Porsche ‘nin global satışları 2018 yılının ilk çeyreğinde bir önceki yıla göre yüzde 6 arttı. Bu dönemde 63 bin 500 adet otomobil satışı gerçekleştiren Porsche tarihindeki en başarılı ilk çeyreğini geçirdi. Porsche’nin bu başarısında 2017 yılında piyasaya sürülen Panamera’nın yüzde 200 oranında artan satışı etkili oldu.
Porsche yıla başarılı bir başlangıç yaptı. 2018 yılının ilk çeyreğinde Porsche AG dünya çapında yaklaşık 63 bin 500 adet otomobil satışı gerçekleştirdi ve satışlarını bir önceki yıla göre yüzde 6 oranında artırdı. Bu, satış rakamı spor otomobil üreticisinin tarihindeki en başarılı ilk çeyreği temsil ediyor. ABD, Avrupa ve şirketin ana pazarı olan Almanya’da Panamera ve 911 model serileri büyümedeki ana etkenler oldu. Toplam büyümenin en yüksek olduğu yer satışların yüzde 10 artarak yaklaşık 14 bin araca ulaştığı ABD pazarı oldu. Model özelinde 2017’de piyasaya sürülen Panamera yaklaşık yüzde 200 oranında bir artışla yüzde bazında en yüksek büyümeyi gösterdi. Özellikle hibrit segment son derece olumlu bir gelişme kaydetti: Avrupa’da ilk çeyrek boyunca satılan Panamera modellerinin yüzde 60’ından fazlasını hibrit versiyonlar oluşturdu.
Ayrıcalıklı olmak salt büyümeden daha önemli
Porsche AG Satış ve Pazarlamadan Sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi Detlev von
Platen, sonuçları şöyle değerlendirdi: “Bu güçlü başlangıçtan son derece memnunuz. 2018 boyunca geçen yıl ulaştığımız yüksek seviyeyi istikrarlı hale getireceğimizi ümit ediyoruz. Porsche markası için ayrıcalıklı olmak salt büyümeden daha önemli. Ayrıcalıklı spor otomobillerin geliştirilmesi, üretimi ve satışı haricinde Porsche elektrifikasyon, dijitalleşme ve bağlanabilirlik konularının da üzerine gitgide daha çok eğiliyor. Bu yıl da yine dünyanın dört bir yanındaki müşterilerimiz ve hayranlarımızı heyecanlandırmak için tasarlanmış yeni ürünler ve hizmetler sunuyor olacağız. Hibrit modellerimizin başarısı, bize Porsche markasına özgü değerleri bu yeni motor teknolojisine başarıyla uygulayabildiğimizi gösterdi.”