Test-Özgür Sunay
Yamaha MT-09, spor motosiklet tasarımında yepyeni bir konsept sunar. Yeni bir kompakt şasi ve yüksek torklu ve 3 silindirli bir motora sahip, yeni nesil performanslı bu motosiklet, karakter ve ruhun önemini kavrayan sürücüler için tasarlanmıştır.
Yüksek performanslı bu yeni modelin en önemli parçası, mükemmel hızlanma sağlayarak adrenalin seviyenizin artmasına yardımcı olan ve geniş bantlı, yalın ve doğrusal bir tork sunan hafif 850 cc 3 silindirli motordur. Çeviklik sağlamak amacıyla, bu yeni ve dinamik, çıplak, motard tarzı motosiklet, kompakt alüminyum şasi ve şehir içindeki günlük sürüşlerden Pazar sabahlarının trafik sıkışıklıklarına kadar her sürüşü kolay kılan dik sürüş pozisyonu sunar. TEST SÜRÜŞÜ YORUMU: Motorun test sürüşünü yapabilmek adına istek gösterdiğim ve daha önce kullanmadığım için MT09 merak ettiğim bir modeldi. İyiki’de test ettim diyorum şimdi. Sürüşün soğuk havada pek tadı olmasa da bana yetecek kadarı ile şimdilik tatmin oldum. Öncelikle şunu söylemeliyim 850 cc gücünde 115 beygirlik bir motor özellikle ilk bakışta sizi korkutabilir özellikle çıplak ve çok atletik gösteriyor ise. 188 kg.’lık hızlı ve hafif yapısı ile kullanmadan önce biraz da olsa insanda bir çekince yaratabilir. MT 09’un selesine oturduğunuz andan itibaren bu çekinmenizi bir kenara bırakarak merak ettiğiniz motorun neler yapabileceğine dair keşif duygunuzu harekete geçiriyorsunuz. Kaskımı takma esnasında Yamaha Türkiye’de sorumlu Ebru hanım son direktifleri bana iletirken o esnada motorun kontak anahtarı çevirip bir an önce test sürüşüne başlama telaşı içinde son olarak neler söylediği hatırlamaya çalışıyordum. Kulağımdaki son ses teslim saatini geciktirme en son saat 17:00 ok.. Kontağı açtım vitesi 1’e takıp direk hareket ederek uzaklaşıyorum. Motoru daha önce kullanmamış olmama rağmen ilk etapta itici
gelen ya da olumsuz herhangi bir tepki ile karşılaşmadım. İkinci vitese ilk geçirdiğim anda ise suratim 90 – 110 km’ye gelmişti. Aniden frenleri.. test etmem gerektiğini hatırlayarak ön ve arka frene sıkıca asılıyorum. MT 09 hızlıca yavaşlayıp motor kazık yutmuş gibi kısa mesafede durma eğiliminde. En ufak bir kayma ya da güvensizlik hissi uyandırmadığı için kaldığım yerden aynı şekilde agresifçe kullanmama devam ederek test için beklediğim motoru soğuk hava keserken gaza yüklenerek devam ediyorum. İlk olarak girdiğim S virajında MT 09 modelin virajda yatma başarısı kontrollü olması beni etkiliyor. MT 09 ilk anlarda güvenimi kazanmayı başardı. Özellikle dönüşlerde iyileştirilmiş ağırlık yapısının Fazer 8 gibi tam kafada olmayarak benzin deposu ile oturduğunuz sele altı motor
bloğunun ortasında yer alması motorun tüm denge merkezini tek bir noktada toplamayı başararak hafif olması ile birlikte güvenli dönüşleri başarı ile sağlamakta. Arka teker ve lastiğimizin de etkisi oldukça yüksek. Motor bir tasarım harikası bence söylemeden önce her şey zaten ortada diye düşünüyorum. Naked modellerde genelde kafa’da far üzerinden kısa bir rüzgarlık camıda olabiliyor. MT 09 ‘da olsa idi yalnızca tasarımını bozardı diye düşünüyorum. Fakat bu tarz motorlarında tek olumsuz tarafı rüzgar direncinin tümü ile direk olarak üzerinizde olması.
Dijital gösterge paneli şık ve kaliteli redline ise kolay gözükmekte. Motorumuzu tahmin ettiğiniz gibi 3 farklı modu seçeneğinde test ettik. Standart modu içlerinde bana en uygun olanı idi. Agresif kullanım için ise daha fazla tepki isterseniz motorun ön tarafının hafifliği
ile 3 silindirin torku tümü ile yansıtması sonucu ani hızlanma şerit geçişlerinde ön tekerin neredeyse yerden kesilebildiğini çok rahat hissedebiliyorsunuz.
MT 09 günlük kullanım olarak özellikle yağışlı kış aylarında uzun mesafe yolculuklarda tahminen tercih sebebim olmayacaktır. Fakat normal hava şartlarında şehir içinde
kullanım kolaylığını sağlayabilen kaslı ve kıvrak bir motor. Genel anlamda MT 09 modelinden oldukça memnun kaldım diyebilirim. Rakiplerine göre artıları oldukça fazla ve
gayet dengeli bir motor. Özellikle ABS fren yapısı ve arka fren sistemi yeterli seviyede iyi çalışmakta. Arka koltuk yapısı bana Yamaha yarış modellerini anımsattı. Motorun üzerinde standart olarak kullanılan Dunlop marka 180/55ZR17M/C lastikler oldukça kaliteli duruyor
hamuru ise yolu tutan iyi bir kıvamda. MT 09 modelinin rakiplerine göre artı yönü 24.000 TL fiyatı ile fark yaratıyor olması diye düşünüyorum. Motoru kullanırken hoşuma gitmeyen ufak bir ayrıntı ise sinyal ve korna tuşlarının kolay olmayan yapıdaki kullanım zorluğu
oldu. Ayrıca, sinyal tuşlarında kullanılan malzeme yapısıda yamaha markasına yakışan kaliteden biraz daha az sanıyorum. Onun dışında ise Yamaha MT 09 özel bir model
olma yolunda diyebilirim. Özellikle kullanımı kolay hafif ve çabuk hareket etmeye
sevenler için biçilmiş bir kaptan. Ben birazda bu makineyi Suzuki’nin yeni inazuma modeline yalnızca tasarım anlamı ile biraz da olsa benzettim. MT 09 ciddi anlamda olmuş bir motosiklet. Dilediğiniz şekilde ekonomik yada performanslı şekilde motoru yormadan kullanabilirsiniz. Kesinlikle beğenecek ve zevk alacağınız kullanım hissi güzel olan
bir model. Son olarak ise 4 mevsim şartlarında kullanabileceğim şahsi motor tarzımdan uzak bir model. Fakat MT09 kuru havalarda yırtıcı sesi ile sizi baştan çıkaran ve
kışkırtıcı vazgeçmesi kolay olmayan bir model kıvamında.