda kaymasını sorun olmaktan çıkarıyor. ASX standart olarak sunulan, kullanıcısının kaza yapmasını engelleyecek, aktif güvenlik özellikleriyle farkını ortaya koyuyor. HSA (Yokuş Kalkış Destek Sistemi), eşsiz yol tutuşu sağlayan ASTC (Aktif denge ve çekiş kon – trol sistemi), EBD destekli ABS, fren destek sistemi ve ESS (Acil Stop Sinyal Sistemi) ASX’in güvenli bir şekilde yol almasını sağlıyor. Intense donanım paketi ile sunulan ASX 4×4’de led aydınlatmalı panoramik cam tavan ve tavan rayı, ısıtmalı ön koltuklar ve deri koltuk döşemesi, anahtarsız çalışma, 17” jantlar, elek – tronik kontrollü, sinyalli katlanabilen dış dikiz aynaları, karartılmış arka camlar, elektronik kontrollü sürücü koltuğu standart olarak bulunuyor.
ARAZİ PERFORMANS TESTİ;
ASX 4X4, 1.8 litre motorlu 116 beygir gücündeki modelini test için arazi ortamında özel bir parkura giriyoruz. Parkurumuz hafif derecede çamurlu ve kaygan bir yapıya sa – hip. Standart fabrika çıkışlı lastiklere sahip olan ASX tutunmada biraz zorluk yaşatsa da görevini kalmadan tamamlıyor. ASX’in 1.8 litrelik motor gücünü arazi şartlarında çok fazla gördüğümüzü yada hissettiğimi söyleyemem. Aracın kasa yapısı aslında çok ağır sayılmaz. 118 beygir asfalt kullanımı şehir içi yada şehirlerarası yollarda ekonomik açıdan motor ile uyum sağlayabilir. Bunun için devirli kullanım söz konusu. Bunun yanısıra 4×4 çekiş özelliğine sahip olmasıda yağmurlu ve kaygan zeminlerde güvenlik önlemini arttırıp lastiklerin tutunmasına artı derecede faydası olduğunu söyleyebilirim. Aracın EBD destekli ABS fren yapısı arazi şartlarında oldukça iyi çalıştı. Kısa mesafeler ile görevini yerine getirdi. Bu şekilde bir problem bize arazi şartlarında yaşatmadı. Araç geç hızlanan bir yapıya sahip. Yüksek devirlerde aracı yüksek viteslerde kullanırsanız performansı ortaya daha rahat çıktığını gördük. Fakat aile kullanımına daha yatkın olması sebebi ile kompakt crossover sınıfında bu bakımdan tercih sebebi olabilir. Fiyatı bakımından da rakipleri ile karşılaştırmanızda fayda var diye düşünüyorum. ASX japon markası bir SUV karakterli bir otomobil olmuş olsa da çok fazla tavsiye edebileceğim bir yapıya henüz ulaşmış olduğunu maalesef söyleyemem. Fakat gelecek nesilde belki de çok daha iyi bir alt yapı ile karşımıza çıkabilir. Ben her ne kadar bu şekilde düşünüyor olsamda Türkiye’de tercih edilen bir araç ve oldukça da piyasada yollarda gözükmekte. Tercihen alabileceğiniz araçlar arasında. Mitsubishi, Pajero modeli ile haklı bir gurura sahip aynı ve benzer alt yapının diğer Crossover araçlarında da kullanılmaya başlanırsa iyi olacağı kansındayım.