Test-Özgür Sunay
MINI Cooper S Countryman’de 1.6 litre benzinli, Turbo beslemeli 184 Hp olarak son kullanıcısına sunuluyor. Daimi ALL4 dört çeker sistemi sayesinde 0 – 100 km sadece 7,6 saniyede ve 6 ileri Steptronic şanzımana sahip olan aracımız 240 Nm’lik torku
Overboost fonksiyonu ile 260 Nm’lik torka kadar çıkabiliyor aynı zamanda vites geçişlerini kullanıcısına kolaylık olması amacı ile direksiyonun üzerindeki butonlar sayesinde vitesi
kontrol edebilme imkanı sunuyor. Yakıt tüketimi konusunda MINI Cooper S Countryman ALL4 şehir içi 8.3 litre civarlarında, şehir dışı yollarda ise 5.6 litre, ortalama değerlerini
yakaladım ve 6.6 litre tüketim değerlerine sahip olduğunu ifade edebilirim. Test aracımızda ortada bulunan bilgi ekranı çok kullanışlı ama araç sıfır alınırken kişi kendi isteğine göre seçim yapabiliyor bu yorum kişinin kendi seçimi ama test aracımızdaki bilgi ekranı gerçek
anlamda hoş ve kullanışlı…
MINI Cooper S Countryman ALL4 Test aracımızı kış aylarında Test ettiğimiz için
aracın üzerinde kış lastikleri bulunuyor, kış lastikleri ile sürüş biraz daha sert biraz daha sesli olması kullanım esnasında doğal olarak biraz asfalt sesini alabiliyorduk. MINI de Standart bir özellik olan Dinamik Denge Kontrolü (DSC) , motor yönetimine müdahale ederek ve gerektiğinde ön ve arka tekerleklere ayrı ayrı fren kuvveti uygulayarak
dengesiz sürüş koşullarının oluşmasının engellemesini sağlıyor. Otomatik Denge Kontrolü + Yol Tutuş (ASC+T) Ön tekerleklerin patinajını önlemesi ideal kalkış koşullarını sağlıyor ve yol tutuşunu arttırmasına yardım ediyor.
Countryman’de diğer MINI modellerinden farklı olarak yükseltilmiş sürüş pozisyonu dikkat çekiyor. Ekstra büyük camlar ve tavanın kendine özgü şekli de otomobilin içini olduğundan daha büyük hissettiriyor. MINI Cooper S Countryman ; ayırt edici yüksek arka tasarımı ikiz egzoz borusu ve yukarı doğru açılan bagaj kapağıyla dört metreden uzun olmasına rağmen: Standart park boşluğuna rahatlıkla sığma özelliği ile kullanıcısına çok büyük kolaylık sağlayan bir araç haline geliyor. Agresif ön tasarım ve ızgaralar dev mercekler ve kaput ortasındaki şişkinlik dikkatleri üzerine çekiyor. MINI’nin karakteristik özelliği olan go-kart hissi,MINI ALL4 dört tekerlekten çekiş sistemi sayesinde araç kullanım keyfini üst seviyelerde sunuyor. Körfez yarış pistinde bir çok arka arkaya atmış olduğumuz yağmurlu havada ki performans turlarımız Mini’nin gerçek karekteristik özelliğini ön plana çıkardı. Hiç bir şekilde performans kaybına uğramadan zorlu ve kaygan zeminde kış lasitklerimiz sayesinde araç tutunmayı başardı.
Piste iyi şekilde tutunan aracımız esp devre dışında iken sert frenajla girmiş olduğumuz pistin keskin dönüşlerinde dengesini kaybetmeden pistin içinde kalmayı başardı. Otomatik vites olması virajlardaki yavaşlama esnasında dönüş sonrasında hızlanmada bir nebzede olsa geç bir hissiyat vermekte. Biraz daha kuvvetli ve yüksek bir motor otomatik şanzımanda performans konusunda yardımcı olabilir. Fakat ekonomik kullanım ön planda olması sebebi ile de daha yüksek bir motor olması aracın fazla yakmasına gereksiz şekilde sebebiyet verecektir. Mini Countryman All 4 devamlı 4×4 çekiş sistemi ile yağmurlu havalarda kaygan zeminlerde güvenli bir şekilde performanslı olarak da kullanmanıza olanak sağlayan en önemli etken. Bu araca ALL4 sistemi yakışmış. MINI bu şekilde kendine yeni bir SUV denebilecek otomobil yaratmış.