SEAT’ın sportif markası CUPRA’nın çarpıcı özellikleri

®
Çok Okunanlar

Porsche 919 Hybrid Evo Nürburgring pistinde rekor kırdı…

Porsche’nin prototip hibrit yarış otomobili Porsche 919 Hybrid Evo dünyanın en zorlu pisti Nürburgring'de rekor kırdı. Porsche 919 Hybrid...

General Motors 18 bin kişiyi işten çıkarıyor…

ABD'li otomotiv devi General Motors'un (GM) üretim maliyetlerinin azaltmak üzere Kuzey Amerika ülkelerindeki 18 bin beyaz yakalı çalışanına tazminat karşılığı işten çıkarma teklif...

Avrasya Tüneli trafiğe kapatılacak…

Avrasya Tüneli, bakım ve onarım çalışmaları için geçici olarak trafiğe kapatılacak. Edinilen bilgiye göre, İstanbul'un Avrupa ve Anadolu yakalarını deniz altından...

Marmara XTrial Kupası Sezon Finali Riva’da…

2018 Marmara XTrial Kupası 5. ve son yarışı, kısa adı AYDOFF olan Anadolu Yakası Doğa Sporları ve Offroad Kulübü tarafından Beykoz...

SEAT tasarımcıları, SEAT’ın ilk kez Cenevre Otomobil Fuarı’nda kamuoyunun karşısına çıkardığı yeni markası CUPRA’nın, logo tasarımı hikayesini anlattı. Bu logonun ilham kaynağı, kabile toplumlarının cesareti, korkusuzluğu ve kararlılığı. Tasarımcılar, yeni markanın karakterini yansıtmak için yeni tonları, bakır ve granit gibi doğal malzemeleri keşfe çıktılar. Direksiyon simidi veya egzoz borusu gibi parçalar, markanın ilk ikonik modeli CUPRA Ateca’nın kimliğini yansıtıyor. Ön ızgara ve kapı eşikleri gibi parçalar otomobilin karakterini güçlendiriyor.

Bir renk, bir doku veya bir sembol yeni bir markanın karakterini nasıl yansıtabilir? Bunun cevabı, otomotiv sektöründeki tasarımcıların çalışmalarında gizli. SEAT Tasarım Departmanı Yöneticisi Tony Gallardo, yeni CUPRA markasının ilk modelinden bahsederken, “Yeni CUPRA Ateca rafine, cüretkar ve tarz sahibi” diyor. İşte CUPRA Ateca’nın ruhunu betimleyen en önemli beş özellik:

Kusursuz simetriye sahip bir logo

CUPRA markasının güçlü bir çıkış yapması için tasarımı sağlam bir logo onun olmazsa olmazıydı. Bu tasarım, iç içe geçmiş ve simetrik iki “C” harfi olarak belirlendi. SEAT Renk ve Trim Departmanı Yöneticisi Jordi Font, “Bu tasarım, sadece bir logo olmanın çok ötesinde, aslında daha çok bir sembol. CUPRA dünyasının aidiyet duygusunu simgeliyor” diyor ve ekliyor: “Ters üçgen tasarımında kabile toplumlarının duruşu, cesareti ve korkusuzluğu model alındı.”

Özel olarak yaratılmış renk tonu

Font, “CUPRA markasındaki zarafeti vurgulayacak renkleri bulmaya çalıştık,” diyor. Markanın yeni modellerinin karakterlerini yansıtan jantlara, yan aynalara ve bazı iç trim parçalarına uygun tonu bulmak için ekibinin yaptığı çalışmaları anlatan Font, bakır rengini modelin rafine karakterine kusursuz bir biçimde uyan bir ton olarak nitelendiriyor. Markayı betimleyen diğer bir ton da petrol mavisi… Camgöbeği rengine siyahın küçük bir dokunuşuyla elde edilen karışım, Font’a göre modelin karakterini vurguluyor.

Renkleri daha da ön plana çıkaran doğal dokular

Font’un tabiriyle renkleri formüle etmek, aslında “doğaya bir dönüştür.” Yeni renk paleti, tüm derinliğini sergileyebilmek için bakır ve granit gibi farklı dokulardaki doğal malzemelerden esinlenerek oluşturuldu.

CUPRA’nın ilk ikonik modeli

Gallardo’ya göre CUPRA Ateca, türünün tek örneği olan 300 hp gücündeki bu SUV modeline uygun olarak sportif ve sağlam bir imaj sergiliyor. Bu, otomobilin “sportif silüetini pekiştiren, yeniden tasarlanmış direksiyon simidi ve çift egzoz borusu” gibi bir dizi farklı parçanın kullanılmasıyla erişilen bir başarıdır.

Her detay ayrı bir karakteristik özellik

Sportif CUPRA’yı daha da sofistike hale getirmek için tasarım aşamasında bazı parçalar modifiye edildi. Gallardo’ya göre diğer detayların yanında ön ızgarada ve kapı eşiklerinde yapılan değişiklikler de otomobile “stil ve güç” kazandırıyor. “Bu değişiklikler bir bütün olarak düşünüldüğünde, yeni yaratılan markanın ilk modeli CUPRA Ateca’nın cesaret, tutku, içgüdü ve kararlılık barındıran karakterini yansıtıyor.”

Diğer Haberler

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...

Nissan Türkiye’ye yeni satış direktörü

2016 yılından bu yana Nissan Türkiye çatısı altında farklı görevler üstlenen ve son olarak Nissan Türkiye Satış Planlama Müdürü olarak görev yapan Yiğit Boztürk...

Kış mevsiminde akü arızaları yüzde 170 artıyor

Kış mevsiminin zorlu koşullarına sürücüler araçlarını hazırlamaya başladı. Kış lastiği ve antifriz kontrolü kadar listede en önemli maddelerden biri de akü bakımı. Dünyanın enerji...

Zorunluluk için değil zor durumlar için: Kışın Kış Lastiği

Aniden bastıran kar, 7 derecenin altına düşen sıcaklıklar... Kış, tüm zorluklarıyla kapımızda! 1 Aralık 2024'te başlayacak Zorunlu Kış Lastiği Uygulaması ise güvenli sürüşe büyük bir katkı...

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği:  Coach, Zorlu Yol Şartlarında Üstün Direnç Sağlıyor AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren Petlas, yeni nesil otobüs lastikleri RH ve SH...