TEST: DAKAR’DAN FIRLAMIŞ…

®
Çok Okunanlar

39,72 milyon varil (bpd) olacak…

Uluslararası gösterge Brent ham petrolü, yerel saatle 10.25'te (0725 GMT) varil başına 81.23 dolardan işlem gördü ve bir önceki...

Renault Formula-e’de Çifte Şampiyon!

Renault e.dams FIA Formula E şampiyonasında ikinci kez 1.liği elde etti! Sébastien Buemi ise pilotlar şampiyonu oldu… Londra ePrix’sinde Nico...

Maserati, Rolex Monte-Carlo Masters’da

Maserati, 6-14 Nisan 2024 tarihleri arasında düzenlenecek Rolex Monte-Carlo Masters Şampiyonası’nda yarışmaya hazırlanan tenis efsaneleriyle Monako Prensliği'nde yeniden bir...

BMW Golf Cup Dünya Finalinde Türkiye

Dünyanın en yüksek sporcu katılımına sahip golf turnuvası BMW Golf Cup’ın 2024 Türkiye elemeleri, Borusan Otomotiv'in Türkiye distribütörü olduğu...
Test ve Yazı: Özgür Sunay
Fotoğraf: Aydın Kaygusuz

Mitsubishi markasının Suv segmentinde ki yeni modeli ve Yeni 4×4 ürün gamına eklemiş olduğu EclipseCross AWC Mitsubishi’nin benzersiz Süper Dört Tekerlekten Çekişli Kontrol Sistemine sahip (Super All-Wheel-Control-S-AWC) aracın Bodrum lansmanından sonra ilk defa Türkiye’de tüm yol şartlarında kullanarak uzun bir süre test ettim. Bu araç Mitsubishi’nin Suv segmentinde olan ve başlangıç seviyesi ASX modeli ile Yolların fatihi Outlander Suv arasında yer alan bir model. Eclipse Cross ara bir model gibi gözükse de kullanmaya başlamış olduğunuzda çok şeylerin fark ettiğini ve değiştini yaşayıp gösteren bir Suv olma özelliğini de barındırıyor. İşte bu araç bir efsane olan Dakar Ralli yarışlarından aynen fırlamış gibi seri sürüş zevkini ve alt yapısını sunarken, aynı zamanda bu hissiyatıda size yaşatmaya çalışıyor gibi. Muhteşem bir sürüş zevki ve hissiyatı var, çok sert olan süspansiyonlarını üzerinde takılı bulunan Lassa marka kış lastikleri bile çok fazla yumuşatamamış. Öyle sert bir araç ki tüm yol şartlarında kırılmaz olduğuna güvenebilmeniz için size bu konforu da yaşatıyor.

Eclipse Cross sürekli AWC dört tekerden çekişe sahip bir araç. Üzerinde bulunan sürüş modları yardımı ile otomatik, kar modu ve patinaj önleme gibi üç farklı mod ile motorun çekiş kontrol sistemi kendini buna göre ayarlıyor. Fakat ben bu aracın test sürüşünü perfomansına dayalı olarak aslında daha fazla gerçekleştirdiğim içinde Sürüşteki özelliklerin de beni çok daha fazla cezbettiğini ve bir Dakar Ralli aracı alt yapısına da bu anlamda sahip olduğunu söylememde fayda görüyorum. Zaten Mitsubishi Eclipse Cross şu anda Dakar 2019 Rallisinde yarışacak olan bir model ayrıca.

Size aracın en çok bahsetmek istemiş olduğum ve en beğenimi kazanan yanı ise şu; Blldiğiniz gibi Eclipse Cross Suv aracımızda diresiyon simidinin hemen arkasında yer almakta olan F1 vites pedalları bulunmakta. İşte bu pedallar daha önce hiç bir Suv araçta görmediğim kadar iyi ve kullanış bakımından ise oldukça uzun ve geniş bir yapısı olduğu içinde ele muhteşem şekilde oturarak, virajlarda ve sert yollarda hızlı bir şekilde vites düşürüp, vites çoğaltarak da size bir sürüş zevki yansıtıyor. Özellikle ECO modunda oldukça stabil bir şekilde seyahat ederken aniden gaz pedalına yüklendiğinizde aracın motoru patlarcasına size bir ivme kazandırmakta, ve bu ivmelenme hiç öyle basite indirgeneç şekilde değil. Muhteşem bir sürüş ve hızlanma ile araç ECO modundan dahi size performansı Doruklarda sunuyor. İşte bu vites yapısı hızlı cevap ve geçişleri aynı zamanda aracın motoru ve seriliği ile birlikte sürekli dört çeker olması, F1 vites pedallarının kullanım rahatlığı beğenimi oldukça kazanmansına neden oldu. Zaten aracın ön konsol pilot bölümüne baktığımızda yine Dakar Ralli araçlarındaki tasarım ve sürüş kokpit alanı bizi karşılıyor. Bu araç hakkında tek söyleyebileceğim negatif şey ise arka bagaj karoserden gelen bozuk yol şartlarında ki fazla tıkırtı sesleri oldu. Bu da giderilirse ve iç ortam malzeme kalitesinde daha fazla artış olursa gelecek nesli daha beğeni kazanacaktır.

Diğer Haberler

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...

Nissan Türkiye’ye yeni satış direktörü

2016 yılından bu yana Nissan Türkiye çatısı altında farklı görevler üstlenen ve son olarak Nissan Türkiye Satış Planlama Müdürü olarak görev yapan Yiğit Boztürk...

Kış mevsiminde akü arızaları yüzde 170 artıyor

Kış mevsiminin zorlu koşullarına sürücüler araçlarını hazırlamaya başladı. Kış lastiği ve antifriz kontrolü kadar listede en önemli maddelerden biri de akü bakımı. Dünyanın enerji...

Zorunluluk için değil zor durumlar için: Kışın Kış Lastiği

Aniden bastıran kar, 7 derecenin altına düşen sıcaklıklar... Kış, tüm zorluklarıyla kapımızda! 1 Aralık 2024'te başlayacak Zorunlu Kış Lastiği Uygulaması ise güvenli sürüşe büyük bir katkı...

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği:  Coach, Zorlu Yol Şartlarında Üstün Direnç Sağlıyor AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren Petlas, yeni nesil otobüs lastikleri RH ve SH...