Test Sürüşü: Ford Galaxy 2.0 litre 180 beygir Dizel!

®
Çok Okunanlar

Pazar 1 milyona yaklaştı…999 bin

2023’ün ilk onayında toplam pazar,bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 62 artarak 999 bin 858 adet düzeyinde gerçekleşti....

Sakarya’dan 150 Ülkeye İhracat

Üretim, ihracat ve istihdam rakamlarıyla Türkiye ekonomisine değer katan Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye, bir kez daha “İhracat Şampiyonları” arasında...

Nissan’dan meme kanserine farkındalık çağrısı

Türk Kanser Derneği Başkanı Burak Duruman ve Türk sinema, tiyatro oyuncusu ve ses sanatçısı Işıl Yücesoy’un çalışanlarla bir araya...

FORD GALAXY 2.0 LT 180PS

Yazı – Fotoğraf: Özgür SUNAY

Ford markasının büyük hacimli MPV sınıfında yer alan 7 kişilik aile otomobili test sürüşünü, 2.0 litre 180 beygir dizel otomatik motor seçeneği ile yaptık.  Galaxy dışarıdan sınıfında oldukça büyük bir araç olarak gözüküyor. Aracın büyük yapıdaki camları ve arka tarafta ise Ford’un yeni tasarıma sahip olan Led farları dikkat çekiyor. Bu arada otomatik açılan arka bagaj kapağını anahtar yardımı ile de açabilirsiniz.

ford-galaxy-2017-test-surusu-02

Ford Galaxy modelinin içine göz attığımızda arka tarafta bagaj bölümünde elektrikli kolay yatan 2 adet ekstradan koltuk bulunuyor. Yine arka bagajda yer alan özel düğmeler sayesinde arka yolcu koltuklarını öne doğru devirdiğinizde çok büyük bir bagaj hacmi elde etmiş oluyorsunuz. Şayet aracı 5 kişilik olarak kullanmak isterseniz de bu sefer yalnızca arka bagaj bölümünde yer alan 2 adet koltuğu yatırmak sureti ile aracın normal değerlerindeki bagaj hacmini elde etmeniz mümkün. Arka tarafta bulunan bu ekstra iki koltuğa bir veya daha fazla çocuğa sahip aileler burada oturtmak sureti ile seyahat edebilirler. Ford Galaxy modelini yaz aylarında yurt dışından gelen misafirlerde ülkemizde seyahat ederken görmenizde mümkün. Üst tavan rayları sayesinde aracın üzerinde oldukça fazla bir yükleme bagajı sunulmakta. Bu seferde panoramik camı aslında kapatmış olacaksınız iç aydınlatma ve seyir zevkiniz biraz olsun düşebilir. Fakat dediğim gibi çok büyük ve geniş olan camları sayesinde Galaxy çok ferah ve rahat bir iç ortam yaşam alanı sunmakta. Özellikle karartılmış arka camlar sizi gün ışığında ve gece araç farlarında rahat ettiriyor. Bu tarz araçlara baktığımızda iki farklı klima olduğunu görmekteyiz.

ford-galaxy-2017-test-surusu-03

Galaxy aracımızda arka klimada yer almakta. Arka tarafta oturan yolcular için aracın değişik kısımlarına klima hava çıkışları entegre edilmiş. Klima kontrolünü ise manuel olarak arkada yolculuk yaptığınız sırada ayarlamanız mümkün. En arka tarafta oturan 2 kişilik küçük yolcularımız için ise cam kenarlarına konuşlandırılmış çok yönlü kullanıma uygun bir saklama ve eşya koyma alanı yer alıyor. Aracın orta bölümünde biraz daha yüksek olarak arkaya doğru sırt bölgesi yatırılabilen açık renkli deri koltuklar yer almakta. Bu koltuklar biraz daha içe gömülü olsa, daha konforlu olabilirdi. Fakat o zamanda arkaya geçen yolcular için katlanma özelliğini kaybedeceği için maalesef bu şekilde tasarlanmış. Aracımızın ön sürücü ve ön yolcu bölümüne baktığımızda ise konfor ve çok daha fazla sizi rahat ettiren koltuklar oturma pozisyonu sunuluyor. Bu koltukların diğer bir özelliği ise artık Ford markasının yüksek segmentteki bu tarz araçlarında olan, masaj sistemi de bu 10 farklı yöne ayarlanabilen koltuklarında yer almakta.

ford-galaxy-2017-test-surusu-04 ford-galaxy-2017-test-surusu-05

Bu koltukların başka bir özelliği ise yine Mondeo da yer alan aynı sisteme sahip 3 kademeli ısıtmalı ve 3 kademeli soğutma sistemi ön koltuklarda mevcut. Yeni Galaxy aracımızda yine Mondeo modelinde yer alan çok kullanımlı ekran orta konsolda yer alırken Sony müzik sistemi onun hemen altında yer alıyor. Aslında geri kalan tüm kısımlar Mondeo ile aynı diyebiliriz. Galaxy aracımızda güvenlik sistemi oldukça yüksek ve sürüşe yardımcı olan bu sistem oldukça başarılı. Şerit takip sistemi sizi şerit taşmalarınızda direksiyonu titreterek ve sizi şeride geri dönmeniz için direksiyonu kendi düzeltmek sureti ile yardımcı oluyor. Özellikle bu güvenlik sistemini çok beğendim. Sinyal vermediğiniz zamanlar da ise şerit değiştirmek ya da farklı bir sapağa girmek istediğinizde Galaxy size karşı gelerek aracı normal şeridinde tutmaya çalışıyor. Bunun için bu özellik devrede iken sinyal vermeden geçiş yapmayın. Ayrıca araç takip mesafe sistemi de Galaxy modelinde bulunmakta. Bununla beraber ön camda ara sıra yanan kırmızı renkteki güvenlik lambasını görebilirsiniz. Galaxy araç Volvo’dan sonra gördüğüm bu sınıfta güvenlik donanımı en yüksek aile otomobili diyebilirim. Her şey sürücünün ve içindeki yolcuların rahatlığı güvenli yolculuk yapmaları adına düşünülmüş ve eklenmiş. Özellikle sorunsuz çalışan bu güvenlik özellikleri sizi memnun ediyor. Galaxy bildiğiniz gibi bir aile otomobili olması yanında F1 direksiyon vites pedallarını da donanım olarak görebiliyoruz.

ford-galaxy-2017-test-surusu-06

Mondeo araçta yer alan 2.0 litrelik 180 beygir gücünde oldukça torklu bir motor Galaxy’de görev yapıyor. Galaxy toplam ağırlı bakımından ortalama 1.770 kg. Jaguar F Pace Suv araç ile aynı bir tonaja sahip, fakat 2.0 litre dizel motor Galaxy ‘de size inanılmaz bir serilik ve sportif tarzda kullanım sunuyor. Ön gösterge panelinde ise Mondeo araçta ve Ford markasının artık geneline hâkim olan sistem göstergeler ve alt yapıya sahip.  Yani direksiyondaki sol menü tuşu ile aracın ön gösterge panelindeki sol bilgi ekranına direksiyondaki sağ tuşlar ile aracın göstergesinde ki sağ bilgi ekranına müdahale edebiliyorsunuz. Sol tarafta ki tuş ile daha çok sürüş destek ve yol bilgileri yer alırken, sağ taraftaki tuşlar ve ekranda navigasyon sistemi, medya, telefon bilgilerine ulaşım söz konusu. Bu arada Galaxy aracımız aynı Volvo’da olduğu gibi sizi gitmeniz gerenken hız konusunda göstergede çıkan hız limit levhası ile trafik işaretlerini tanıyarak uyarıyor. Galaxy tam anlamı ile uzun yol yapmaya müsait büyük bir araç. Aracımızda kendi kendini park etme sistemi ve geri görüş kamerası gibi ekstra donanımlarda bulunmakta. Yalnız 2.0 litrelik motor ülkemizde oldukça pahalı şekilde pazara sunulmakta. Arzu ederseniz 1.5 litrelik düz vites versiyonunu da daha uygun fiyata satın alabiliyorsunuz. Bu arada aracın fren sistemi için son olarak söylemem gereken şey durma mesafesi ve anında cevap alabilme adına beni çok fazla tatmin etmediği oldu. Test aracı olduğu için olabilir diye düşünüyorum.

ford-galaxy-2017-test-surusu-07

Diğer Haberler

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...

Nissan Türkiye’ye yeni satış direktörü

2016 yılından bu yana Nissan Türkiye çatısı altında farklı görevler üstlenen ve son olarak Nissan Türkiye Satış Planlama Müdürü olarak görev yapan Yiğit Boztürk...

Kış mevsiminde akü arızaları yüzde 170 artıyor

Kış mevsiminin zorlu koşullarına sürücüler araçlarını hazırlamaya başladı. Kış lastiği ve antifriz kontrolü kadar listede en önemli maddelerden biri de akü bakımı. Dünyanın enerji...

Zorunluluk için değil zor durumlar için: Kışın Kış Lastiği

Aniden bastıran kar, 7 derecenin altına düşen sıcaklıklar... Kış, tüm zorluklarıyla kapımızda! 1 Aralık 2024'te başlayacak Zorunlu Kış Lastiği Uygulaması ise güvenli sürüşe büyük bir katkı...

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği:  Coach, Zorlu Yol Şartlarında Üstün Direnç Sağlıyor AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren Petlas, yeni nesil otobüs lastikleri RH ve SH...