Test Sürüşü: KIA SPORTAGE 4X2 ECO!

®
Çok Okunanlar

Jaguar Vision Grand Turismo Roadster

Borusan Otomotiv'in Türkiye distribütörlüğünü üstlendiği Jaguar, dünyanın en popüler video oyunlarından Gran Turismo 7 için özel tasarlanan Jaguar Vision...

MINI’den May Fest’e Özel ÖTV Avantajı ve Takas Desteği

Borusan Otomotiv, Türkiye distribütörü olduğu MINI için May Fest’e özel kaçırılmayacak ÖTV avantajı ve takas desteği fırsatı sunuyor. Mayıs...

Opel Türkiye’ye Yeni Pazarlama Direktörü Zeynep Durusu

Dünyanın önde gelen otomotiv gruplarından Stellantis’in Türkiye yapılanmasında yeni bir atama gerçekleşti. Opel Türkiye Genel Müdürlüğüne Emre Özocak’ın atanmasının...

Nissan Beyazlı Ordu’da açıldı Türkiye’deki yeni showroom

Nissan’nın Türkiye’deki yeni showroom’unun resmi açılışı Nissan Beyazlı tarafından Gülyalı Ordu’da gerçekleştirildi. 1997’den beri Nissan Beyazlı olarak Trabzon’da hizmet veren...

Yazı ve Test Sürüşü: Umut Özgür Sunay

ATLETİK, EKONOMİK VE CROSSOVER

Kia Sportage Eco motorlu düşük yakıt tüketimine sahip modelini zor arazi şartlarında test ettim. Diğer Suv marka araçlarda testimize katıldı. Hyundai İx35 modeli ve Mazda CX5. Yağmur birikintisi nedeni ile çamurlu ortamda 4×2 araçlar ile zaman zaman ilerlemekte zorluk çektik. Burada aracınızın üzerindeki fabrika çıkışlı lastiklerin de etkisi oldukça büyük. Her ne kadar şartlarımız ve içinde bulunduğumuz SUV segmentli araçlarımız doğa ortamına çok fazla elverişli olmasa da amacımız bir nebze olsun arazi ortamında araçların bu yönünü test edip görmekti. Benim kullanmış olduğum Kia Sportage 4×2 eco motora sahip düz vites modeli. Parkurumuzda en yakın rakibi ise kendisi gibi uzakdoğulu alt yapıya sahip Hyundai İx35 araç. Hyundai İx35 aracı Kutsal arkadaşımız kullanıyor. İx35’te sportage ile aynı özelliklere sahip. 4×2 çekişli ve düz vites motor güçleri ise ikisininde ekonomik motorlu olması sebebi ile hemen hemen aynı sayılır. Bir diğer aracımız ise Mazda CX5 Suv. 4×2 çekişli düz vitese sahip olan CX5 motor performansı ve hacim olarak 2.0 lt. olması sebebi ile daha yüksekte. Parkurda Kia Sportage ile CX5 ‘i yakalamak biraz zor olsada Sportage’nin verimi ve performansıda bu konuda oldukça iyi. Bir an olsun Mazda CX5’e göz açtırmadan her ortamda tam peşinden takip edebiliyor. Sportage 4×2 ve manuel vites seçeneği aynı zamanda ekonomik motor gücü ile de arazi şartlarına uyumlu olmasa dahi güzel işler çıkartabiliyor. Tüm parkurumuzu eksiksiz bir şekilde geçmeyi başaran Sportage zorlu doğa ortamında hayatta kalmayı başarabiliyor. Özellikle derin ve çamurlu su geçişlerinde oldukça..

Başarılı şekilde hiç takılmadan hareket edebiliyor. Hyundai ix35 ile Kia Sportage bu konuda birbirlerine gayet denk ikili idi. Mazda CX5 2.0 lt motor gücü ile çok daha seri bir şekilde hareket ettiği için diğer iki aracımızla eşleştirmek çok doğru olamamalı. Benim devamlı olarak kullanmış olduğum Sportage dış tasarımı ile beğeni toplayan bir Suv. İç tasarımında ise gayet rahat kullanışlı olduğunu söyleyebilirim. Aracın iç ya da dış tasarımından kaynaklı herhangi bir olumsuzluk ile kesinlikle kullanışım esnasında karşılaşmadım. Hatta ix35 hyundai modeline göre tasarımını daha çok beğendim. Sportage Eco motorlu olduğu için ilk hızlanmalarda biraz yavaş kalsa da arazi ortamında başarılı olacak kadar motorun torku yeterli oluyor. Günümüzde herhangi bir otomobili satın alırken sadece dış görünüşüne bakmamak lazım.

Kia Sportage’in dış tasarımı farklı çizgileri ile beğeni kazanmakta. İç tasarımında da bu beğeninin devam ediyor olması gayet iyi. Kullanmış olduğumuz araç her ne kadar SUV segmentli gözükse de sanırım, Compact Crossover demek daha uygun olacaktır. Kullanım kolaylığı aracın içinde kendinizi rahat hissetmenizde Sportage modeline ısınmanızı sağlamakta. Sportage Eco modelini adına uygun şekilde kullanmanızda fayda var. Arazi şartlarında başarısının beklenenin üzerinde olduğu kesin. Kia Sportage ile rahat geçtiğim çamur birikintisinde Hyundai ix35 takılıp kalıyor. Soransında aracı kurtarmayı başarıyoruz. Tabiki burada lastiklerin önemi büyük. Sportage aracımın üzerinde Continental 4×4 Contact lastikleri mevcuttu. Bu bakımdan arazi ortamında rakiplere oranla biraz daha şanslı idim. Kia Sportage arazide Mazda CX-5’in peşinden zorlu ortamlarda yoluna iyi bir şekilde devam etti. Aracın kaygan zeminde tutunması ve kısa frenaj ABS yapısı buna izin verdi. Aslında çokta sıkı olmayan karoser yapısı arazide bize bir problem yaşatmadı. Aracın zor şartlarda olan yerlerden rahatça geçtiği izlendi. Özellikle yüksek çamurlu ortamda su birikintisinden geçme esnasında motorun kuvveti de ve torku yeterli seviyede idi. Kia Sportage manuel vites eco motora sahip 4×2 model asfaltta uygun olmasının yanı sıra zor arazi şartlarında başarılı bir iş çıkardı. Yüksek torku ve motoru olmamasına rağmen çok daha kuvvetli Mazda-CX5 araçla arasını çok fazla açmadı. Kia Sportage almayı düşünüyor iseniz, diğer uzak doğu rakiplerine oranla tercih sebebi olabileceğini düşünüyorum.

 

Diğer Haberler

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...

Nissan Türkiye’ye yeni satış direktörü

2016 yılından bu yana Nissan Türkiye çatısı altında farklı görevler üstlenen ve son olarak Nissan Türkiye Satış Planlama Müdürü olarak görev yapan Yiğit Boztürk...

Kış mevsiminde akü arızaları yüzde 170 artıyor

Kış mevsiminin zorlu koşullarına sürücüler araçlarını hazırlamaya başladı. Kış lastiği ve antifriz kontrolü kadar listede en önemli maddelerden biri de akü bakımı. Dünyanın enerji...

Zorunluluk için değil zor durumlar için: Kışın Kış Lastiği

Aniden bastıran kar, 7 derecenin altına düşen sıcaklıklar... Kış, tüm zorluklarıyla kapımızda! 1 Aralık 2024'te başlayacak Zorunlu Kış Lastiği Uygulaması ise güvenli sürüşe büyük bir katkı...

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği:  Coach, Zorlu Yol Şartlarında Üstün Direnç Sağlıyor AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren Petlas, yeni nesil otobüs lastikleri RH ve SH...