Test Sürüşü: MAZDA, CX-5 4X2!

®
Çok Okunanlar

SKYWELL ET5 NFT ile Koleksiyonlara Girecek!

Ulubaşlar Grubu şirketleri arasında yer alan Ulu Motor, Türkiye pazarına hızlı giriş yapan yeni yüzde yüz elektrikli otomobil markası...

Lexus LBX, çevre dostu özellikleriyle de öne çıkıyor

Lüks ve performansı bir arada sunmayı hedefleyen markanın premium SUV segmentindeki yeni ürünü LBX, İstanbul'un tarihi semti Akaretler'deki kurulan...

Anadolu Isuzu Avrupa lojistik merkezini Stuttgart’ta açtı

Anadolu Isuzu, yurtdışı pazarlardaki satış sonrası hizmet kalitesini ve müşteri memnuniyetini mükemmele taşıma hedefi doğrultusunda, Avrupa lojistik merkezini Almanya’nın...

Toyota 3,4 Milyon Aracını Geri Çağırıyor, açıklama geldi….

Bugün haber ajansları tarafından servis edilen "Toyota 3,4 Milyon Aracını Geri Çağırıyor" başlıklı haber; Türkiye ve Avrupa'daki araçları kapsamamaktadır. Toyota, müşteri ve...

Test Sürüşü ve Yazı: Umut Özgür Sunay

AGRESİF, RAHAT VE SERİ.

Mazda CX-5 aktif bir hayata sahip ailelerin ihtiyaçlarını karşılamak için tasarlanmış olduğu kolayca hissediliyor. Mazda CX-5 büyüklüğüne rağmen, özellikle yandan bakınca hayli zarif görünüyor. Hem lüks, hem sportif. İç tasarımıyla da son derece farklı ve sportif bir görünüm çizen Mazda CX-5 yumuşak dokulu butonları BOSE müzik sistemi ile sınıfındaki emsal araçlardan bir kaç adım öne çıkıyor.Mazda CX-5 dış görünümü gibi iç mekanı da daha geniş ve ferah kendisinden beklenen şeyleri sunabilen bir SUV. Ayrıca mükemmele yakın Mazda kalitesinde hatırlatmak gerekiyor. Mazda CX-5 sürüş güvenliği, kalite ve sahip olduğu teknolojileri sayesinde yüksek standartta donanım özellikleri iyi bir tasarımcının eseri olduğunu düşünüyorum, yumuşak süspansiyonları, çok geniş iç hacmi, geniş koltukları, ideal diz mesafesi ile tam bir seyehat keyfi yaşatıyor. Mazda CX-5 hafif arazi konusunda oldukça yetenekli. Eğim iniş kontrol sistemi, tırmanış kontrol sistemi gibi programların desteğiyle kıvrak ve rahat kullanımı sayesinde sürücüye adeta yapılacak iş bırakmıyor. Orta konsoldan otomobilin bilgi ekranına kumanda ediyorsunuz. Koltuklar spor ve kumaş. Rahat, sınıfının üzerinde bir konfora sahip ve oldukça sportif geniş vucudu çok iyi sarıyor. Ön konsulda bilgi ekranında, aynı zamanda geri giderken kullanılan geri görüş kamerası da mevcut. İç dizayn kusursuz denilebilir ama SUV’den çok, bir otomobil gibi. Arkada geniş oturma mekânı, gerektiğinde makam aracı olarak kullanma imkânını artırıyor. Anahtar cebinizde olduğu halde çalıştaribildiğiniz otomobilin 2 litre benzinli motoru 165 beygirlik motor yüksek tork sayesinde daha fazla beygire sahipmiş gibi bir izlenim bırakıyor.

Yakıt tüketimi ise çok çok makul. Yüz kilometrede 9 litre civarında tüketti ki, bu tür bir SUV için gayet iyi. Manuel şanzıman çok çok iyi özellikle vites aralıkları tatminkar. Sürüş alışkanlığınıza hemen uyum sağlayan şanzıman, arazide de güç dağılımını başarıyla gerçekleştirecek bir diferansiyelle bütünleştirilmiş. Sınıfında lider dingil mesafesi (2.700mm), dört yetişkinin konforlu bir biçimde seyahat edebileceği geniş bir kabin sunmaktadır. CX-5’in tasarımcıları; kompakt SUV araçlar için alışılmış kalıpların dışına çıkıp, hedeflenen 0,33’lük oldukça düşük hava sürtünme katsayısına ulaşarak olağanüstü bir aerodinamik elde etmeyi başarmışlardır. i-stop: tüm CX-5’lerde bulunan standart bir donanımdır. Bu sistem, ilk çalıştırma aşamasına yalnızca biraz ivme kazandırmak için elektrikli marşa ihtiyaç duyan, motorun yeniden çalıştırılması işlemi için yanma enerjisi kullanan tek start-stop sistemidir. Yakıttan tasarruf sağlamasının yanı sıra, motorun dikkat çekecek biçimde hızlı ve sorunsuz bir biçimde yeniden çalıştırılmasını sağlar: Benzinli SKYACTIV-G motora sahip CX-5 0,35 saniyede yeniden çalışıyor. Mazda CX-5, kompakt SUV sınıfında dikkatleri üzerine çekiyor, Mazda CX-5 için söyleyebileceğim şeyler dinamik. Duygusal. Merak Uyandıran. Eşsiz. Nasıl tanımlandırılırsa tanımlansın Mazda’nın yeni ifadesi kesinlikle hayat dolu. Dahası, kendisi de bir ilk olan Mazda CX-5’ten daha iyi hangi araç onu tanıtabilirdi ki? Mazda CX-5 oldukça sıra dışı görünümü ve sınıfındaki diğer modellerden çok daha sıradışı olması ile akıllarda kalıyor ve bu sınıfla ilgilenenlerin mutlaka düşünmesi gereken bir model.

Diğer Haberler

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...

Nissan Türkiye’ye yeni satış direktörü

2016 yılından bu yana Nissan Türkiye çatısı altında farklı görevler üstlenen ve son olarak Nissan Türkiye Satış Planlama Müdürü olarak görev yapan Yiğit Boztürk...

Kış mevsiminde akü arızaları yüzde 170 artıyor

Kış mevsiminin zorlu koşullarına sürücüler araçlarını hazırlamaya başladı. Kış lastiği ve antifriz kontrolü kadar listede en önemli maddelerden biri de akü bakımı. Dünyanın enerji...

Zorunluluk için değil zor durumlar için: Kışın Kış Lastiği

Aniden bastıran kar, 7 derecenin altına düşen sıcaklıklar... Kış, tüm zorluklarıyla kapımızda! 1 Aralık 2024'te başlayacak Zorunlu Kış Lastiği Uygulaması ise güvenli sürüşe büyük bir katkı...

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği:  Coach, Zorlu Yol Şartlarında Üstün Direnç Sağlıyor AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren Petlas, yeni nesil otobüs lastikleri RH ve SH...