Test Sürüşü: YENİ AMAROK AT VİTES!

®
Çok Okunanlar

Audi e-tron Alexa ile geliyor…

Audi’nin ilk tam elektrikli modeli olan e-tron’a, Amazon sesli komut sistemi Alexa’yı da entegre ediyor... Audi, dijitalleşme stratejisi kapsamında kullanıcılara...

NISSAN Avrupa, 2017 Yılını Rekorla Kapattı

Ürün gamını yenilerken elektrikli araç pazarındaki konumunu güçlendiren ve geliştirmiş olduğu teknolojilerle otonom sürüşte öncü markalardan biri durumunda olan...

Volkswagen Caddy’den 1.4lt, 125 Ps Kampanya Fırsatı…

Volkswagen Caddy’den sınıfının en güçlü motoru Volkswagen Ticari Araç, sınıfında en güçlü benzinli motora sahip modeli Caddy 1.4 TSI 125...

NISSAN LEAF E-Plus’tan 458 km’lik sürüş menzili

NISSAN LEAF E-Plus, NISSAN Intelligent Mobility’i “Akıllı Güç, Akıllı Sürüş ve Akıllı Entegrasyon” alanında kaydedilen ilerlemeyle temsil ediyor. Nissan...

Yazı ve Test: Umut Özgür Sunay

RAHAT, AKICI VE KULLANMASI ZEVKLİ!

YENİ AMAROK AT modeli otomatik şanzımana sahip bir pick-up. Önceki Amarok deneyimim ilk versiyonu olan düz vites şanzımanlı modelini test ettiğimiz parkura bu sefer otomatik model amarok ile gidiyorum. Öncelikle düz vitesin asfalt ve arazideki torklu kuvvetli yapısına ve becerikli off-road kabiliyetine önceden hayran kalmıştım. Amarok asfalt performansı ön planda şehirli bir pick-up aslında. Fakat her ne kadar o şekilde gözükse de arazide kibar bir beyefendi. Kibar görüntüsü sizi aldatmasın bana kalırsa. Rakiplerine oranla daha güçlü ve becerikli. Amarok işçilik bakımından da kusursuz bir montaja sahip. En ufak bir ses arka kısımdan gelmiyor. Oldukça sağlam alt yapısı sıkı karoser yapısı buna izin vermiyor. Amarok övgüye değer bir araç aslında. İç konforu oldukça yüksek ve kullanışlı. Sizi kullanırken kesinlikle sıkmıyor. Bir pick-up araçta önemli olan da zaten bu diye düşünüyorum. Belirli bir zamana sonra araçtan sıkılmanız olası. Özellikle gündelik işlerinizde her gün trafikte kullanıyorsanız. Amarok gibi bir pick-up sizi kesinlikle sıkmayacaktır. Genelde bu tarz araçların beni sıkmasına rağmen Amarok’tan oldukça keyif aldım diyebilirim. Özellikle asfalt ve arazi’de araç sanki iki farklı yapıda. Asfalt’ta tam bir bulvar aracı. Arazi de ise sizi kesinlikle yarı yolda bırakmıyor. Düz vites Amarok ile gitmiş olduğumuz dik kaygan çıkması gerçekten zor bir bölgedeyiz. Otomatik vites amarok ile kolay ve zorlanmadan çıkmış olduğumuz yerdeyiz.

İnanmak zor geliyor olsada bunu rahatça başaran bir araç.. Özellikle çıkmış olduğumuz arazi yapısı dik olmasının yanı sıra normal 4×4 araçların zorlandığı ancak modifiyeli off-road araçlarının geçebileceği yada traktörlerin yol aldığı bir yer. Amarok ile kuvvetli motoru alt yapısı sayesinde sorunsuz bir şekilde arazideki testimizi tamamlıyoruz. Amarok aracın arka kasasıda yük ve eşya taşımak için oldukça büyük ve dünya standartlarında ölçülere sahip. Amarok otomatik vitesi test için aldığımda bana düz vitesine oranla seriliği ve tork yapısı ilk etapta biraz daha az gelmişti. Gaza bastığım zaman aracın çok daha fazla öne atılmasını beklemiştim. Fakat aracı kullandıkça buna gerek olmadığını dengeli bir sürüş sağlayarak motor ile aracın ağırlık yapısının uyumu neticesinde çok da fazla yakıt sarfiyatımızın olmadığı gördüm. Bu şekilde konforlu kuvvetli bir pick-up aracın ekonomik dizel motoru ve otomatik şanzımanı sayesinde devirli kullanımlar neticesinde şehir içinde trafikte çok daha az yakıt tüketiyor olması aslında hoşuma gitti. Amarok aracın otomatik vitesini de ayrıca daha kullanışlı bulduğumu söyleyebilirim. Bütçeme uygun olan düz vites 4×2 modeli de yine tavsiye edebileceğim pick-up modeller arasında.

Diğer Haberler

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...

Nissan Türkiye’ye yeni satış direktörü

2016 yılından bu yana Nissan Türkiye çatısı altında farklı görevler üstlenen ve son olarak Nissan Türkiye Satış Planlama Müdürü olarak görev yapan Yiğit Boztürk...

Kış mevsiminde akü arızaları yüzde 170 artıyor

Kış mevsiminin zorlu koşullarına sürücüler araçlarını hazırlamaya başladı. Kış lastiği ve antifriz kontrolü kadar listede en önemli maddelerden biri de akü bakımı. Dünyanın enerji...

Zorunluluk için değil zor durumlar için: Kışın Kış Lastiği

Aniden bastıran kar, 7 derecenin altına düşen sıcaklıklar... Kış, tüm zorluklarıyla kapımızda! 1 Aralık 2024'te başlayacak Zorunlu Kış Lastiği Uygulaması ise güvenli sürüşe büyük bir katkı...

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği:  Coach, Zorlu Yol Şartlarında Üstün Direnç Sağlıyor AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren Petlas, yeni nesil otobüs lastikleri RH ve SH...