UEFA Şampiyonlar Ligi’nin resmi sponsoru NISSAN, Real Madrid ve Liverpool arasında oynanan final maçında yaptığı teknoloji hamlesiyle maça damga vurdu.
NISSAN’ın ProPilot teknolojisini kullanan ve sürücü davranışlarını öngören Brain-to-Vehicle teknolojisine sahip otonom robot Pitch-R, dev maçın oynanacağı sahanın çizgilerini çizdi.
UEFA Şampiyonlar Ligi’nin resmi sponsoru NISSAN, Kiev’de oynanan şampiyonlar ligi final maçında yenilikçi teknolojileri barındıran Pitch-R adındaki robotunun lansmanını gerçekleştirdi. NISSAN’ın ProPILOT sürüş destek teknolojisini kullanan Pitch-R adındaki otonom robot, dev maçın oynanacağı sahanın çizgilerini insan desteği olmadan çizdi.
NISSAN Intelligent Mobility özellikleriyle donatılan, entegre dört kameralı görüş, GPS konum izleme ve çarpışma önleme sistemlerine sahip Pitch-R, çevre dostu çözünebilir boya ile tüm sahanın çizgilerini doğru bir şekilde 20 dakikadan kısa bir sürede çizdi.
Sürücüden Öğrenen Otomobiller
NISSAN, Kiev’de ayrıca, sürücülerin sergiledikleri davranışları depolayan, bu davranışlara göre sürücünün davranış alışkanlıklarını öğrenen ve sonraki davranışlarını öngören bir prototip de sergiledi. Dünyada ilk olma özelliğini taşıyan NISSAN Brain-to-Vehicle sistemi, sürücünün beyin dalgalarını, daha sonra hangi eylemleri yapmayı planladığını tahmin etmek için yorumluyor. Örneğin; sürücünün fren yapmak veya dönmek üzere olup olmadığının fark eden sistem, ilgili eylemin 0,2 ila 0,5 saniye daha hızlı gerçekleşmesini sağlıyor. Bu, sürüş güvenliğini ve konforunu artırırken, sürücüye de daha fazla güven veriyor.
NISSAN Gençlere Umut Oluyor
NISSAN’ın futboldaki yatırımları, eğitim ve öğretime katılamayan gençlere yardımcı olan programlara destek vermeyi de kapsıyor. Futbolun gücüyle daha adil bir toplum yaratmak ve Avrupa’daki gençlerin geleceklerini aydınlatmak amacını taşıyan NISSAN, UEFA Çocuk ve StreetFootballWorld Vakfı iş birliği ile Fransa ve İngiltere’de gençlere umut oluyor.
NISSAN, Kiev’de düzenlenen UEFA Şampiyonlar Ligi Finali’ni ‘Sport Dans La Ville’ (Fransa) ve ‘Street League’den (U.K.) olmak üzere iki farklı organizasyondan yedi gence ilham vermek için değerlendirdi ve onlara finallere katılarak futbolcularla tanışma, UEFA heyecanını yerinde yaşama fırsatı tanıdı.
Kiev’deki UEFA Şampiyonlar Ligi Finali, NISSAN’ın resmi sponsorluğunun dördüncü yılını oluştururken, ortaklık kısa bir süre önce 2018-2021 olmak üzere bir sonraki döneme uzatıldı.