Test-Özgür Sunay
JEEP İLE BOLU ALADAĞLAR GEZİSİ..
JEEP GRAND CHEROOKE CRD-S 3.0LT 218HP DİZEL..!
Geçtiğimiz günlerde Jeep Türkiye firmasının organize etmiş olduğu Jeep Grand Cherooke’nin Bolu Aladağlar gezi aktivitesinde güzel bir off-road macerasına katılma şansı yakaladım.
Zincirlikuyu’da bulunan Jeep ve Chrysler’in en eski ve ilk bayilerinden olan Çiftçiler Otomotiv’de Jeep yetkilileri ve Çiftçiler Holding yönetimi ile sohbet havasında edilen kahvaltı ardından bizim için özel olarak getirtilen Jeep marka 4×4 araçlara binerek
Bolu Aladağlara, Sevgili Ömer Tümay abimizin ünlü aktivite yeri Mountrain’e doğru yola koyulduk.
Yanımdaki yol arkadaşım hepinizin yakından tanıdığı Doğa sporları aktivite danışmanımız aynı zamanda dergimizin editörü Kutsal Zafer Şahin var. Beraber ve diğer 8 araçla konvoy şeklinde Bolu Aladağlara doğru yola koyulduk.
Öğlen saatlerinde yemek ve gerekli yakıt molamızı da verdikten sonra tahmini olarak 14.30 sularında Bolu Aladağlarda konuşlanmış olan Mountrain isimli Ömer Tümay’ın özel aktivite alanına ulaştık.
Bol oksijen yeşillik ve doğa ile baş başa kaldığımız yerde ufak bir
öğle yemeğinin ardından Ömer Tümay’ın komutası ve organizasyonu eşliğinde yol notlarımız ve telsizlerimizle birlikte daha önceden çıkarılmış özel parkura doğru 8 jeep olarak yola koyulduk.
En önde mitsubishi L200 özel modifiye off-road aracı ile Ömer Tümay konvoya liderlik yaparak gidilecek yolu kontrollü bir şekilde geçmemizi sağlıyordu. Ara sıra çekim için kameraman arkadaşlara bol çamurlu yerlerden hızlı geçerek görüntü almalarını sağlıyorduk. Jeep Grand Cherooke ile arazide ve bozuk kayalıklı yollarda ilerlerken süspansiyon konforunun ne kadarda üst düzeyde olduğunun farkına vardım. Araç sarsıntıları en üst limitlerde süspanse ederek oturmuş olduğumuz pilot ve yolcu koltuklarına en azami yumuşak şekilde iletiyor ve neredeyse tatlı bir yumuşaklık ile düz yolda gittiğimizi sanacak kadar konforu bize sağlıyordu. Kokpitte kullanılan malzeme kalitesi ile kusursuz işçilik göz zevkimize hitap ediyor. Fren pedalının yüksekliği ayarlayan mekanizma sayesinde giyilen kalın tabanlı bot için veya size uygun sürüş pozisyonunu rahatça ayarlayabiliyorsunuz. Saatler boyu Aladağların zirveleri diyebileceğimiz çeşitli yerlerine 8 jeep konvoy halinde uçurum kenarlarından dolaşarak girip çıkıyoruz. Gerçekten uzun ve çokta aracı zorlamayan gezi havasında zevkli bir parkur.
Bu arada jeep grand cherooke’nin otomatik 4×4 merkezi denge sisteminden çıkartarak 4×4
Low, ESP off seçeneği ile yola devam ediyorum. Bunu yapmamım bir sebebine gelince kullanmış olduğumuz aracın üzerinde toprak veya tutunabilecek arazi koşullarına uygun lastik yerine asfalt lastiğinin takılı olması. Esp devrede iken özellikle çamurlu ve çakıllı araçlarda esp yi devreye sokup aracın frenajlarını kontrol ettiğimde abs’nin aracı yavaşlattığını fakat çok fazla kaydığı için kısa sürede duramadığının farkına vardım. Arazi vitesini 4x4Low-Esp Off seçeneğine getirdiğimde ise abs özelliği fren disklerini daha uzun bir süre kapalı tutup daha kısa süreli serbest bıraktığından dolayı frenaj mesafelerimde ve aracın kaygan zeminlerde normalinden daha kısa sürede cevap vererek kontrollü fren yapabilmemizi sağlıyor.
Gelelim Jeep’in yaklaşma ve uzaklaşma açı larına, jeep’in off-road kabiliyeti grand cherooke
modelinde de en az diğer kardeşleri kadar arazide başarılı olmuş. Arazide ESP devre dışındayken gücüne daha çok güç katılıyor. Bolu Aladağlarda orta düzeyde jeep için seçilmiş özel parkuru başarılı bir şekilde tamamlayarak bizlere güzel bir gezi geçirmemizi sağlıyor.
Yavaş yavaş akşam oluyor ve karanlık basıyor. Biz 8 jeep olarak karanlıkta uçurum kenarlarında kayan toprakla beraber çamurlu yerlerde yolumuza devam ediyoruz. Parkuru bitirdiğimizde ise akşam saat 19.30 sularını buluyor. Ve jeep’lerle mountraine dönüp güzel bir akşam yemeği ve müzik eşliğinde jeep yetkilileri ile birlikte yorgunluğumuzu atıyoruz.
Mountraine has ısıtmalı özel çadırlarda güzel bir uyku çektikten sonra sabah bol oksijenle uyanıp testimize kutsal zafer bey arkadaşım ile özel olarak kaldığımız yerden bol off-road’lu olarak devam ediyoruz.