Stella Bianca Pirelli İzmit fabrikasında hayat buluyor…

®
Çok Okunanlar

Otogaza 18 kuruş zam yapıldı…

Otogazın rafineri çıkış fiyatına 18 kuruş zam yapıldığı belirtildi.Enerji Petrol Gaz İkmal İstasyonları İşveren Sendikası (EPGİS), bu gece yarısından...

TEMSA’nın Yönetim Kurulu Temsilcisi ve CEO pozisyonuna atandı

Aslan Uzun, TEMSA’nın Yönetim Kurulu Temsilcisi ve CEO pozisyonuna atandı Türkiye’nin lider, dünyanın önde gelen otobüs üreticilerinden TEMSA’nın Yönetim Kurulu...

Yeni Passat satışa sunuldu…

Bugüne kadar dünya çapında 34 milyondan fazla satış adedine ulaşan Volkswagen’in başarılı modeli Passat, dokuzuncu neslinde teknoloji, kalite ve...

Bolu Dağı’nda ve tünel geçişinde sıkıntı yok…

Düzce Valisi Zülkif Dağlı, kar yağışının etkili olduğu Anadolu Otoyolu ve D-100 kara yolunun Bolu Dağı kesiminde ulaşımla ilgili herhangi bir...

Klasik otomobillerin vazgeçilmezi 50 yılı aşkın bir süre sonra Pirelli İzmit fabrikasında hayat buluyor…

PIRELLI’NİN DEVRİM YARATAN LASTİĞİ “STELLA BIANCA” GERİ DÖNDÜ.

STELLA BIANCA, YENİ VERSİYONUYLA 1920’LERDEN 1960’LARA KADAR ÜRETİLEN KLASİK OTOMOBİLLER İÇİN TASARLANIRKEN, ÇAPRAZ KATLI LASTİKLERİ DE SEKTÖRE GERİ GETİRİYOR.

Pirelli, elli yılı aşkın bir süre radyal lastikler ürettikten sonra geleneksel çapraz katlı lastik üretimine İzmit’teki fabrikasında yeniden başladı. Yeni versiyon, orijinal görünüm ve hisle birlikte modern dünyanın bazı avantajlarını da sunabilecek lastikler isteyen klasik otomobil sevenlere hitap edecek.

Ferrari’nin ünlü Classiche birimi ve diğer üreticilerin ısrarlı talebi üzerine Collezione ailesi için bir lastik yaratan Pirelli, bu yeni versiyonu İtalya’daki Padova Classic Otomobil ve Motosiklet Fuarı’nda tanıttı. Sonuç olarak tarihi bir isim yeniden doğdu; Pirelli’nin en uzun ömürlü sırt deseni ve İtalyan şirketinin tarihindeki ilk modern lastik olan “Stella Bianca”, ilk kez 1927 yılında sunulmuştu.

TARİHİ BİR GERİ DÖNÜŞ YOLCULUĞU

Dünyanın ilk transatlantik telefon çağrısının Amerika Birleşik Devletleri ile Büyük Britanya arasında gerçekleştiği 1927 yılında İtalya’da ilk kez bir spor etkinliği radyodan yayınlanmıştı. San Siro hipodromundan bir at yarışı ilk defa yayınlanırken birkaç kilometre uzakta Pirelli mühendisleri Stella Bianca isimli yeni bir lastiğe hayat veriyordu.

Tasarım onlarca yıl, 1950’lerin başına kadar serinin parçası olduktan sonra yerini Pirelli Stelvio’ya bıraktı. Ama emekliye ayrılmadan önce son bir zafer anı yaşadı; Alberto Ascari’nin kullandığı bir Ferrari 500 ile Monza’da İtalyan Grand Prix’sini kazandı.

İZMİT FABRİKASI, GEÇMİŞİN TEKNİKLERİNİ BUGÜNE TAŞIYOR

Bugün yeniden pazara dönen Pirelli Stella Bianca, eski görünümünü korurken içinde daha modern teknolojiler barındırıyor. Kullanılan hamurlar Pirelli’nin en iyi teknolojilerini yansıtıyor ve verimliliği, ıslak zeminde bile güvenliği ve çevreye saygıyı garanti ediyor. Konstrüksiyonda ise geçmişe dönülüyor.

Pirelli, elli yılı aşkın bir sürenin ardından radyal yerine çapraz katlı bir lastik üretti. Bu seçimle en yeni “Stella Bianca” lastiğin yeniden yaratıldığı otomobillerin dinamik orijinalliğinin garanti edilmesi amaçlandı. Bu karar, Pirelli’nin motor sporları ve Collezione lastiklerinin Türkiye’de üretildiği İzmit fabrikası için yoğun bir süreç niteliğindeydi ve geçmişin tekniklerini yeniden öğrenmeleri gerekti.

Yeni Pirelli “Stella Bianca” lastiğin sırt deseni, orijinali ile bire bir aynı olarak şirketin tüm tarihsel belgelerinin korunduğu Pirelli Vakfı (Pirelli Fondazione) arşivinin yardımıyla yeniden tasarlandı. Yanak işaretlerinin yanı sıra o zamanki Pirelli logosu da geliştirme ekibinin vakıf arşivlerindeki titiz incelemeleri sonucu mükemmel bir şekilde yeniden yaratıldı.

Pirelli Collezione Stella Bianca için klasik spor otomobillerde en yaygın olarak kullanılan 6.00-16 ölçüsü seçildi. Sırt deseni ise optimal tutuşu ve strese direnci garanti etmek için spesifik özelliklere sahip ve yarışta kullanıma da uygun olan orijinal Corsa versiyonununkini yansıtacak şekilde tasarlandı.

PIRELLI’NİN İLK MODERN ÇAĞ LASTİĞİ

Avrupa 1927’de hala Birinci Dünya Savaşından toparlanıyor, ‘Kükreyen Yirmiler’ boyunca görülen ekonomik iyileşmenin de yardımıyla teknik araştırmalar yeni bir çağa giriyordu. O zamanlar Avrupa yollarında çok fazla otomobil yoktu; olanlar da genellikle lüks veya spor otomobillerdi ve bugün hala en gözde koleksiyon modelleri arasında yer almaktalar.

Ama, 1921 Alfa Romeo 20-30, Diatto Tipo 30, Itala 61, Lancia Lambda, OM Superba, Fiat 525SS ve İtalyan otomotiv sektörünün diğer cevherlerinin, yüksek performanslarına uygun lastiklere ihtiyacı vardı; Pirelli Stella Bianca işte böyle doğdu. Ürün, zamanının o kadar ilerisindeydi ki orijinal olarak 1920’lerin otomobilleri için yaratılmalarına rağmen 1950’lerde hala Ferrari 166 veya Jaguar XK120 gibi modellerde kullanılıyordu.

Aynı Stella Bianca lastiklerin en üst düzey motor sporlarında da kullanılması, yol lastiklerinin geliştirilmesine yönelik önemli verilerin toplanmasını sağladı. Dolayısıyla, Pirelli’nin ilk modern çağ lastiği, şirketin tarihindeki en uzun ömürlü sırt deseniyle günlük otomobillerde, spor otomobillerde, hatta hafif ticari araçlarda aynı derecede rahat bir şekilde kullanılabildi. Şimdi de dünyanın en arzu edilen klasik otomobillerinin donanımı olmak üzere geri döndü.

Diğer Haberler

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...

Nissan Türkiye’ye yeni satış direktörü

2016 yılından bu yana Nissan Türkiye çatısı altında farklı görevler üstlenen ve son olarak Nissan Türkiye Satış Planlama Müdürü olarak görev yapan Yiğit Boztürk...

Kış mevsiminde akü arızaları yüzde 170 artıyor

Kış mevsiminin zorlu koşullarına sürücüler araçlarını hazırlamaya başladı. Kış lastiği ve antifriz kontrolü kadar listede en önemli maddelerden biri de akü bakımı. Dünyanın enerji...

Zorunluluk için değil zor durumlar için: Kışın Kış Lastiği

Aniden bastıran kar, 7 derecenin altına düşen sıcaklıklar... Kış, tüm zorluklarıyla kapımızda! 1 Aralık 2024'te başlayacak Zorunlu Kış Lastiği Uygulaması ise güvenli sürüşe büyük bir katkı...

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği:  Coach, Zorlu Yol Şartlarında Üstün Direnç Sağlıyor AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren Petlas, yeni nesil otobüs lastikleri RH ve SH...