Oyak Renault; 6 milyonuncu otomobilini banttan indirdi

®
Çok Okunanlar

TOSFED Yıldızını Arıyor Kayıtları Açıldı

Türkiye Otomobil Sporları Federasyonu (TOSFED) ve FIAT iş birliği ile düzenlenen TOSFED Yıldızını Arıyor sosyal sorumluluk projesi, bu yıl...

İsveç’te Tesla’ya karşı endüstriyel eylem tırmanıyor…

İsveç'teki sendikalar tarafından Tesla teslimatlarını aksatmak için alınan önlemler son haftalara yayılıyor. Son gelişmede, İsveç Ulaştırma Ajansı'nın posta sağlayıcısı...

“Yeni Corolla’dan çok ümitliyiz”

Toplam pazarın 620 bin 937 olarak gerçekleştiğini ve geçen yıla oranla yüzde 35,06’lık bir daralmanın yaşandığını anımsatan Bozkurt, şunları...

Yeni Clio E-Tech ve Yeni Captur E-Tech Plug-in

Renault Grubu, 2020 Brüksel Otomobil Fuarı’nda en çok satan iki modeli Yeni Clio’nun hibrit ve Yeni Captur’ün şarj edilebilir...

Yarım asır önce Türkiye’de binek araç üretimine başlayan ve otomobil üretiminde liderliğini koruyan Oyak Renault, bugün 6 milyonuncu otomobilini banttan indirmenin ve 5.5 milyonuncu motor üretimini gerçekleştirmenin gururunu yaşıyor.

Türkiye’nin en büyük otomobil üreticisi Oyak Renault, bugün itibariyle yeni bir rekora imza atarak 6 milyonuncu otomobilin ve 5.5 milyonuncu motorun üretimini gerçekleştirdi. Üretilen 6 milyonuncu araç Polonya’ya ihraç edilen Renault Megane Sedan olurken, fabrikada 6 milyonuncu otomobilin ve 5.5 milyonuncu motorun üretimi üzerine tüm çalışanların katılımıyla kutlamalar yapıldı.

Oyak Renault’nun ürettiği 6 milyonuncu otomobil Oyak Renault Genel Müdürü Antoine Aoun ve Renault üst yönetimden yetkililerin de katıldığı bir törenle üretim bandından indirildi. Renault markasının birçok araç modelinin Bursa’da doğup dünyaya ihraç edildiğini vurgulayan Oyak Renault Genel Müdürü Antoine Aoun, üretilen 6 milyonuncu otomobilin ve 5.5 milyonuncu motorun mutluluğunu şu sözlerle ifade etti:

Türkiye’de otomobil üretimine başladığımız 1971 yılından bu yana liderliğimizi koruyarak otomobil pazarına yön vermenin gururunu yaşıyoruz. Başlangıçta 20 bin olan araç üretim kapasitemiz bugün 360 binlere yükseldi. 1970’li yıllardan günümüze Türkiye’de üretilen her iki otomobilden birinde Oyak Renault imzası var. Bugün ise yeni bir rekor kırarak 6 milyonuncu otomobili banttan indirmenin, 5.5 milyonuncu motoru üretmenin sevinci ve mutluluğunu yaşıyoruz. Renault Grubu’nun dünyadaki en önemli üretim merkezlerinden biri olarak bugüne dek olduğu gibi bundan sonra da rekorlarımızı yenilemeye ve başarılarımızı sürdürmeye devam edeceğiz.”

1971 yılında Renault 12 modeli ile üretime başlayan Oyak Renault yıllar içerisinde Renault 9, Renault 11, Renault 21, Renault 19, Megane Sedan, Megane Wagon, Symbol, Clio, Fluence, Megane HB, elektrik motorlu Fluence ZE’den oluşan birçok farklı model ve 17 farklı kasa üretti. Karoseri Montaj Fabrikası, Mekanik Şasi Fabrikası ve Ar-Ge Merkezi ile bir Uluslararası Lojistik Merkezinden oluşan Oyak Renault, Renault Grubu’nun dünya çapındaki 38 üretim merkezinden biri.

Otomobil ihracatının üçte biri Oyak Renault’dan

Oyak Renault 2017’de sadece araç üretimiyle değil, mekanik aksam ve parça imalatında da rekorlara imza attı. Geçen yıl 599 bin 335 adet motor, 271 bin 174 vites kutusu, 383 bin 577 adet şasi takımı üretildi. Bursa’da üretilen mekanik aksamlar, Uluslararası Lojistik Merkezi aracılığı ile Renault Grubu fabrikalarında kullanılmak üzere ihraç edildi. Türkiye’nin 2017 yılında ihraç ettiği 921 bin adet otomobilin 287 bin 915 adedi Oyak Renault tarafından üretildi. Oyak Renault, 70’e yakın ülkeye yaptığı ihracatla, Türkiye’nin toplam otomobil ihracatının yüzde 31’ini gerçekleştirdi.

Diğer Haberler

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...

Nissan Türkiye’ye yeni satış direktörü

2016 yılından bu yana Nissan Türkiye çatısı altında farklı görevler üstlenen ve son olarak Nissan Türkiye Satış Planlama Müdürü olarak görev yapan Yiğit Boztürk...

Kış mevsiminde akü arızaları yüzde 170 artıyor

Kış mevsiminin zorlu koşullarına sürücüler araçlarını hazırlamaya başladı. Kış lastiği ve antifriz kontrolü kadar listede en önemli maddelerden biri de akü bakımı. Dünyanın enerji...

Zorunluluk için değil zor durumlar için: Kışın Kış Lastiği

Aniden bastıran kar, 7 derecenin altına düşen sıcaklıklar... Kış, tüm zorluklarıyla kapımızda! 1 Aralık 2024'te başlayacak Zorunlu Kış Lastiği Uygulaması ise güvenli sürüşe büyük bir katkı...

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği:  Coach, Zorlu Yol Şartlarında Üstün Direnç Sağlıyor AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren Petlas, yeni nesil otobüs lastikleri RH ve SH...