Test Sürüşü: Eclipse Cross 4WD Intense Plus CVT 187.900 TL…

®
Çok Okunanlar

BOM E-Team GT Kupası’nda Finalistler Belli Oldu…

Borusan Otomotiv Motorsport’un organize ettiği BOM E-Team GT Kupası’ndaki 5’inci ve son eleme yarışı tamamlandı. Kupanın finalistleri, 8 Aralık’ta...

“Pazar payımız yüzde 45 ila 50 arasında birçok faktöre göre her sene değişiyor”

Türk Traktör ihracatta geçen yılki rekorunu egale etmeyi hedefliyor.... Türkiye'nin traktör ihracatının büyük çoğunluğunu karşılayan TürkTraktör, 2023'ü geçen yıl 17...

Binlerce Aracı Aynı Anda Durdurabilirler…

Araç hırsızlığının önüne geçilmesi için geliştirilen araç takip cihazları, sahip oldukları güvenlik açıkları nedeniyle hackerlerin hedefinde. Uzaktan komut sistemiyle...

Anadolu Isuzu, segmentteki liderliğini korudu…

Türkiye midibüs ihracatında 16 yıldır şampiyon olan Anadolu Isuzu, liderlik pozisyonunu 2019 yılında da korudu. Türkiye İhracat Meclisi’nin (TİM)...
Test Sürüşü - Umut Özgür Sunay

Mitsubishi markasının son güncel Suv modeli, Mitsubishi Eclipse Cross ile basın lansmanın da kısa bir test sürüşüne çıktım. Kullanmış olduğum modelin versiyonu 4WD Intense Plus CVT şanzıman 1.5 litre turbo benzinli 163 beygir gücünde. Donanım olarak ise en üst donanımın bir altında, deri koltuk olmadığı için bu fark Intense Plus olarak isimlendiriliyor.

Mitsubishi Motors’un yeni jenerasyon otomobillerinin ilki olan yeni coupe SUV modeli Eclipse Cross, 80 yıllık 4×4 geçmişi ve 30 yıllık Super -All Wheel Control- teknolojisinden güç alıyor. 

%50 oranında daha fazla kuvvetlendirilmiş çelik şasi ile üretildi. Son Renault, Nissan, Mitsubishi ortaklığının yapılmasından sonra üretilen ama bu ortaklık alt yapısı ve çalışması ile üretilmeyen, daha doğrusu Mitsubishi markasının daha önce piyasaya çıkarmak için üzerinde çalışmış olduğu bir model Eclipse Cross Suv

Ben burada aracın tasarımından çok fazla bahsetmeyeceğim. Fotoğraflarda tasarım zaten belli. (Kendini belli etmekte.) Yalnız arka bagaj hacmi için şunu söylemekte fayda var; Büyük bavul En büyük olan cinsleri bagajın almadığını söylediler. Bilginiz olsun. Koltukları yatırmak sureti ile koyabilirsiniz. 

Bu arada bagaj iki bölümden oluşuyor. Alt tarafta bu şekilde bir bölüm daha bulunmakta.

Aracın arka tarafına göz attığımda en üst donanıma sahip aracımızda kumaş koltuklar ve orta kısımda kol dayamanın üzerinde 2 adet bardak koyma alanı var. Arka tarafta orta konsolda maalesef bir klima çıkışı gözükmüyor. Yalnızca 1 adet çakmak şarj girişi gözümüze çarpıyor. 

Ön tarafta ise sürücü ve yolcu bölümüne baktığımızda;

Ön konsolun coupe şeklinde tasarımı dikkat çekiyor. Direksiyon simidi üzerinde F1 vites pedalları büyük. CVT otomatik şanzıman vites ve manuel kullanıma uygun şeklinde. Ön tarafta iki adet usb şarj olanağı, hemen üzerinde klima var. Dijital navigasyon ve medya yönetimi orta da yer alan ekrandan kontrol ediliyor. Direksiyonda ki ayrıntı ise şu; deri kaplı direksiyonun özellikle belirli bölümleri kaplanmamış elde daha iyi hissedilmesi için sert direksiyon kısımları da yer almakta. Bu araç Mitsubishi markasının yeni genlerini yeni yüzünü yeni teknolojisini oluşturmakta.

Ön tarafta

Orta konsola yerleştirilen Apple Car Play ve Android Auto uyumlu Smartphone Link Display Audio (SDA) sistemi ve touchpad kontrol mekanizması sayesinde sürücü, yoldan gözünü ayırmadan müzik sistemi ve akıllı telefon fonksiyonlarını kullanabiliyor.

Eclipse Cross’ta ayrıca sürücünün, adaptif hız sabitleme sistemi, çarpışma önleyici uyarı sistemi, şerit takip uyarı sistemi gibi bilgileri takip edebileceği Head up Display (Direksiyon üzeri gösterge ekranı) bulunuyor. Bu bilgilere; vites kolunun yanındaki touch pad mouse yardımı ile parmak hareketlerinizle erişebilirsiniz.

Yine Eclipse Suv aracımızda sürücü odaklı sürüş yardımı konuşlandırılmış olan “hud” ekran var. Bu ekranı sol tarafta düğmesi ile açıp kapatabilir ve yüksekliğini ayarlamanız mümkün.

Otomatik start-stop fonksiyon tuşu ve diğer özelliklere ait tuşlar bulunuyor. Şimdi birazda sürüş özelliklerinden bahsedelim. Eclipse Cross’un 1,5L turbo benzinli motoru, 163PS güç üretiyor. 250Nm maksimum torka 1800 devir gibi düşük bir devirde ulaşan motor, bu tork seviyesini 4500 devire kadar koruyarak çarpıcı bir performans sunuyor.

Eclips Cross, 6 ileri vitesli manuel veya 8 kademeli CVT şanzıman seçenekleri, ayrıca 2WD veya 4WD çekiş konfigürasyonlarıyla geliyor. Rijit gövde yapısı ve iyi kalibre edilmiş süspansiyon sistemi, yol tutuşunu güçlendiriyor. Evo’dan hatırladığımız aktif yalpa kontrolünün (AYC) modern bir uyarlaması ile birleştirilmiş Sürekli Dört Çeker Sistemi (S-AWC) ise Eclipse Cross’un viraj performansını artırarak sürüş keyfini ve güvenliğini SUV standartlarının ötesine taşıyor.

Sürekli otomatik 4 çeker sistemine sahip Eclipse Cross 1.5 litre benzinli motoru ile alçak devirlerde gerçekten çok ekonomik, bir dizel araç kullanıyor hissini uyandırsa da yüksek devirlerde yüksek, güçlü tork ile kısa zamanda seriliği yakalıyor diyebiliriz. Elbette 1.5 litre Suv aracımız makul koşullarda serilik ve hızlanmasını sürdürürken 4 çeker sistemi ve alt yapısı ile sizlere güvenli bir yol tutuş şartları yaratıyor. Aracımızda elbette yanak değeri biraz düşük ekonomik ve sport lastiklerin bulunması sebebi ile henüz 100 km de olan sıfır aracımız konfor bakımından bize biraz sert gelse de oldukça yüksek sağ ve sol salınımlara sahip olarak hafif arazi şartlarında ise rahat hareket edebilecek olduğunu da dair sinyal ve bilgileri de biraz verdi.

Elbette çok kısıtlı zaman içerisinde yapmış olduğumuz test sürüşünde tam anlamı ile 4×4 yapısını arazi koşullarında deneme imkanımız olamadı. Fakat özellikle asfalt koşullarında biraz arka taraftan sanki kayma ya da zıplama gibi ufak tefek şeyler bize hissettirmiş olsa da yine de tam anlamı ile test ettiğimizde karar kılınacaktır. Tam olarak doğru lastik seçimi de bu tarz Suv araçlarda önemli…Asfalt zeminde güvenli ve performanslı sürüşünüz arazi şartlarında bozuk zeminde aynı konforu birebir size sunmaz.

Diğer Haberler

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...

Nissan Türkiye’ye yeni satış direktörü

2016 yılından bu yana Nissan Türkiye çatısı altında farklı görevler üstlenen ve son olarak Nissan Türkiye Satış Planlama Müdürü olarak görev yapan Yiğit Boztürk...

Kış mevsiminde akü arızaları yüzde 170 artıyor

Kış mevsiminin zorlu koşullarına sürücüler araçlarını hazırlamaya başladı. Kış lastiği ve antifriz kontrolü kadar listede en önemli maddelerden biri de akü bakımı. Dünyanın enerji...

Zorunluluk için değil zor durumlar için: Kışın Kış Lastiği

Aniden bastıran kar, 7 derecenin altına düşen sıcaklıklar... Kış, tüm zorluklarıyla kapımızda! 1 Aralık 2024'te başlayacak Zorunlu Kış Lastiği Uygulaması ise güvenli sürüşe büyük bir katkı...

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği:  Coach, Zorlu Yol Şartlarında Üstün Direnç Sağlıyor AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren Petlas, yeni nesil otobüs lastikleri RH ve SH...