Otomotiv ve madeni yağ sektörleri, birbirlerinin gelişimini tetikliyor

®
Çok Okunanlar

Renault F1 Takımı 2020 sezonu lansmanını yapıyor

Sezon öncesi ilk gösterimi gerçekleşen Renault R.S. 20’nin kapsamlı tanıtımı ise Barselona’daki kış testinde E-Tech 20 motoru ile birlikte...

Yeni Edge Cenevre’de sahneye çıkıyor

Ford, Cenevre’de SUV ailesinin en ileri teknoloji donanımlarına sahip aracı yeni Edge ile sahne alıyor. Yeni Edge ileri sürüş...

Olev’in Anadolu Yakası’ndaki araç filosu büyüyor

Bugüne dek yaklaşık 16 bin kişinin indirdiği adresten adrese ulaşım uygulaması Olev, İstanbul’un Anadolu Yakası’ndaki VIP araç filosunu genişleterek,...

Annonce de l’organisation de Stellantis

Le processus de nomination du nouveau CEO permanent, géré par un comité spécial du Conseil d’Administration, est en cours...

Otomotiv Yetkili Satıcıları Derneği – OYDER tarafından bu yıl ‘Yeni Dönem’ Otomotiv Perakendeciliği başlığı altında gerçekleştirilen OYDER Otomotiv Kongresi’nde konuşan Petrol Ofisi Madeni Yağlar Direktörü Sezgin Gürsu, otomotiv ve madeni yağ sektörlerinin, birbirinden etkilenen çok iç içe sektörler olduğuna dikkat çekti.

 25 yıldır madeni yağ sektörü içindeki bir isim olarak, bir taraftaki teknoloji ve ilerlemenin diğer tarafı tetikleyerek, gelişimin böylece tamamlandığını belirten Sezgin Gürsu, konuşmasına şöyle devam etti: 

“Otomotiv sektörünün paralel gelişimi ve bu etkileşim, madeni yağ sektörünün tarihinde de açıkça görülüyor. 1990’lı yılların başında Yetkili Satış ve Servis pazarında ilk plazalar kurulmaya başladı. Bu yıllarda madeni yağ şirketleri de bu plazaların yapılmasına, ekipmanların kurulmasına ürünlerin seçimine spesifikasyonların belirlenmesine destek oldu ve bugünlere gelindi. Bundan 5 yıl sonra ise bu günlerdeki iş yapış modelimiz, ürünlerimiz tamamen değişecek. Büyük bir hızla başlayan bu değişimi hali hazırda yaşıyoruz. 

10 yılda 35 bin farklı spesifikasyona ulaşıldı

Bundan sadece 10 yıl önce, sadece birkaç standartta motor yağları vardı ve bunları her markaya her modele kullanabiliyorduk. Şu anda ise binek ve hafif ticari araçlarda 35 bin tane spesifikasyon bulunuyor. Bu tamamen otomotiv sektöründen kaynaklanan bir ilerleme, bir yenilenme. Bizleri 35 bin spesifikasyona taşıyan 3 temel kriter bulunuyor; egzoz emisyon oranları, motorların daha ağır çalışma şartları ve rekabetin getirdiği yakıt verimliliği. 

İlk emisyon oranlarının yayınlandığı 1992 yılındaki kriterlere baktığımızda, Euro normlarına göre bugün %96 sıkılaştırma olduğu görünüyor. Bu daha da zorlayacak, önümüze yeni 2019, 2020 normları da gelecek ve süreç 0 emisyona doğru gidecek. ‘0 emisyon’ demek, ‘havadan daha temiz emisyon’ demek. Bu gelişim sektörü zorladı ve madeni yağlarda tam sentetik yağlara geçiş oldu. 

İkinci faktör ise artık daha küçük motorlardan daha yüksek performanslar beklenmesi. Bu da OEM’lerin farklılaştırılmış ürünlere ihtiyaç duymasına sebep oldu. Faklı spesifikasyonlar, her markanın kendine özel ürünlere gitmesi de burada oluştu. Yine formülasyonlar ağırlaştı. Zira bu küçük motorlarda daha fazla koruma sağlanması gerekiyordu.

 

10W40, 20W50’lerden, 0W30, 0W20’lere yolculuk

Fakat burada tersine çalışan bir denklem de var. Çünkü koruma sağlamak için viskoziteyi arttırmak gerekiyordu. Ancak tüm otomotiv üreticileri için yakıt tüketimi de çok önemli bir kriter. Zira 100 km’de 7-8 litrelerden, bugünlerde artık 4 litreler konuşuluyor. Bu da madeni yağ teknolojisi açısından çok ters bir kriter, daha zor yollara yöneltiyor. Daha ince yağlara doğru gitmeye başladık. Dolayısıyla 70’li – 80’li yıllarda 10W40’lar, hatta 20W50’ler konuşulurken, şimdi 5W30’lar da piyasadan kalkmaya başlıyor, ağırlık 0W30’lara, 0W20’lere doğru gidiyor. Artık çok daha ince yağlar ve her araca, hatta her modele özel yağlar ortaya çıkıyor. Madeni yağ sektörünün işi zorlaşıyor. 

Hem bir yandan daha düşük emisyon değerlerine uygun, diğer yandan daha ağır şartlarda çalışan motorlar için daha yoğun koruma yapacak, ama öte yandan da daha düşük yakıt tüketimine hizmet edecek madeni yağlar üretiyoruz.

 Petrol Ofisi Teknoloji Merkezi, otomotiv sektörünün hizmetinde

Biz tüm bu zorlu süreçleri Derince tesisimizdeki Petrol Ofisi Teknoloji Merkezi – POTEM’de başarıyla yürütüyoruz. Türkiye’nin en gelişmiş laboratuvarlarından biri olan POTEM’de, tüm global katık üreticileri ile iş birliği içinde Ar-Ge çalışmaları yürütüyoruz. Globalde tüm standartlara uygun ve uluslararası şartnameleri kapsayan, Türkiye’nin tüm ihtiyacını karşılayan ürünler geliştiriyor ve üretiyoruz. 

Petrol Ofisi olarak madeni yağlar ve kimyasallar pazarında liderliğimizi 8 yıldır aralıksız olarak koruyoruz. Derince’deki fabrikamızda 140 bin tonluk yıllık üretim kapasitemiz ve 350’den fazla çeşit ürünle hizmet veriyoruz. Petrol Ofisi markalı ürünlerimizi tam 33 ülkeye ihraç ediyoruz. Otomobil ihracatına oranla küçük bir rakam gibi görünse de gerçekleştirdiğimiz ihracat, bu topraklarda doğmuş bir markanın 4 kıtada 33 ülkeye ulaşması anlamı ile bizler için ayrı bir değer taşıyor.

 Petrol Ofisi olarak, 77 yıllık bilgi birikimimiz, ileri teknolojimiz ve küresel Ar-Ge gücümüz ile otomotiv sektörünün her zaman yanında olduk, olmaya devam edeceğiz. Otomotiv sektörünün bugünkü ihtiyaçlarında olduğu gibi gelecekteki ihtiyaçlarını da anlayıp, POTEM’de onlara en uygun çözümleri, ürünleri şimdiden yaratmaya başlıyoruz”.

Hem akaryakıtın hem de madeni yağların lider markası: Petrol Ofisi

Konuşmasında hem akaryakıt hem de madeni yağlar & kimyasallar pazarlarının lideri ve Türkiye’nin en büyük ikinci şirketi Petrol Ofisi’nin gücüne de vurgu yapan Sezgin Gürsü, “Petrol Ofisi olarak, halihazırda tüm Türkiye’de yaygın 1.700’ün üzerinde istasyonumuz ile hizmet veriyoruz. Ülkenin en büyük akaryakıt depolama ve LPG tesislerine sahibiz. PO AIR ile havalimanlarında uçaklara yakıt ikmali yapıyoruz. PO Marine ile de denizcilik sektörünün yakıt ve madeni yağ ihtiyaçlarını karşılıyoruz.

e-POwer ile elektrikli araçların gelişimine destek veriyor

Elektrikli ve hibrit araçların gelişiminin önündeki en büyük engeller olan şarj ve menzil sorununu, özel bir sistem ve özgün bir marka olarak yarattığımız e-POwer’lar ile çözüyoruz. Elektrikli ve hibrit araçların şehirlerarası kullanımına olanak sağlamak, bu alanda gelişim sağlamak için öncü olduk, belirlediğimiz güzergahlarda ve belirli aralıklarda açmaya başladık ve devam ediyoruz” dedi.

Diğer Haberler

Özgür Süslü, 2024 yılına ilişkin değerlendirmelerini ve 2025 öngörüleri

Alfa Romeo Türkiye Marka Direktörü Özgür Süslü, hedeflerinin karlı bir şekilde, kaliteden ödün vermeden yüksek müşteri deneyimiyle ürünlerini tüketiciyle buluşturmak olduğunu belirtti.Özgür Süslü, 2024...

80,62 $’dan işlem görerek %0,3 arttı…

Petrol fiyatları, dünyanın en büyük petrol ithalatçısı ülkesi olan Çin'de ekonomik aktivitenin arttığına işaret eden veriler ve gelecek hafta göreve başlayacak olan ABD Başkanı...

Brent petrolün varil fiyatı 80,63 dolar…

Brent petrolün varili, uluslararası piyasalarda 80,63 ​​dolardan işlem görüyor... Dün 81,66 dolara kadar yükselen Brent petrolün varil fiyatı, günü 80,40 dolar seviyesinde tamamladı. Brent petrolün...

Dacia Sandero, toplamda 309.392 adetlik satış rakamına ulaştı

Renault Grubu 2024 finansal sonuçlarını açıkladı. Bu sonuçlarla birlikte Dacia markasının başarıları tescillendi. Dacia Sandero, toplamda 309.392 adetlik satış rakamına ulaştı ve Avrupa’nın en...

Renault Grubu, 2024 yılında dünya genelinde 2.264.815 araç satışı

Renault Grubu, 2024 yılında dünya genelinde 2.264.815 araç satışı gerçekleştirerek 2023 yılına kıyasla %1,3 büyüme sağladı.Grup, Avrupa'da satışlarını %3,5 artırarak pazarın iki katı gelişme...

Dakar Rallisi’nin Şampiyonu Red Bull Sporcusu Daniel Sanders

Dünyanın en zorlu motor sporları mücadelesi Dakar Rallisi sona erdi. 12 etaptan oluşan maceranın galibi motosiklet kategorisinde Red Bull sporcusu Daniel Sanders Oldu. 14 gün...

BMW Group Tamamen Elektrikli Modelleriyle

Borusan Otomotiv'in Türkiye distribütörlüğünü üstlendiği; BMW, MINI ve BMW Motorrad markalarını bünyesinde barındıran BMW Group, 2024’e elektrikli modelleriyle damga vurdu. Toplam 2.450.804 teslimat gerçekleştiren...

Country News Categories - UK

Powering into space: Škoda confirms UK specification and price for all-new Kodiaq vRS seven-seater

Škoda is set to open order books for the latest member of the all-new Kodiaq family – the vRS. The sporting flagship of the...

All-new Mazda6e unveiled at Brussels Motor Show

Mazda has revealed its new BEV for the European market today at the Brussels Motor Show. A stylish electric hatchback with a fastback saloon...

USA

Wards names the Kia EV9 one of the most impactful models of 2024

The 2024 EV9 has been recognized as one of the most impactful models of 2024 by WardsAuto, earning its place on WardsAuto’s top 10...

Automobili Lamborghini celebrates a record year with 10,687 cars delivered

 With a total of 10,687 cars delivered during 2024, equivalent to an increase of 6% compared to 2023, Automobili Lamborghini scores the best annual...

DE

Alfa Romeo stellt neue INTENSA-Sondermodelle vor

Alfa Romeo erweitert sein Angebot um die neuen Sondermodelle INTENSA, die für die Modellreihen Junior, Tonale, Giulia und Stelvio zur Verfügung stehen. Zu den...

Raphaële Carreau leitet den Bereich Versicherungen bei Stellantis Financial Services

Stellantis Financial Services Europe SA hat heute bekannt gegeben, dass Raphaële Carreau mit Wirkung zum 19. August 2024 zum Head of Insurance ernannt wurde....

IT

PEUGEOT ITALIA ANNUNCIA LA NOMINA DI VALENTINO MUNNO A NUOVO MANAGING DIRECTOR

Torino. Novità al vertice di PEUGEOT in Italia, con la nomina di un nuovo Managing Director per il Brand francese a partire dal 1°...

Elettrico alla portata di tutti: Leapmotor T03 in promozione a 15.500€ e C10 a 33.900€

Leapmotor, brand presente in Italia da ottobre 2024 grazie alla partnership con Stellantis, annuncia il lancio di una nuova iniziativa pensata per rendere l’auto...

FR

Lancia et Miki Biasion à l’honneur au Salon de l’Automobile de Bruxelles 2025

Ces derniers jours, Lancia s'est fait remarquer au Salon de l'Automobile de Bruxelles.  Avec plus de 100 000 visiteurs, l'événement confirme l'énorme intérêt suscité par...

Opel Movano HYDROGEN : “Pour une offre encore plus forte”

Au niveau mondial, nous avons vendu plus de 125 000 véhicules utilitaires légers l'année dernière et nous avons réussi à augmenter considérablement nos ventes...