Pistlerde doğdu, yol için üretildi: Audi R8…

®
Çok Okunanlar

Ford Otosan’da üst yönetim değişikliği

2019 yılından itibaren Ford Otosan'da Genel Müdür Başyardımcısı olarak görev yapan Dave Johnston, 1 Mayıs 2023 tarihinden itibaren geçerli...

Mercedes-Benz Türk’e yeni Kurumsal İletişim Müdürü Ezgi Yıldız Kefeli

Mercedes-Benz Türk Kurumsal İletişim Müdürlüğü görevine Ezgi Yıldız Kefeli atandı. Ezgi Yıldız Kefeli, görevi 1 Ocak 2017 tarihi itibarıyla...

Hyundai Güney Kore’deki fabrikasını koronavirüs vakası nedeniyle durdurdu

Hyundai Motor Co., bir çalışanın yeni koronavirüs bulaşması nedeniyle yerli fabrikalarından birinde operasyonları durdurduğunu söyledi. Bir şirket sözcüsü telefonda yaptığı...

Communication Partner, KIA’nın İletişim Ajansı Oldu

Anadolu Grubu’nun en köklü kuruluşlarından Çelik Motor distribütörlüğünde Türkiye’deki faaliyetlerini sürdüren KIA, yeni dönem iletişim çalışmaları için Communication Partner’la...

 

Audi’nin ilk kez 2006 yılında üretimine başladığı spor modeli R8’in yeni nesli güçlü V10 motoru, modifiye edilmiş süspansiyon sistemi ve agresif dış tasarımı ile motor sporlarının dinamizmini yolda yaşamak isteyen otomobil tutkunlarının beğenisine sunuldu

Audi, dünya genelinde pistlerde şampiyonluk kovalayan takımlar için geliştirdiği yarış otomobili ve tanıtımını geçen haftalarda Paris Otomobil Fuarı’nda gerçekleştirdiği R8 LMS GT3’ünseri üretim versiyonu olan yeni R8’i beğeniye sundu.

Audi R8 Coupé

R8 LMS GT3 ile yüzde 50 oranında aynı parçalara sahip Yeni R8, bir önceki nesle göre daha sportif tasarımın yanında, daha güçlü motorlara sahip. Coupe ve Spyder versiyonları geliştirilen R8, Audi mühendisleri tarafından “Bir yarış otomobiline en yakın seri üretim otomobil” olarak tanımlanıyor.

Audi R8 Coupé

Audi R8’in anında tepki veren ve otomobili yıldırım benzeri ivmelendiren en öne çıkan özelliği, oldukça karakteristik bir sese sahip olan V10 motoru. Yeni nesil otomobilde bulunan ve sadece motor yağı sıcaklığını kontrol eden ayrı bir radyatör bulunuyor. Yarış otomobillerinden alınan bu prensip sayesinde, motor daha alçakta konumlanabiliyor, böylece otomobil daha düşük bir ağırlık merkezine sahip oluyor.

3 ek sürüş modu

Motor versiyonuna bağlı olarak R8’de, ek olarak “kuru”, “ıslak” ve “kar” sürüş modları bulunuyor. Otomobil, zeminin sürtünme katsayısına bağlı olarak performansını ayarlayabiliyor. Güncellenmiş ESC (Elektronik Stabilite Kontrol) sistemi ve modifiyeli süspansiyonları sayesinde, R8 saatte 100 kilometre hızla giderken, bir önceki versiyona 1,5 metre, saatte 200 kilometrede ise 5 metre daha kısa mesafede durabiliyor.

Diğer Haberler

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...

Nissan Türkiye’ye yeni satış direktörü

2016 yılından bu yana Nissan Türkiye çatısı altında farklı görevler üstlenen ve son olarak Nissan Türkiye Satış Planlama Müdürü olarak görev yapan Yiğit Boztürk...

Kış mevsiminde akü arızaları yüzde 170 artıyor

Kış mevsiminin zorlu koşullarına sürücüler araçlarını hazırlamaya başladı. Kış lastiği ve antifriz kontrolü kadar listede en önemli maddelerden biri de akü bakımı. Dünyanın enerji...

Zorunluluk için değil zor durumlar için: Kışın Kış Lastiği

Aniden bastıran kar, 7 derecenin altına düşen sıcaklıklar... Kış, tüm zorluklarıyla kapımızda! 1 Aralık 2024'te başlayacak Zorunlu Kış Lastiği Uygulaması ise güvenli sürüşe büyük bir katkı...

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği:  Coach, Zorlu Yol Şartlarında Üstün Direnç Sağlıyor AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren Petlas, yeni nesil otobüs lastikleri RH ve SH...