London Escorts sunderland escorts asyabahis.org dumanbet.live pinbahiscasino.com sekabet.net www.olabahisgir.com maltcasino.net faffbet-giris.com asyabahisgo1.com www.dumanbetyenigiris.com pinbahisgo1.com sekabet-giris2.com www.olabahisgo.com maltcasino-giris.com faffbet.net betforward1.org www.betforward.mobi 1xbet-adres.com 1xbet4iran.com romabet1.com www.yasbet2.net www.1xirani.com www.romabet.top www.3btforward1.com 1xbet https://1xbet-farsi4.com بهترین سایت شرط بندی betforward

Test Sürüşü: LOTUS EVORA 410 Sport 410 Beygir 3,5 litre V6

®
Çok Okunanlar

JAECOO 7 İstanbul Rallisi’nde Şampiyonlara Boy Gösterdi

Çinli sofistike off-road SUV markası JAECOO, üst sınıf off-road SUV modeli JAECOO 7 ile İstanbul Rallisi’nde yer aldı. En...

AEM dünyanın en sürdürülebilir elektrikli motoruyla şimdi Türkiye’de

Küresel otomotiv ve ulaşım sektörlerine dünyanın en sürdürülebilir elektrikli araç motorlarını tasarlama ve üretme vizyonuyla İngiltere'de kurulan AEM (Advanced...

Vespa 300’lerde Kaçırılmayacak Sene Sonu Avantajı

1946 yılında İtalyan Piaggio markası tarafından geliştirilen ve motosiklet dünyasının saygın ve ikon markalarından biri haline gelen Vespa, birbirinden...

T10X’in ‘Ayder Yeşili’ne Yoğun İlgi

Geçtiğimiz haftalarda tanıtılan Togg T10X’in yedinci rengi ‘Ayder’ kullanıcılar tarafından yoğun ilgiyle karşılandı.  Ayder, kasım ayının ilk yarısında satışı...

Lotus Evora 410 modelini Türkiye Lotus disribütörü olan Royal Motors’un Caddebostan şubesinden alıp çıkıyorum. Daha önce safkan superspor kardeşi olan Lotus Exige 350 Sport modelinin test sürüşünü yapmıştım. Bu sebeple her ne kadar göz ile Evora daha konforlu gözükmüş olsa dahi içeride nasıl bir konfor söz konusu ve bunun sürüşe yansıması nasıl? doğrusu çok merak ediyordum. Özellikle Lotus’un alt yapısı üretimi yapılan Bugatti için kullanıldığını bildiğimden dolayı da Lotus markasının önemini benim için aslında arttıran bir bilgi de bu arada edinmiş oldum.

Lotus Evora 410, modeli 3.5 litre 410 beygir, 420nm torka sahip, 4.1 saniyede 0’dan 100km hıza ulaşabiliyor.

Otomatik şanzıman, 1336 kg. Edelbrock supercharger V6, 24 valve Japon üretimi motora sahip…

Evora ilk çalıştığında tatmin edici kalın bir motor sesine sahip. Koltukları komple karbon ve oldukça da hafif, fakat Exige modelinden çok daha konforlu oturuş sürüş pozisyonuna sahip. Tabi bazı şeyleri saymaz isek. bu konuya dönmek üzere, Evora dış tasarımı itibarı ile önden baktığınızda oldukça çekici keskin olduğu kadar yumuşatılmış hatlara sahip ve yakışıklı beğenmesi mümkün duran bir superspor otomobil. Yan taraftan ise ön kaput ve çamurlukların ne kadar keskin durduğunu görür iken, arkaya doğru gittiğimizde ise daha yuvarlak bir hat bizi karşılıyor.

Özellikle aracın arkasına geçtiğimizde yan tasarım detaylarının devam ettiğini ve sanki bir yunus sırtını andıran tasarıma sahip olduğunu görüyoruz. Tam arkadan baktığımızda çok geniş bir arka taraf yer alıyor. Arkada yer alan motor kaputunun üst kapağı komple olarak karbon liflerinden üretimi yapılmış olan karbon fiberden oluşmakta…

Test sürüşünü yapmış olduğum Lotus Evora410 modelinin otomatik şanzıman versiyonu olduğu için aracımız manuel vites şanzımana sahip versiyonundan tam 11kg. daha ağır. Lotus mühendisleri, daha çok hafifliğe ve safkan superspor otomobiller üretmeye odaklanmış olarak çalıştıklarından dolayı, Evora410 modelinde sağlanmış olan kısmı superspor otomobil konforunu çeşitli yerlerde uygulamış oldukları özellikle dış tasarımda ki, karbon fiber komple tavan, karbon fiber komple motor kaputu ve ön kaputun bir kısmında karbon fiber kullanıldığını görmekteyiz. İçeride ise öncelikle dikkatimizi çeken race yarış koltuklarının da komple karbo fiber olduğu. Sırt bölümü sabit ve arkaya doğru yatırma şansımız olmadığı için sürüş esnasında belimiz boşlukta kalabiliyor. Bu denli hızlı ve ivmelenmesi çok kısa sürede 100km ‘yi bulan bir superspor araçta herşey çok iyi ama koltuklarından dolayı belimizin rahatsızlanması söz konusu olabilir. Özellikle ani ve hızlı kullanımlar esnasında bir destek şart.

Elbette bu araba karbon koltuklarından ibaret değil ve anlatacak çok şeye sahip. Özellikle beğenimi bu kadar kazanmış iken. Burada test yazım ile anlatımın bu sayfalara yetmeyeceği de bir gerçek. Sol tarafta görmüş olduğunuz otomatik vites seçeneği kullanım panelimiz yer alıyor. Hemen üst tarafında ise klima bölümü bulunmakta. Lotus Evora410
modelinde iç tasarımda komple olarak Alcantra döşeme kullanılmış ve çok iyi durmasının yanı sıra oldukça da kullanışlı. Normal mod, Sport modu ve Race modu olmak üzere 3 farklı sürüş seçeneklerimiz tüm Lotus modellerinde görmeye alışık olduğumuz şekilde yer almakta. Özellikle normal mod kullanımında Lotus Evora410 modelinin motor sesi oldukça
düşük kalmakta. Tabi gaza basıp ani şoklanma yapmadığınız sürece.

Kullanım tarzı ve direksiyon yapısı ile bana aynı bir Ferrari modelini anımsatan Lotus
Evora 410 modeli oldukça hassas ve yumuşak konforlu bir sürüşe sahip. Exige
modeli kadar sert değil. Direksiyonun hidrolik olması da olayı beğenilir ve tutku
haline getirebilecek kadarı ile bir başka boyutta eğlenceli, tutkulu, keyifli ve oldukça da sportif bir sürüş kullanıcısına vaat ediyor. Ben Evora 410 modeli ile yapmış olduğum testimde bir super spor otomobilde yer alan hızlanmanın bana güvenli bir otomobil kullanıyorum gibi sunmasına ve konforuna da özellikle tekrardan çok ısındığımı söylemem gerekli. Bir kere motor hemen arka tarafta ve motor sesi kullanıcısını içeride rahatsızlık verecek düzeyde değil. İç konfor bence oldukça iyi, hatta Alpine marka bir CD çalar navigasyon konmuş. Bu aynı zamanda geri görüş kamerası olarak işlev yapmakta.
Mesela bu özellik bence en önemli bir unsuru. Lastikler arkada oldukça geniş ve Michelin marka oldukça da slip ve yol tutuşu bu beygirli torklu araca az gelmekte…

Sürüş kısmı zaten en zevkli ve harika olan kısım bence. Özellikle Sport ve Race modlarında aracı arka tarafının motor gücü ile birlikte gaza yüklendiğinizde sağa ve sola direksiyon hareketleriniz ile salınımlar yapması, benim bir zamanlar Suzuki super sport motosikletimin kullanışını kalkışta redline yapma hareketini o hissiyatı yaşattı diyebilirim. Lotus Evora 410 modelinin iç yaşam ve konforu, Exige göre çok daha iyi geniş ve ferah.

Bu anlamda yoğun bir trafikte kaldığım bağdat caddedisinde bir sıkıntı yaşamadım, daralma hissine sahip olmadım. Tek istediğim trafiğin ve öndeki araçların hareket etmesi idi. Bu super spor otomobil ile trafikte bulunmak yerine, tali asfalt yollarda şimdi onunla virajlara arka tarafını salınarak girip çıkması çok zevkli olur diye hayal kuruyordum. Son sınırı nedir?
Gerçek test sürüşünde nasıl tepkiler verir di? bunu bilmek isterdik. Bunun içinde İstanbul Park Pisti ya da Körfez Pistinde bu araçlar ile oldukça fazla turlar atarak bize vermiş olduğu kullanım bu aracı test edebilmemiz adına yeterli seviyede olur diye düşünüyorum. Elbette aracın ksa vadede yapmış olduğum bu test sürüşündeki izlenimlerimizi ve öncelikle Lotus Evora 410 modelinin bilgilerini size vermektir, amacımız. Ön gösterge panelinde ve
aracın tüm içinde yer alan iki adet ufak dijital bilgi ekranı haricinde, aracımızda diğer
bazı super spor araçlarda olan ekranlar ve karmaşık kullanımlar, tuşlar da yer almıyor.
Oldukça sade, oldukça basit. Dijital olmayan gösterge panelleri 410 modelinde yer
almakta. El freni dahi görmüş olduğunuz gibi elektronik değil. Bir super spor otomobilde elektronik el freninden nefret ettiğimi söylememde fayda var. Çünkü ben o el frenini ihtiyaç halinde ve sürüşte elimle çekerek kullanamayacak isem benim be işim var? super spor otomobil ile. Mesela bu benim super spor otomobil seçerken dikkat edeceğim bir detay. Çok önemli olmasa da el freninin eski tarz ve sistem olması tercihim diyebilirim. Fakat şunu da
söylemeden geçemeyeceğim, Evora 430 GT modeli var elbette dikkatimizi o modelde çekiyor ama, diğer rakiplere de bir bakmamız lazım bence McLaren mesela…

Test Sürüşü ve Fotoğraf: Özgür Sunay

Diğer Haberler

2028 sonunda 100 bine çıkarılması amaçlanıyor…

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı'nın 2024-2028 Stratejik Planından yaptığı derlemeye göre, net sıfır odaklı karbon emisyon hedefinde elektrikli araçlar için soket sayısı 2024 sonunda...

7 derecenin altına düşen sıcaklıklar, kış lastiğine geçişi işaret ediyor

Kış aylarının yaklaşmasıyla birlikte hava sıcaklıkları 7 derecenin altına düşmeye başlıyor. Bu dönemde doğru lastik seçimi, hem yol tutuşu hem de fren mesafesi için...

Mercedes-AMG PETRONAS Formula 1 Takımı ve PETRONAS

Formula 1'in hızla değişen dünyasında, Mercedes-AMG PETRONAS Formula 1 Takımı’nın 2010 yılında geri dönüşünden bu yana PETRONAS, bu ailenin ayrılmaz bir parçası olarak hem isim sponsoru...

Sakarya Büyük Organizasyona Hazır

2024 Petlas Türkiye Offroad Şampiyonası 6. ayağı olan Sakarya Offroad Yarışı, 54 Otomobil Spor Kulübü (54OSK) tarafından Sakarya Valiliği, Spor Toto, ICRYPEX, Petlas, Sakarya...

AEM dünyanın en sürdürülebilir elektrikli motoruyla şimdi Türkiye’de

Küresel otomotiv ve ulaşım sektörlerine dünyanın en sürdürülebilir elektrikli araç motorlarını tasarlama ve üretme vizyonuyla İngiltere'de kurulan AEM (Advanced Electric Machines), daha verimli ve...

Michelin kış lastiklerinde avantajlı yakıt puan fırsatları

YILIN EN İYİ KIŞ LASTİĞİ ÜRETİCİSİ MICHELIN’DEN “GÜVENLE SÜR, KAZAN” KAMPANYASI!  Mobilite alanında öncü şirketlerden biri olan Michelin, AUTO BILD’in gerçekleştirdiği tüm testleri başarıyla geçerek...

TEXACO Team AMS, 10 Kasım’da İtalya’da milli marşımızı dinletti

TCR European Endurance'ta ülkemizi temsil eden TEXACO Team AMS takımı, final yarışında 3 kez podyumun en üst basamağına çıktı. Yurt dışında elde ettiği başarılarla ülkemizi...