SEAT’ın Yeni SUV’u Tarraco böyle tasarlandı…

®
Çok Okunanlar

Brisa, Güçlü Tedbirlerle Üretimine Devam

Bridgestone Corporation ve Sabancı Holding ortak kuruluşu Brisa, COVID-19 sürecinde 3 haftalık bir aranın ardından bütüncül önlem ve korunma...

Petrol Ofisi, Muse Creative Awards’tan 13 ödül birden aldı

Dünyada futbolseverlerin heyecanla takip ettikleri “fantezi futbol” oyununu Türkiye’ye taşıyan Petrol Ofisi Sosyal Lig, hem uygulama olarak hem de...

2020’de en fazla ihracatı otomotiv endüstrisi gerçekleştirdi

Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) verilerine göre, otomotiv endüstrisi, aralıkta 2 milyar 799 milyon 28 bin dolarlık ihracata imza attı....

Otomobil meraklıları 5-6 Ekim’de ANKAmall’da…

Otomobil meraklıları 5-6 Ekim’de ANKAmall’da buluşuyor.y Buıl da otomobil dünyasının kalbi ANKAmall’da atacak.. 5 – 6 Ekim tarihleri arasında ANKAmall’da...


Yeni SEAT Tarraco, Ateca ve Arona’nın en büyük kardeşi olarak SEAT’ın SUV ailesinde yerini almaya hazırlanıyor.
Markanın, bu yeni SUV modelinin tasarım sürecini ve marka üzerindeki etkilerini birlikte keşfedelim:

Dış görünüş

SUV müşterilerinin yüzde 65’i, satın alma kararlarını dış tasarıma dayanarak veriyor. Aslında bu otomobillerin hatları, karakteristik özelliklerinden bir tanesi. Dış tasarımcı Xavier Villanueva, “Otomobilin hatları daha agresif daha güçlü ve daha etkileyici” diyor. Ön uç SEAT Tarraco’nun en önemli parçalarından biridir: “Ön ızgara, diğer araçlara göre daha dik konumlandırılmıştır. Bu, ilk büyük SUV modeline daha uzun bir kaput ve daha sağlam hatlar kazandırıyor.” diye ekliyor.

Tasarımcılar için yeni mücadele

Bir SUV’un yolcu bölümü, diğer modellere göre nispeten daha büyüktür. Daha büyük hacim, tasarım ekibi için daha büyük bir mücadele demek. Firmanın İç Tasarım Başkanı Daniel Hervás, “Müşteriler, konfor, ergonomi ve performans arasındaki doğru dengeyi arıyorlar. Bu da SUV modeli tasarlanırken göz önünde bulundurulması gereken bir başka özelliktir” diyor. 

Renklere bağlı kişilik

SEAT’ın Renk ve Dekor Departmanı’nda bir tasarımcı olan Jordi Font’un sözleri, “Boyut, siluet ve hedef her bir modelin renk yelpazesini belirler. Her segment, kendi renklerine sahiptir.” Bir SUV’un renk paleti, “güvenlik ve koruma” mesajı vermelidir. “Yumuşak veya metalik tonlar gerektirir ve boyutlarına bağlı olarak, iki renkli tavan veya belirli dekor öğeleri gibi özelliklerle oynayabilirsiniz.” SEAT Tarraco’nun renk paleti, “kişiliğini tanımlayan ve ona zarif genleri kazandıran” sekiz renkten oluşuyor.

Ortama uygun giyim

SEAT’ın en büyük SUV modelinin döşemelerini belirlerken uzamanlar en iyi malzemelerle çalıştı. Renk ve Dekor Departmanı’ndan Amanda López: Araca ekstra sofistike bir görünüş vermek için melanj kumaşlar ve ilk defa mat krom dekor özellikler seçtik. İç tasarımın çoklu kombinasyonlarını teyit etmek için de sanal gerçeklikten faydalandılar.

Sanal gerçeklik, en iyi kaynak

Sanal gerçeklik iç görünüşü tanımlamak için kullanılsa da dış hatları veya aerodinamik özellikleri belirlemek için de bu teknoloji giderek daha belirleyici hale gelen bir rol oynuyor. SEAT görselleştirme ekibinin başkanı Manel Garcés: “Eskiden, tasarımcılar canlandırmalarla yaptıkları işi %60 gerçekçilikle görebiliyordu. Sanal gerçeklik sayesinde, bu oranı %90’a kadar çıkarmak mümkün. Bu, oldukça zaman kazandıran bir yol. Artık tasarım ekibi birkaç dakika önceki çizimlerini üç boyutlu olarak görebiliyor.”

5.000 kilo kil

Yeni teknolojilerin kullanılmasına rağmen, kilden bir model yapmak, yeni aracın gerçek boyutlarını takdir etmek için hala çok önemlidir. Tarraco’ya şekil vermek için 5.000 kilodan fazla kil kullanıldı ve en büyük mücadele Carlos Arcos’a göre, böylesine büyük bir otomobilin hacimlerini ve oranlarını kontrol edebilmekti”. Yeni modelin hatları onaylandıktan sonra, fikirler mühendislere devrediliyor.

SEAT Tasarım Direktörü Alejandro Mesonero, yeni Tarraco’yu “Kişiliği, gücü ve prestiji anlatan bir otomobil” olarak tanımlıyor.

Diğer Haberler

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...

Nissan Türkiye’ye yeni satış direktörü

2016 yılından bu yana Nissan Türkiye çatısı altında farklı görevler üstlenen ve son olarak Nissan Türkiye Satış Planlama Müdürü olarak görev yapan Yiğit Boztürk...

Kış mevsiminde akü arızaları yüzde 170 artıyor

Kış mevsiminin zorlu koşullarına sürücüler araçlarını hazırlamaya başladı. Kış lastiği ve antifriz kontrolü kadar listede en önemli maddelerden biri de akü bakımı. Dünyanın enerji...

Zorunluluk için değil zor durumlar için: Kışın Kış Lastiği

Aniden bastıran kar, 7 derecenin altına düşen sıcaklıklar... Kış, tüm zorluklarıyla kapımızda! 1 Aralık 2024'te başlayacak Zorunlu Kış Lastiği Uygulaması ise güvenli sürüşe büyük bir katkı...

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği:  Coach, Zorlu Yol Şartlarında Üstün Direnç Sağlıyor AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren Petlas, yeni nesil otobüs lastikleri RH ve SH...