Test Sürüşü: KIA STONIC 1.0LT 998cc, 120 Beygir

®
Çok Okunanlar

Toyota’nın Hibrit Satışları 10 Milyon Adede Koşuyor

İlk seri üretim hibrit aracını 1997 yılında yollara çıkaran Toyota, hibrit araç satışlarında 9 milyon 615 bin 517 adetle...

Test Sürüşü: Yeni Volvo S60 1.5 Litre 152 Beygir T3 Benzinli Motor!

Test Sürüşü ve Yazı: Umut Özgür Sunay Volvo S60 yeni benzinli motoru olan T3 versiyonunun test sürüşünü İstanbul-Ankara arasında git-gel olarak...

Güney Kore Tesla Model X kazasıyla ilgili araştırma başlattı

Güney Kore Perşembe günü yaptığı açıklamada, Güney Kore'nin ulaşım güvenliği kurumu Tesla elektrikli bir aracın neden olduğu ölümcül bir...

İLK YENİ ROLLS-ROYCE PHANTOM TÜRKİYE’YE DOĞRU YOLA ÇIKTI.

Lüks otomobil endüstrisinde devrim niteliğindeki ilk yeni Rolls-Royce Phantom Türkiye'ye doğru yola çıktı. Önümüzdeki günlerde İstanbul'da basına tanıtımı yapılacak olan...

Test Sürüşü ve Fotoğraf: Özgür Sunay

Kia Stonic, Kia markasının Suv segmentine giriş yaptığı mini crossover modeli. 1.0 litre, 998cc’lik motor, 120 beygir gücünde, otomatik 7 ileri şanzımana sahip modelin test sürüşünü her yol şartında test ederek denedim. İnanılmaz…müthiş bir performans 1.0 litrelik araçtan beklemediğiniz her şeye aslında Kia Stonic sahip.

Öncelikle tasarımı konusun da biraz Hyundai ix20 ve birazda Kia Venga modellerinden almış. O modellere göre biraz daha geniş ve biraz daha uzun. Hatta biraz da yüksek. Tasarım olarak; Dacia Sandero Stepvay modeli benzerliği ile de dik kat çekiyor.

Kia Stonic, modeline dışarıdan ve ön tasarımına baktığımızda, ön tarafın geniş tasarımı ve çıkık ça murlukları dikkat çekiyor. Ön hava girişi etrafında aliminyum geçişli plastik olan bir
koruma parçası yer alıyor.

Yine ön tampon altında korumalık olarak aliminyum görüntülü plastik koruması var. Sis farlarının tasarımı oldukça hoş. Ön tarafta gündüz yanan led far grubu ve tasarımı çok çekici. Yan tarafta ise çamurluklar üzer inde siyah sert plastik koru ma parçaları, Suv araçlarda olduğu gibi Stonic’te de var. Marşpiyerler altında kalın ve arka çamurluklara kadar korumalar yer almakta.

Aracın arka dış tasarımında, oldukça çekik arka farlar yer alırken, Stonic yazısının güzel bir punto ve karekter ile tasarlanmış olduğu dikkatlerden kaçmıyor. Yine arka tampona entegre olan aliminyum görüntülü kalın plastik koruma aracın zarar görmesini engelliyor. Aracın arka bagaj kapağı el ile açılıyor. Stonic arka bagaj hacmi tam olarak 352 litre ve koltukları yattığında bu alan tam olarak 1155 litreye kadar çıkıyor. Kia Stonic üzerinde Kia markalı 17 inçten oluşan alaşımlı jantlar bulunuyor. İç tasarıma baktığımızda klasik Kia direksiyon ve klasik Kia ön gösterge paneli tasarımı bizi karşılıyor.

Analog gösterge panelleri ortasına dijital olarak sürüş bilgi ekranı koyulmuş. Hemen ön kokpit kısmında tam olarak 7 inç multimedya ekranı konulmuş. (Dokunmatik) önümüzde
çift renkten oluşan merkez konsol yer almakta. Ön tarafta koltuklar oldukça rahat ve fonksiyonel yapıda. Aracımız otomatik vites ve start-stop özelliği bulunuyor.

Stonic’in dış uzunluğu 4.140mm. Genişlik ise 1.760mm. Aracımız da, aliminyum görüntüye sahip üst tavan raylarıda bulunuyor. Bu da bir crossover ya da suv araçta olmazsa olmaz.

Stonic 1.0 litre, 998cc gücünde turbo benzinli olduğu için otomatik şanzıman ile oldukça rahat ve kolay bir şekilde hızlanıp hareket ediyor. Hiç bir şekilde araç yüklü iken ve klima açıkken motor zayıflık göstermiyor.

120 beygir bu bakımdan iyi bir iş çıkarmış. Aracın 1.0 litre olduğunu bilmiyor olsanız, 1.5 litrelik dizel araçların perfomansı ile aynı olduğunu da sanabilirsiniz. Stonic seri kullanımlarda ve gaza yüklenmelerde bu anlamda yakıt sarfiyatını normal sürüşlere göre biraz daha fazla yapabiliyor. Bu anlamda eğer sakin kullanırsanız devirli olarak oldukça ekonomik, fakat seri kullanımlarda da bir o kadar yakıt değeri yükselmekte. Kia Stonic ülkemize 80.500 TL fiyat ile giriş yapıyor. Tüm vergiler ve plaka masrafları eklendiği zaman aracın fiyatı 129.500 TL yi bulabiliyor. Kia Stonic 1.4 litrelik motor versiyonu ise çok daha düşük fiyatlar ile ülkemizde satışta. 1.0 T-GDI Benzinli motor Kia Stonic’in 1.220kg. lık ağırlı için yeterli geliyor. 3 silindere sahip motor, çok sesiz bir şekilde görev yapmakta. Gaza bastığınızda ise duyacağınız en fazla motor sesi 300cc lik motosikletin çıkardığı motor
sesi ile hemen hemen aynı.

Biz Stonic aracı ekip olarak, hem asfalt zeminde hem de çakıllı arazi şartlarında zorlayarak test sürüşünü yaptık.

Asfaltta uzun yolda giderken arka tarafta oturan yolcular için biraz sallantı var bu arka oturuş pozisyonundan ve koltuk şekillerinden kaynaklı olabilir. Arka koltukların
oturuş pozisyonu daha iyi olabilirdi. Süspansiyonları ne sert ne de çok yumuşak, ön de Mc Pherson, arkada Birleştirilmiş Burulma Aks Kirişli destekli bir süspansiyon
yapısı ile birleştirilmiş. Aracımızda ABS + ESP ve önde Soğutmalı Disk, arkada sadece disk yer alıyor. Fren sistemi olarak, ABS mesela her şartta hemen devreye giriyor. Test ettiğimiz aracımız üzerinde Taurus marka kış lastikleri olması sebebi ile almış olduğumuz fren mesafesi ABS devrede iken biraz fazla oldu. Özellikle çakıllı toprak zeminde ABS kış lastikleri olduğu için kayması ve durması yavaş hızlarda biraz mesafeyi uzattı. Bayiden
satın aldığını Kia Stonic üzerinde Continental marka 4 mevsim olan standart lastikler yer alıyor. Siz çok daha iyi bir kış lastiği seçerek, Fren mesafenizi daha aza indirebilirsiniz. Bridgestone ya da Goodyear bu araç için ideal olacaktır. Aracın otomatik kararan dikiz aynası elektirikli yan aynaları ve bir elektirikli sunrof özelliği donanımlarında yer almakta. Bunlar Kia Stonic için bence artı değerler. Fakat şöyle bir konu da var; Kia Stonic yapı
olarak alt yapıda karoser yapısı çok sert olmasa da arka lastik mesafesinin oldukça geniş tutulması keza ön tarafta yine lastikler motor kaputu A sutununa yakın konuşlandırılmış. Doğru olan şasi lastik ayarı sebebi ile aracımız çok iyi yol tutuyor. ESP devrede ve devre dışında iken yapmış olduğum kullanımlarda aracı yol dışına çıkarmaya çalıştığımda aracın tutunmasının iyi olduğunu fakat bunu her yol ve ortam şartı için de geçerli olduğunu söylemememde fayda var. Çok kaygan bir yolda aracın lastiğinin bir yağ birinkitisine gelmesi tüm işleri değiştirebilir.

Stonic aslında bence ve bana kalırsa kuvvetli bir alt yapı ile elden geçirildikten sonra
Dakar ve Off-Road yarışlarına katılabilecek kadar bir alt yapısı olduğunu sanıyorum. Bu anlamda aracın arka tarafından baktığım görüntü bana bunu anımsatıyor.

Kia’nın bu anlamda yeni Stonic ile kuvvetli geldiğini sanıyorum. Elbette 1.4 litre olan motor gücüne hakim versiyonunu mutlaka denemek ve test etmek isterim.

Diğer Haberler

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...

Nissan Türkiye’ye yeni satış direktörü

2016 yılından bu yana Nissan Türkiye çatısı altında farklı görevler üstlenen ve son olarak Nissan Türkiye Satış Planlama Müdürü olarak görev yapan Yiğit Boztürk...

Kış mevsiminde akü arızaları yüzde 170 artıyor

Kış mevsiminin zorlu koşullarına sürücüler araçlarını hazırlamaya başladı. Kış lastiği ve antifriz kontrolü kadar listede en önemli maddelerden biri de akü bakımı. Dünyanın enerji...

Zorunluluk için değil zor durumlar için: Kışın Kış Lastiği

Aniden bastıran kar, 7 derecenin altına düşen sıcaklıklar... Kış, tüm zorluklarıyla kapımızda! 1 Aralık 2024'te başlayacak Zorunlu Kış Lastiği Uygulaması ise güvenli sürüşe büyük bir katkı...

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği:  Coach, Zorlu Yol Şartlarında Üstün Direnç Sağlıyor AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren Petlas, yeni nesil otobüs lastikleri RH ve SH...