Performans kaybına ve yakıt tüketiminde artışa son…

®
Çok Okunanlar

Intercity, Vural Ak Troia Rallisinde Şampiyon Oldu

Intercity Yönetim Kurulu Başkanı Vural Ak, bu yıl 3’ncü kez düzenlenen Baja Troia (Truva) Türkiye’ninotomobil klasmanında rakiplerini geride bırakarak...

Ford Otosan, ‘Biyometrik imza’ uygulaması

Türk otomotiv sanayinin öncü şirketi Ford Otosan, çevreye verdiği önem ve sürdürülebilirlik yaklaşımı kapsamında devreye aldığı ‘biyometrik imza’ uygulaması...

İçten yanmalı motorların hepsinin kaderi aynıdır: Motor çalıştığı sürece, motorun içine yerleşen yanma artıkları oluşur. Bunlar yavaş yavaş motorun performansını kaybederek daha fazla yakıt tüketmesine yol açar ve arıza ihtimali artar. Alman motor yağı ve katkısı uzmanı LIQUI MOLY’nin Super Diesel Additiv katkı maddesi bu duruma son veriyor ve motora eski performansını geri kazandırıyor.

LIQUI MOLY Araştırma ve Geliştirme Müdürü David Kaiser, “Enjektörler, kritik parçalardır,” açıklamasını yapıyor. Dizel yakıt, enjektörler yardımıyla ince partiküllü bir huzme halinde yanma odasına püskürtülür. “Enjektörün incecik deliklerine tortular yerleştiğinde yakıt artık eskisi kadar ince partiküllü şekilde dağıtılamaz. O zaman da eskisi kadar düzgün yanmamaya başlar.” Sonuç: Motorun performansı düşer, tüketimi artar ve egzoz emisyon değerleri kötüleşir. Bu, sinsi bir süreç olduğundan, sürücü çoğunlukla farkına bile varmaz.

Ayrıca, enjektörler binlerce bar basınca dayanması gereken ve saniyede yüzden fazla kez, tam olarak belirli bir miktarda püskürtme yapması gereken, son derece hassas parçalardır. Yanma artıkları enjektörlere yerleşerek görevlerini yapamamalarına neden olur. Enjektör ucuz bir parça değildir. Üstelik ancak serviste değiştirilebildiğinden daha da pahalıya patlar.

Her 2000 kilometrede bir depoya LIQUI MOLY’nin Super Diesel Additiv katkı maddesinden birer kutu eklendiği takdirde bu masraftan tasarruf edilebilir. Ürünün içerdiği etkin maddeler, enjektörlerdeki tortuları sökerek püskürtme profilini düzeltir. Bu sayede motor eski gücünü geri kazanır ve yakıt tüketimi azalır. Super Diesel Additiv katkı maddesinin, temizliğin yanı sıra iki yararı daha vardır: Dizel yakıtın setan sayısını artırır ve daha kolay ateşlenmesini sağlar. Ayrıca, bütün yakıt sistemini korozyona ve aşınmaya karşı korur. Super Diesel Additiv çok yönlülüğü sayesinde, arada bir kötü kalitede yakıt doldurulduğunda da motoru korur.

David Kaiser, “En iyi temizleme performansı, Super Diesel Additiv katkı maddesinin düzenli olarak kullanılmasıyla elde edilir,” diyor. “Bu sayede motor, hem motor performansı hem de yakıt tüketimi bakımından eski değerlerini geri kazanır. Üstelik pahalı onarım işlemlerine gerek kalmamış olur.”

LIQUI MOLY, ana yurdu olan Almanya’da katkı maddelerinde rakipsiz pazar lideridir.

Diğer Haberler

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...

Nissan Türkiye’ye yeni satış direktörü

2016 yılından bu yana Nissan Türkiye çatısı altında farklı görevler üstlenen ve son olarak Nissan Türkiye Satış Planlama Müdürü olarak görev yapan Yiğit Boztürk...

Kış mevsiminde akü arızaları yüzde 170 artıyor

Kış mevsiminin zorlu koşullarına sürücüler araçlarını hazırlamaya başladı. Kış lastiği ve antifriz kontrolü kadar listede en önemli maddelerden biri de akü bakımı. Dünyanın enerji...

Zorunluluk için değil zor durumlar için: Kışın Kış Lastiği

Aniden bastıran kar, 7 derecenin altına düşen sıcaklıklar... Kış, tüm zorluklarıyla kapımızda! 1 Aralık 2024'te başlayacak Zorunlu Kış Lastiği Uygulaması ise güvenli sürüşe büyük bir katkı...

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği:  Coach, Zorlu Yol Şartlarında Üstün Direnç Sağlıyor AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren Petlas, yeni nesil otobüs lastikleri RH ve SH...