Peki otomatik şanzıman bakımı ve ihtiyaçlarından ne kadar haberdarız?

®
Çok Okunanlar

Total Energies Turkey Petrotech Mühendislik ile iş birliği yaptı

Türkiye’de 30 yılı aşkın süredir madeni yağ üretimi ve pazarlaması konusunda faaliyet gösteren TotalEnergies Turkey Pazarlama, 2006 yılından bu...

Goodyear geri dönüşümle Izopren üreteceğini duyurdu

Dünyanın en büyük lastik üreticilerinden biri olan Goodyear Tire & Rubber Company biyobazlı malzemelerin geri dönüşümü yoluyla izopren üretmek...

Dörtte bir oranında daha az otomobil sattı…

BMW satışları ikinci çeyrekte dörtte bir geriledi... BMW geçen çeyrekte korona krizi sebebi ile geçen yılın aynı dönemine göre dörtte...

TÜSED, SEDEV, Honda Türkiye ve Mutluhan Honda İş Birliği

Ülkemizin en köklü derneklerinden Türkiye Sigorta Eksperleri Derneği ile Sigorta Eksperleri Dayanışma ve Eğitim Vakfı, sigorta eksperlerinin motosikletleri yakından...

Giderek daha fazla otomatik şanzımanlı aracı yollarda gördüğümüz son yıllarda, birçok üretici manüel şanzımanlı araçların üretimini oldukça azalttı. Şehir trafiğindeki konforumuz düşünüldüğünde vazgeçemediğimiz otomatik vitesli araçlar, gelişen teknoloji ile yakıt ekonomisi konusunda da manüel araçlardan daha verimli olabiliyor. Günlük gereksinimlerimizi maksimum konfor ile karşılamak, hafiflik, yakıt ekonomisi gibi etkenlerle sistemler gün geçtikçe karmaşıklaşıp özelleşiyor. Bu karmaşık sistemler arızalandığında çok ciddi tamir maliyetleri gerektiriyor. Peki otomatik şanzıman bakımı ve ihtiyaçlarından ne kadar haberdarız?

1466680992_Fotolia_72569867_XXL

Ciddi hasarların önüne geçmek ve ağır tamir masrafları ile karşı karşıya kalmamak için doğru bakım şart. Otomatik şanzımanlar hem çok çeşitli hem de elektronik ve mekaniğin karışımı karmaşık sistemler olmasından dolayı bakımı ve onarımı özel yetkinlik, özel aletler ve sistemle uyumlu özel yağlar gerektiriyor.

Ağır termal ve mekanik stres altında zamanla performansı azalan ve aşınan transmisyon parçaları üreticilerin tavsiyelerine göre belli aralıklarda bakımlar gerektiriyor. Bazı araç üreticileri ömrü boyu otomatik vites yağının değişiminin gerekli olmadığı bilgisini paylaşsa da, tıpkı fabrika yakıt tüketimi verilerinin yakalanamaması gibi günlük kullanımlar ideal şartlardan oldukça uzak. Dolayısı ile bakımların yetkin kişilerce doğru ürünler ile gerçekleştirilmesi ıssız bir yolda ya da trafiğin tam ortasında şanzıman arızası yaşamamanız için olmazsa olmaz.

Servislerde ise durum biraz farklı; artan maliyetler karşısında servisler olabildiğince az stok tutarak daha az çeşitlilikte ürün bulundurmak istiyorlar. Bu durumda olabildiğince az ürün ile de birçok şanzıman üreticisinin yağ standartlarını karşılayan ürünler tercih ediyorlar.

Motul şanzıman tiplerine uygun olarak, tam otomatik sistemler için formüle ettiği yüksek performanslı Motul Multi ATF ve Motul ATF VI ile CVT sistemler için Motul Multi CVTF ve çift kavramalı otomatik şanzımanlar (DCT) için geliştirdiği ürünleri ile çok sayıda üreticinin son nesil sistemlerinin gereksinimlerini karşılamaktadır. Geniş ürün çeşitliliği ile birlikte oldukça kapsayıcı olan bu ürünlere Motul ATF 236.15 (MB Approval 236.15) gibi önemli üreticinin talep ettiği onay kodunda özel yağlar eşlik etmektedir. Böylece geniş Motul otomatik şanzıman ürünleri ailesi, pazardaki önemli bir ihtiyacı karşılamaktadır.

Diğer Haberler

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...

Nissan Türkiye’ye yeni satış direktörü

2016 yılından bu yana Nissan Türkiye çatısı altında farklı görevler üstlenen ve son olarak Nissan Türkiye Satış Planlama Müdürü olarak görev yapan Yiğit Boztürk...

Kış mevsiminde akü arızaları yüzde 170 artıyor

Kış mevsiminin zorlu koşullarına sürücüler araçlarını hazırlamaya başladı. Kış lastiği ve antifriz kontrolü kadar listede en önemli maddelerden biri de akü bakımı. Dünyanın enerji...

Zorunluluk için değil zor durumlar için: Kışın Kış Lastiği

Aniden bastıran kar, 7 derecenin altına düşen sıcaklıklar... Kış, tüm zorluklarıyla kapımızda! 1 Aralık 2024'te başlayacak Zorunlu Kış Lastiği Uygulaması ise güvenli sürüşe büyük bir katkı...

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği:  Coach, Zorlu Yol Şartlarında Üstün Direnç Sağlıyor AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren Petlas, yeni nesil otobüs lastikleri RH ve SH...