PİSTLERDEN YOLLARA ORTAK BİR YOLCULUK

®
Çok Okunanlar

AdBlue ile egzoz temizliği nasıl yapılır?

Adblue tüketimi sürüş tarzına, işletim ve çevre sıcaklığına bağlıdır. Kalan menzil ve ekleme miktarı gösterge tablosunun ekranında kontrol edilebilir.  Adblue...

Alman otomobil devi Daimler’e 870 milyon avro para cezası…

Almanya'da Stuttgart Savcılığından yapılan yazılı açıklamada, 2008'den sonraki dönemde araç belgelendirmeyle ilgilenen Daimler şirketinin bir departmanının "denetim görevini ihmal ettiği"...

Ford Otosan, ağır ticaride ilk yerli şanzımanı üretecek

Ford’un ağır ticari araçlarının, ilgili dizel motorlarının ve motor sistemlerinin küresel mühendislik merkezi olan Ford Otosan, geliştirdiği ve ürettiği...

Her 10 kişiden 9’u her gün araç kullanıyor…

İnovatif ve akıllı yaklaşımlarla teknolojik ürün geliştiren dünyanın lider teknoloji markası OSRAM, salgın sonrası seyahat tercihlerinde değişen tüketici alışkanlıklarını...

Pirelli ile McLaren’in uzun yıllardır devam eden teknik işbirliğinde yeni bir sayfa açılıyor. Benzersiz nitelikleriyle çok özel bir otomobil olan yeni McLaren Senna için hem pistlerde, hem yollarda en yüksek düzeyde performansı garanti edecek lastiklerin geliştirilmesi, işbirliğinin geçmişinden bugüne en zorlu görevlerden biri oldu.

İngiliz hiper otomobilin lastikleri, Pirelli P Zero Trofeo ve P Zero’nun özellikle ekstrem bir versiyonu olarak ortaya çıktı. Senna için geliştirilen P Zero Trofeo, pist lastiği olarak tasarlanmış olsa da yolda da kullanılabiliyor. Benzer bir şekilde, yapısı itibarıyla daha ziyade bir yol lastiği olan P Zero da pistlerde kullanılabiliyor.

Pirelli mühendisleri, mümkün olan en iyi ürünü ortaya çıkarmak amacıyla özellikle P1 için lastik geliştirme konusunda McLaren ile kapsamlı işbirliğinin yanı sıra motor sporlarından alınan derslerden de yararlandı.

Spor otomobil kimliğini gizlemeyen McLaren Senna, GT3 araçların yol için yaratılmış bir versiyonunu andırıyor. Muazzam gücü (800 beygir), olağanüstü karbon fiber şasisi, yarış versiyonlarından türetilen sofistike süspansiyon sistemi ve en ileri teknolojiyle geliştirilen aerodinamiği bu otomobili özel kılıyor.

 

Böyle önemli özellikler, ekstrem hızlanmaya ve aerodinamik yüklere dayanabilme kabiliyetine sahip lastiklerin özel olarak geliştirilmesini gerektirdi.

Diğer Haberler

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...

Nissan Türkiye’ye yeni satış direktörü

2016 yılından bu yana Nissan Türkiye çatısı altında farklı görevler üstlenen ve son olarak Nissan Türkiye Satış Planlama Müdürü olarak görev yapan Yiğit Boztürk...

Kış mevsiminde akü arızaları yüzde 170 artıyor

Kış mevsiminin zorlu koşullarına sürücüler araçlarını hazırlamaya başladı. Kış lastiği ve antifriz kontrolü kadar listede en önemli maddelerden biri de akü bakımı. Dünyanın enerji...

Zorunluluk için değil zor durumlar için: Kışın Kış Lastiği

Aniden bastıran kar, 7 derecenin altına düşen sıcaklıklar... Kış, tüm zorluklarıyla kapımızda! 1 Aralık 2024'te başlayacak Zorunlu Kış Lastiği Uygulaması ise güvenli sürüşe büyük bir katkı...

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği:  Coach, Zorlu Yol Şartlarında Üstün Direnç Sağlıyor AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren Petlas, yeni nesil otobüs lastikleri RH ve SH...