San Jose’de otonom araç çağırma hizmeti 2019 yılının ikinci yarısında başlayacak

®
Çok Okunanlar

Mercedes-EQ dönüşüme öncülük ediyor

Sürdürülebilirlik kavramının giderek önem kazandığı günümüzde, elektrikli araçlara yönelik eğilim de dikkat çekici şekilde yükseliyor. Dünya son yıllarda köklü...

Trugo’dan aylık 85 kWs (*) enerji dolum hakkı

Türkiye’de ilk defa uçtan uca dijital satış yöntemiyle gerçekleşen Togg T10X ön sipariş sürecinde dijital çekiliş heyecanı yaşanıyor. Ön...

Renault’dan bir ilk: Otonom Engel Tanıma Sistemi

Renault Grubu, zorlu sürüş şartlarını yönetebilen ve yol üzerindeki engellerden profesyonel test sürücüleri kadar başarılı bir şekilde kaçınabilen bir...

YERLİ OTOYA ÖĞRENCİLER DE DOKUNACAK

Meslek lisesi öğrencileri ‘yerli otomobil’in de parçalarını üretecek CNC tezgahlarını tasarlayacak. TİAD’ın başlattığı ‘MAKTEK 1. Altın Pergel CNC Takım...

Silikon Vadisi’nde San Francisco Körfezi’nin Güney kıyısında 1 milyondan fazla kişinin yaşadığı San José, Kaliforniya’nın üçüncü büyük şehri. Bosch ve Daimler tarafından yakın bir zamanda duyurulan yüksek derecede ve tam otonom sürüş (SAE Seviye 4/5) sağlayan otonom araç çağırma projesinin 2019’un ikinci yarısında pilot şehir olarak seçilen San Jose’de başlaması planlanıyor. Bosch ve Daimler, otonom Mercedes-Benz S-Class araçları ile, şehir merkezi ve batı San José arasında kalan San Carlos/Stevens Creek koridorunda seçilmiş bir kullanıcı topluluğuna hizmet sunmayı planlıyor. Önümüzdeki 20 yıl içerisinde nüfusunun yüzde 40 artması beklenen metropol alanı, artan ulaşım zorluklarıyla karşı karşıya kalacak.

San José Belediye Başkanı Sam Liccardo, “Pilot proje, otonom araçların geleceğin ulaşım ihtiyaçlarını nasıl daha iyi karşılayabileceğini keşfetmek için bir fırsat.” dedi. Daimler Sürüş Teknolojileri ve Otonom Sürüş Başkan Yardımcısı Dr. Michael Hafner, “Bu nedenle uzun yıllardan beri otonom sürüş için çaba harcıyoruz. Bu pilot çalışma ile tamamen otonom araçları, geleceğin mobilite servislerinin kullanıcılarına en iyi şekilde bağlayabilmek için değerli bilgiler elde edeceğiz.” dedi. Bosch Otonom Sürüş İş Birimi Kıdemli Başkan Yardımcısı Dr. Stephan Hönle, “Şehir içi ulaşımı yeniden ele almamız gerekiyor. Otonom sürüş, geleceğin şehir içi trafiğine dair resmi tamamlamamıza yardımcı olacak.” dedi.

Daimler Mobilite Servisleri tarafından işletilen talep üzerine araç çağırma hizmeti uygulaması, ortak araç paylaşımı (car2go), araç çağırma hizmeti (mytaxi) ve çok modlu platformlar (moovel) gibi mobilite servislerinin birbirlerine akıllı bir şekilde nasıl bağlanabileceğini gösterecek. Test operasyonu, yüksek derecede ve tam otonom araçların çok modlu ulaşım ağına nasıl entegre edilebileceği hakkında bilgiler sağlayacak. Buradaki amaç, seçilmiş bir kullanıcı topluluğuna istedikleri alım noktasına otonom araç çağırıp, varmak istedikleri yere otonom olarak gitme fırsatını elde edecekleri kusursuz bir dijital deneyim sağlamak. Bu deneyim, herhangi bir kaza yaşanmaması için sürüşü dışarıdan izleyen ve gerektiğinde araca müdahale eden bir emniyet sürücüsü tarafından takip edilecek.

Otonom araçlar, şehir içi mobiliteyi daha çekici hale getiriyor

Şehir içi ortamlarda yüksek derecede ve tam otonom sürüş (SAE seviye 4/5) üzerinde gerçekleştirdikleri ortak geliştirme çalışmaları ile Bosch ve Daimler şehirlerde trafik akışını iyileştirmeyi, yollarda emniyeti arttırmayı ve trafiğin gelecekteki hali için önemli bir yapı taşı sağlamayı hedefliyor. Teknoloji, diğer şeylerin yanı sıra araç paylaşımının çekiciliğini de artıracak. Sürüş emniyetinden taviz vermeden insanların araç içerisinde geçirdikleri zamanı mümkün olan en iyi şekilde kullanmasını sağlayacak ve sürücü ehliyeti olmayan insanlar için yeni mobilite fırsatları sunacak.

 

Bosch ve Daimler çalışanları aynı ofis alanını paylaşıyor

Bosch ve Daimler çalışanları, Almanya’da Stuttgart bölgesinde ve ABD’de Silikon Vadisi’nde bulunan Sunnyvale civarında olmak üzere iki bölgede ekipler halinde geliştirme projesi çalışmalarını yürütüyor. Aynı ofis alanını paylaşmaları nedeniyle, iş disiplinleri arasında hızlı bir iletişim sağlanıyor ve karar alma süreleri kısalıyor. Bununla birlikte çalışanlar, karşılıklı paylaşımlardan elde ettikleri bilgi birikimlerini kendi şirketlerine de taşıma olanağı buluyorlar.

Her iki şirketin çalışanları, yüksek derecede ve tam otonom sürüş sistemi için konseptleri ve algoritmaları birlikte geliştiriyor. Daimler, otomobile sürüş sistemini, gerekli geliştirme araçlarını, test tesislerini ve test filosu için araçları sağlıyor. Bosch ise sensörler, aktüatörler ve kontrol üniteleri gibi geliştirme çalışması sırasında belirtilen parçalardan sorumlu. Bosch ve Daimler, testler için kendi laboratuvarlarını ve test ekipmanlarını ve ayrıca Almanya’daki ilgili test konumlarını kullanıyorlar. Kaliforniya Motorlu Araçlar Dairesi’nden 2014 yılında Otonom Araç Test Etme İznini aldığından beri Mercedes-Benz, Sunnyvale/Kaliforniya bölgesinde otonom araçları test ediyor.Benzer bir onayı, Almanya’da Stuttgart bölgesi için de 2016 yılında aldı. Bosch ise, 2013 yılının başında Almanya’da ve ABD’de halka açık yollarda otonom sürüşü (SAE seviye 3) test eden dünyanın ilk otomotiv tedarikçisidir.

Diğer Haberler

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...

Nissan Türkiye’ye yeni satış direktörü

2016 yılından bu yana Nissan Türkiye çatısı altında farklı görevler üstlenen ve son olarak Nissan Türkiye Satış Planlama Müdürü olarak görev yapan Yiğit Boztürk...

Kış mevsiminde akü arızaları yüzde 170 artıyor

Kış mevsiminin zorlu koşullarına sürücüler araçlarını hazırlamaya başladı. Kış lastiği ve antifriz kontrolü kadar listede en önemli maddelerden biri de akü bakımı. Dünyanın enerji...

Zorunluluk için değil zor durumlar için: Kışın Kış Lastiği

Aniden bastıran kar, 7 derecenin altına düşen sıcaklıklar... Kış, tüm zorluklarıyla kapımızda! 1 Aralık 2024'te başlayacak Zorunlu Kış Lastiği Uygulaması ise güvenli sürüşe büyük bir katkı...

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği:  Coach, Zorlu Yol Şartlarında Üstün Direnç Sağlıyor AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren Petlas, yeni nesil otobüs lastikleri RH ve SH...