Test Sürüşü ve Yazı: Umut Özgür Sunay
AGRESİF, RAHAT VE SERİ.
Mazda CX-5 aktif bir hayata sahip ailelerin ihtiyaçlarını karşılamak için tasarlanmış olduğu kolayca hissediliyor. Mazda CX-5 büyüklüğüne rağmen, özellikle yandan bakınca hayli zarif görünüyor. Hem lüks, hem sportif. İç tasarımıyla da son derece farklı ve sportif bir görünüm çizen Mazda CX-5 yumuşak dokulu butonları BOSE müzik sistemi ile sınıfındaki emsal araçlardan bir kaç adım öne çıkıyor.Mazda CX-5 dış görünümü gibi iç mekanı da daha geniş ve ferah kendisinden beklenen şeyleri sunabilen bir SUV. Ayrıca mükemmele yakın Mazda kalitesinde hatırlatmak gerekiyor. Mazda CX-5 sürüş güvenliği, kalite ve sahip olduğu teknolojileri sayesinde yüksek standartta donanım özellikleri iyi bir tasarımcının eseri olduğunu düşünüyorum, yumuşak süspansiyonları, çok geniş iç hacmi, geniş koltukları, ideal diz mesafesi ile tam bir seyehat keyfi yaşatıyor. Mazda CX-5 hafif arazi konusunda oldukça yetenekli. Eğim iniş kontrol sistemi, tırmanış kontrol sistemi gibi programların desteğiyle kıvrak ve rahat kullanımı sayesinde sürücüye adeta yapılacak iş bırakmıyor. Orta konsoldan otomobilin bilgi ekranına kumanda ediyorsunuz. Koltuklar spor ve kumaş. Rahat, sınıfının üzerinde bir konfora sahip ve oldukça sportif geniş vucudu çok iyi sarıyor. Ön konsulda bilgi ekranında, aynı zamanda geri giderken kullanılan geri görüş kamerası da mevcut. İç dizayn kusursuz denilebilir ama SUV’den çok, bir otomobil gibi. Arkada geniş oturma mekânı, gerektiğinde makam aracı olarak kullanma imkânını artırıyor. Anahtar cebinizde olduğu halde çalıştaribildiğiniz otomobilin 2 litre benzinli motoru 165 beygirlik motor yüksek tork sayesinde daha fazla beygire sahipmiş gibi bir izlenim bırakıyor.
Yakıt tüketimi ise çok çok makul. Yüz kilometrede 9 litre civarında tüketti ki, bu tür bir SUV için gayet iyi. Manuel şanzıman çok çok iyi özellikle vites aralıkları tatminkar. Sürüş alışkanlığınıza hemen uyum sağlayan şanzıman, arazide de güç dağılımını başarıyla gerçekleştirecek bir diferansiyelle bütünleştirilmiş. Sınıfında lider dingil mesafesi (2.700mm), dört yetişkinin konforlu bir biçimde seyahat edebileceği geniş bir kabin sunmaktadır. CX-5’in tasarımcıları; kompakt SUV araçlar için alışılmış kalıpların dışına çıkıp, hedeflenen 0,33’lük oldukça düşük hava sürtünme katsayısına ulaşarak olağanüstü bir aerodinamik elde etmeyi başarmışlardır. i-stop: tüm CX-5’lerde bulunan standart bir donanımdır. Bu sistem, ilk çalıştırma aşamasına yalnızca biraz ivme kazandırmak için elektrikli marşa ihtiyaç duyan, motorun yeniden çalıştırılması işlemi için yanma enerjisi kullanan tek start-stop sistemidir. Yakıttan tasarruf sağlamasının yanı sıra, motorun dikkat çekecek biçimde hızlı ve sorunsuz bir biçimde yeniden çalıştırılmasını sağlar: Benzinli SKYACTIV-G motora sahip CX-5 0,35 saniyede yeniden çalışıyor. Mazda CX-5, kompakt SUV sınıfında dikkatleri üzerine çekiyor, Mazda CX-5 için söyleyebileceğim şeyler dinamik. Duygusal. Merak Uyandıran. Eşsiz. Nasıl tanımlandırılırsa tanımlansın Mazda’nın yeni ifadesi kesinlikle hayat dolu. Dahası, kendisi de bir ilk olan Mazda CX-5’ten daha iyi hangi araç onu tanıtabilirdi ki? Mazda CX-5 oldukça sıra dışı görünümü ve sınıfındaki diğer modellerden çok daha sıradışı olması ile akıllarda kalıyor ve bu sınıfla ilgilenenlerin mutlaka düşünmesi gereken bir model.