Renault Grubu’ndan 2017’de Rekor Satış Adedi

®
Çok Okunanlar

OPET, ‘Trafik Dedektifleri’yle farkındalık yaratmaya devam ediyor

OPET, ‘Trafiği güvenli bir Türkiye’ hedefiyle çalışmalarına hızla devam ediyor. Trafik konusunda en kapsamlı etkinliklerden biri olan Karayolu Trafik...

Oto Ekspertizde Bir İlk: “Röntgen”

Türkiye'nin en büyük otomotiv şirketlerinden RS Otomotiv Grubu, ikinci el araç pazarının gelişmesinde önemli roller üstlenen oto ekspertiz pazarına...

Toyota ve Amazon’dan Mobilite İçin İşbirliği

Toyota ve Amazon.com şirketleri, küresel işbirliklerini genişleterek, Toyota’nın Mobilite Hizmet Platformunu daha da geliştirecek bir anlaşmaya imza attı. Bu...

Şişecam Otomotiv, 10. Uluslararası Tedarikçiler Fuarına katıldı

Şişecam Otomotiv 10. Uluslararası Tedarikçiler Fuarı 2018’de Otomotiv Camlarını Tanıttı Otomotiv camlarının iddialı üreticisi Şişecam Otomotiv 16-18 Ekim 2018 tarihleri...

Renault, 2017 yılında 18. kez binek otomobil pazarı liderliğini ve toplam pazar liderliğini elde etti.* Marka, binek+hafif ticari araç pazarından 130 bin 276 adet satış rakamı ile yüzde 13,6 pay aldı. Renault, binek otomobil pazarında ise 113 bin 454 adet satış adedi ve yüzde 15,7 pazar payına ulaşarak 18. kez binek otomobil pazar lideri oldu.

 

Türkiye’nin en çok satılan modelleri sıralamasında, ikinci ve üçüncü sırada Oyak Renault’da üretilen Renault modelleri yer alıyor. Megane Sedan 39 bin 272 adet ile 2. sırada yer alırken, Clio HB 31 bin 265 adet ile 3. sırada yer alıyor. Renault Megane Sedan, OGD (Otomotiv Gazetecileri Derneği) tarafından 2017’de “Türkiye’de Yılın Otomobili“ seçilmişti. Renault’nun bu satış performansı ile binek otomobilde yerlilik oranı yüzde 67.4 olarak gerçekleşti. Renault’nun toplam pazar liderliğine binek modellerin yanı sıra hafif ticari modeli Kangoo Ailesi’nin de önemli katkısı oldu. Kangoo Ailesi, satış rakamında yüzde 19 artış ile 10 bin 651 satış adedi elde etti. Renault hafif ticari araç pazarında geçen yıla göre 0,6 artış ile yüzde 7,2 pay aldı.

 

Türkiye, 2017 yılında Renault Grubu’nun (Renault+Dacia) 5. büyük pazarı konumunda yer alıyor. Gerçekleştirdiği bu performans ile Fransa, Almanya, İtalya ve İspanya’nın ardından gelen Türkiye, Avrupa dışındaki pazarlar arasında en güçlü ve önemli ülke konumunda yer alıyor.

 

Dacia ise 48 bin 370 satış adedi ve yüzde 5,1 pazar payı ile rekor sonuçlar elde etti. 2017 yılını, toplam pazarda markalar sıralamasında iki basamak birden yükselerek 6. sırada tamamladı. Dacia, 2017 yılında, Duster modeli ile Türkiye’nin en çok tercih edilen 4×4 markası oldu. Duster ise gerçekleştirdiği 16 bin 963 adet satış ile Türkiye pazarının en çok satılan 4×4 modeli oldu.

Renault Mais Genel Müdürü Berk Çağdaş2017 yılında Renault Grubu olarak rekor bir satış adedine imza atmanın ve Renault markası ile 18. kez binek otomobil liderliği ünvanının yanı sıra toplam pazar liderliği yeniden elde etmenin haklı gururunu yaşıyoruz. 2017 yılı Renault ve Dacia markaları açısından çok başarılı sonuçlar elde ettiğimiz bir yıl oldu. Renault markası, Kadjar’dan sonra yenilenen Captur ve Koleos ile SUV ailesini tamamladı. Renault Grubu olarak, hedeflerimiz doğrultusunda markalarımızın pazar paylarını arttırmayı sürdürüyoruz. Renault, 2017 yılında gerçekleştirdiği 130 bin 276 satış adedi ile daralan pazarda geçen yıla göre yüzde 1,3 artış sağladı ve yüzde 13,6 pazar payı elde ederek binek + hafif ticari araç pazarının lideri konumuna yükseldi. Markamız yüzde 1,6 artış ile 15,7 pay aldığı binek otomobil pazarında da tartışmasız liderliğini sürdürüyor. Ayrıca OGD (Otomotiv Gazetecileri Derneği) tarafından Türkiye’de Yılın Otomobili seçilen Megane Sedan ile birlikte Clio HB Türkiye’de en çok satılan model sıralamasında 2. ve 3. sırada yer alıyor. Bu başarılı performansı sergileyen iki modelimizin de Türkiye’de Oyak Renault Fabrikaları’nda üretiliyor olması bizim için ayrıca bir gurur kaynağı. Dacia ise bu yıl, Duster EDC ile otomatik vites pazarına iddialı bir giriş yaptı. Diğer modellerinin de başarılı grafiği ile 2017’de yüzde 5,1 pazar payı ile 6. sıraya yükseldi. Önümüzdeki yıl Renault markası için yenilenen modellerinin pazardaki konumunu sağlamlaştıracağı bir yıl olacak. Dacia markası da tamamen yenilenen Duster ile pazardaki yerini sağlamlaştıracak. Renault Grubu olarak 2018 yılında da pazar payımızdaki artışı ve pazardaki güçlü konumumuzu sürdürmeyi hedefliyoruz.2018 yılında ise pazarın 2017’nin ritmine benzer bir gelişim göstereceğini tahmin ediyoruz.’’ dedi.

 

Renault Grubu için başarılarla dolu bir yıl

Renault Grubu (Renault ve Dacia), 2017 yılında toplam pazarda 178 bin 646 adet satış adedi gerçekleştirdi.Bu satış rakamı ile binek + hafif ticari araç pazarından yüzde 18,7 pay elde etti. Bu satış adedi ile Renault Grubu bugüne kadarki en yüksek satış rakamına imza atmış oldu.

Renault, 2017 yılında binek + hafif ticari araç pazarında gerçekleştirdiği 130 bin 276 adet satış ve 13,6 pay ile toplam pazarda liderliği elde etti. Marka, toplam Pazar liderliğini en son 2004 yılında elde etmişti. Türkiye’de binek otomobilin tartışmasız lideri Renault, 113 bin 454 adet binek satış adedi ile yüzde 15,7 pazar payı ile 18. kez bu ünvanı elde etti.

 

Renault markası 2017 yılında da “En İyi Müşteri Deneyimi” ödülünü kazandı

Renault, 2017 yılında müşteri deneyimi alanında aldığı ödüllere iki yeni ödül daha ekledi. Renault, üçüncü kez düzenlenen A.C.E Award’da en iyi müşteri deneyimi ödülünü kazandı. Sikayetvar.com’un 400 binden fazla şikayetçi müşteriye yönelikgerçekleştirdiğianket sonuçlarına göre, kendi sektörlerinde uyguladıkları başarılı stratejilerle müşteri deneyimini en başarılı yöneten firmaların belirlendiği A.C.E Award’da Renault, üstü üste üçüncü kez bu ödüle layık görülerek, etkili ve sürdürülebilir bir müşteri memnuniyet politikasına sahip olduğunu ispat etmiş oldu.

Renault, Telephone Doctor firması tarafından düzenlenen ve Türkiye’deki çağrı merkezlerinin denetlendiği Kalite Ligi’nde üst üste üçüncü kez birincilik ödülünü kazandı.

 

Etkili bir şikayet yönetim sürecine sahip olan Renault, elde ettiği bu ödüller ile müşteri odaklı yönetim anlayışını bir kez daha kanıtlamış oldu.

 

Renault, müşterilerine sunduğu hizmeti ve marka ile yaşadıkları deneyimi geliştirmek ve onlara özel kişiselleştirilmiş hizmet vermek için yeni projeleri hayata geçirmeye devam ediyor. Bu amaçla, 2018’in ilk aylarında yeni bir İletişim Merkezini hizmete açacak. Bu merkezde, müşterilerin marka ile temas ettiği tüm noktalar tek bir çatı altında toplanarak, kişiye özel kusursuz bir deneyim yaşatılması hedefleniyor.

Diğer Haberler

Türkiye’nin En Büyük Oto Yedek Parça Firmaları Nelerdir?

Otomotiv sektörü Türkiye’nin en dinamik ve büyüyen sektörlerinden biri. Araç sahipleri için ise güvenilir oto yedek parça temini hayati bir önem taşıyor. İster bireysel...

Özgür Süslü, 2024 yılına ilişkin değerlendirmelerini ve 2025 öngörüleri

Alfa Romeo Türkiye Marka Direktörü Özgür Süslü, hedeflerinin karlı bir şekilde, kaliteden ödün vermeden yüksek müşteri deneyimiyle ürünlerini tüketiciyle buluşturmak olduğunu belirtti.Özgür Süslü, 2024...

80,62 $’dan işlem görerek %0,3 arttı…

Petrol fiyatları, dünyanın en büyük petrol ithalatçısı ülkesi olan Çin'de ekonomik aktivitenin arttığına işaret eden veriler ve gelecek hafta göreve başlayacak olan ABD Başkanı...

Brent petrolün varil fiyatı 80,63 dolar…

Brent petrolün varili, uluslararası piyasalarda 80,63 ​​dolardan işlem görüyor... Dün 81,66 dolara kadar yükselen Brent petrolün varil fiyatı, günü 80,40 dolar seviyesinde tamamladı. Brent petrolün...

Dacia Sandero, toplamda 309.392 adetlik satış rakamına ulaştı

Renault Grubu 2024 finansal sonuçlarını açıkladı. Bu sonuçlarla birlikte Dacia markasının başarıları tescillendi. Dacia Sandero, toplamda 309.392 adetlik satış rakamına ulaştı ve Avrupa’nın en...

Renault Grubu, 2024 yılında dünya genelinde 2.264.815 araç satışı

Renault Grubu, 2024 yılında dünya genelinde 2.264.815 araç satışı gerçekleştirerek 2023 yılına kıyasla %1,3 büyüme sağladı.Grup, Avrupa'da satışlarını %3,5 artırarak pazarın iki katı gelişme...

Dakar Rallisi’nin Şampiyonu Red Bull Sporcusu Daniel Sanders

Dünyanın en zorlu motor sporları mücadelesi Dakar Rallisi sona erdi. 12 etaptan oluşan maceranın galibi motosiklet kategorisinde Red Bull sporcusu Daniel Sanders Oldu. 14 gün...

Country News Categories - UK

Powering into space: Škoda confirms UK specification and price for all-new Kodiaq vRS seven-seater

Škoda is set to open order books for the latest member of the all-new Kodiaq family – the vRS. The sporting flagship of the...

All-new Mazda6e unveiled at Brussels Motor Show

Mazda has revealed its new BEV for the European market today at the Brussels Motor Show. A stylish electric hatchback with a fastback saloon...

USA

Wards names the Kia EV9 one of the most impactful models of 2024

The 2024 EV9 has been recognized as one of the most impactful models of 2024 by WardsAuto, earning its place on WardsAuto’s top 10...

Automobili Lamborghini celebrates a record year with 10,687 cars delivered

 With a total of 10,687 cars delivered during 2024, equivalent to an increase of 6% compared to 2023, Automobili Lamborghini scores the best annual...

DE

Alfa Romeo stellt neue INTENSA-Sondermodelle vor

Alfa Romeo erweitert sein Angebot um die neuen Sondermodelle INTENSA, die für die Modellreihen Junior, Tonale, Giulia und Stelvio zur Verfügung stehen. Zu den...

Raphaële Carreau leitet den Bereich Versicherungen bei Stellantis Financial Services

Stellantis Financial Services Europe SA hat heute bekannt gegeben, dass Raphaële Carreau mit Wirkung zum 19. August 2024 zum Head of Insurance ernannt wurde....

IT

PEUGEOT ITALIA ANNUNCIA LA NOMINA DI VALENTINO MUNNO A NUOVO MANAGING DIRECTOR

Torino. Novità al vertice di PEUGEOT in Italia, con la nomina di un nuovo Managing Director per il Brand francese a partire dal 1°...

Elettrico alla portata di tutti: Leapmotor T03 in promozione a 15.500€ e C10 a 33.900€

Leapmotor, brand presente in Italia da ottobre 2024 grazie alla partnership con Stellantis, annuncia il lancio di una nuova iniziativa pensata per rendere l’auto...

FR

Lancia et Miki Biasion à l’honneur au Salon de l’Automobile de Bruxelles 2025

Ces derniers jours, Lancia s'est fait remarquer au Salon de l'Automobile de Bruxelles.  Avec plus de 100 000 visiteurs, l'événement confirme l'énorme intérêt suscité par...

Opel Movano HYDROGEN : “Pour une offre encore plus forte”

Au niveau mondial, nous avons vendu plus de 125 000 véhicules utilitaires légers l'année dernière et nous avons réussi à augmenter considérablement nos ventes...