TEST: 2016 JAGUAR XE 20d R Sport Modeli..!

®
Çok Okunanlar

Lastikte yasal aşınma sınırı 1.6 mm

Dünyanın en büyük lastik üreticilerinden Michelin, güvenli yolculuk için sürücülere tavsiyelerde bulunmaya devam ediyor. Pandemi sonrası, kontrollü normalleşme adımları...

Otokoç ve Birmot 2. el şubelerindeki araç satışlarında 40.000 TL’ye kadar 12 ay vade…

Türkiye’nin lider otomotiv perakende markası Otokoç Otomotiv, düzenlediği kampanya ile Otokoç ve Birmot 2. el şubelerindeki araç satışlarında 40.000 TL’ye kadar...

Euromaster Ağına Katılanlara Tam Destek

Profesyonel lastik ve araç bakım hizmeti veren Euromaster, 2023 yılını 21 yeni servis noktasıyla kapattı. Şirketin global ağının genişlemesine...

Yazı ve Fotoğraf: Umut Özgür Sunay

Kosifler Otomotiv, Test Sürüşü konuğumuz 2016 model Jaguar XE 20d R Sport modeli oldu.

Jaguar r sport xe testi

Jaguar XE test aracımız 2.0 litre çift turbo beslemeli dizel motor 4000 d/d’de 180 HP güç ve 1750 d/d’de 430 Nm tork üretiyor. Zf 8 ileri otomatik drive select şanzımana sahip, manuel kullanım olanağını sağlamak amacı ile direksiyonun arkasına formula1 teknolojisinde iki kulakçık vasıtası ile vitesleri kolayca yükseltebilme düşürebilme imkanı sunuyor, XE R-Sport’un hızlı ve muhteşem bir biçimde geliştirilmiş 8 ileri otomatik şanzımanı, anlık tepki ve olağanüstü sürücü geri bildirimi için motoru en etkili devir aralığında daha uzun süre tutuyor.

20160309_100051 20160309_100041

Jaguar XE test aracımızdaki diğer bir önemli özellik olan, sürüş modları, nedir bu sistem ve nasıl çalışır, orta konsülde bulunan silindir şeklindeki (joystick) vites sisteminin alt kısmında yer alan butonun sağına ve soluna basarak değişken sürüş modları seçeneklerini seçerek size en iyi sürüş hissinin verilmesini sağlayacak ayarları bilgisayar yardımı ile yeniden kullanıcısına sunuyor olması sürüş kalitenizi arttıran ve keyif veren bir özellik olarak karşımıza çıkıyor.

20160309_110332 20160309_102226

Eğer sürüş modunu normal konumda tutarsanız bu durumda sistem seçimini yolun durumuna göre kendisi yapıyor. modelinde ayrıca kademeli eğim kontrolü eğim iniş kontrolü yokuş kalkış destek sistemi, şeritten çıkma uyarısı gibi sürüş keyfini üst seviyelerde yaşatan teknolojiler bulunuyor. 8 kademeli şanzımanla gücünü ön tekerlere ileten XE, 7.8 saniyede 100 km/s hıza ulaşıp, maksimum 228 km/s hıza çıkabiliyor. İdeal yol tutuşa sahip süspansiyon sistemi çok başarılı, 4 silindirli ve dizel olmasına rağmen gayet sessiz çalışan motor bu özelliği ile şaşırtıyor, her devri torklu ve atak olan motorun ivmelenme isteği çok güzel. 8 kademeli şanzıman ile uyumu ise gayet başarılı, vites geçişleri sarsıntısız ve performans istediğiniz zamanda gayet devirli.

20160309_095909 20160309_095849 20160309_100115

430 Nm’lik yüksek tork ve bu torkun alt devirlerden itibaren kullanıma sunuluyor olması otomobilde yüksek bir çekiş gücünün ortaya çıkmasını sağlıyor. Bunun yanısıra, verim arttırıcı önlemlerin sistematik olarak uygulanmasıyla (ECO) Jaguar XE’nin yakıt tüketimi karma olarak 4.2 litre, şehir içi 5.0 litre, şehir dışı 3,7 yakıt tüketim değerlerine sahip. Yeni nesil turbo dizel motor, gaz pedalının hareketlerine hızlıca tepki verirken tüm devirlerde yüksek hassasiyet sergiliyor.

20160309_102408 20160309_095551 20160309_100211

Çabuk hızlanma, hassas ve yumuşak vites değişimi ile sürüş kalitesini daha da yukarıya taşımakla ısrarcı yeni 8 ileri vitesli otomatik şanzıman aynı zamanda daha az yakıt tüketimi ve 106 CO2 (g/km) emisyon değerleri de sunuyor.

20160309_095703

XE’nin yeni InControl bilgi eğlence sistemi; otomobil, sürücü ve dış dünya arasında bağlantı sağlamak üzere en yeni teknolojiyi sunuyor. Merkezinde yer alan sekiz inçlik dokunmatik ekran net ve sezgisel grafik arayüzü ve hızlı tepkili. Sade metin kullanan ses kontrolü, menü içerisinde gezinmeye gerek kalmadan sistemin tüm katmanlarına erişim verir ve böylece sürücünün gözünü yoldan ayırmasına gerek kalmaz. InControl sisteminin SD kart tabanlı navigasyonu harita verilerinin kolaylıkla güncellenmesini sağlar.


Jaguar XE R-SPORT
Teknik Özellikler

2,0L 4 Silindirli 180BG dizel RWD Otomatik

Motor: Silindir hacmi (cm3) 1999

Güç (devir/dak) 4000/180 Hp (bg)

Tork (Nm) 430 (devir/dak) 1750-2500

Azami hız km/sa 228

0-100 km/sa 7.8

Yakıt tüketimi

Şehir dışı (lt/100 km) 3.7

Şehir içi (lt/100 km) 5.0

Ortalama (lt/100 km) 4.2

CO2 emisyonu (gr/km) 109

 

 

Diğer Haberler

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...

Nissan Türkiye’ye yeni satış direktörü

2016 yılından bu yana Nissan Türkiye çatısı altında farklı görevler üstlenen ve son olarak Nissan Türkiye Satış Planlama Müdürü olarak görev yapan Yiğit Boztürk...

Kış mevsiminde akü arızaları yüzde 170 artıyor

Kış mevsiminin zorlu koşullarına sürücüler araçlarını hazırlamaya başladı. Kış lastiği ve antifriz kontrolü kadar listede en önemli maddelerden biri de akü bakımı. Dünyanın enerji...

Zorunluluk için değil zor durumlar için: Kışın Kış Lastiği

Aniden bastıran kar, 7 derecenin altına düşen sıcaklıklar... Kış, tüm zorluklarıyla kapımızda! 1 Aralık 2024'te başlayacak Zorunlu Kış Lastiği Uygulaması ise güvenli sürüşe büyük bir katkı...

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği:  Coach, Zorlu Yol Şartlarında Üstün Direnç Sağlıyor AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren Petlas, yeni nesil otobüs lastikleri RH ve SH...