Porsche pilotları Romain Dumas (Fransa), Neel Jani (İsviçre) ve Marc Lieb (Almanya) inovatif Porsche 919 Hybrid modelini birinci sıraya taşıdılar. Takım arkadaşları Timo Bernhard (Almanya), Brendon Hartley (Yeni Zelanda) ve Mark Webber (Avustralya) kardeş otomobilleriyle gece yapılan uzun bir tamir duraklamasının ardından yarışı toplamda 14. sırada tamamladılar.
Dünyanın en zorlu dayanıklılık yarışı olarak tanınan Le Mans’da bu kadar çok sayıda zafere ulaşan tek marka olan Porsche, Le Mans efsanesiyle kendi ismi arasında yakın bir bağ kuruyor.
Porsche, Le Mans’daki 18’inci zaferini kazandı. Son derece çekişmeli geçen yarış, özellikle gece yarısından itibaren daha da heyecan kazandı ve sonucu tahmin edilemeyen bir kimliğe büründü.
Son tura kadar iddiasını devam ettiren Porsche, birinci sıradaki rakibinin pistte durmasının ardından, bir sonraki turda, yarışı izleyen yaklaşık 263 bin seyircinin önünde damalı bayrağı gören takım oldu.
Romain Dumas, Neel Jani ve Marc Lieb ’den oluşan takımın 2 numaralı Porsche 919 Hybrid’i birinciliği elde etti.
Dünyanın en zorlu otomobil yarışı olarak gösterilen Le Mans’da 18. Genel klasman birinciliğini elde eden Porsche, bu rekorun sahibi olduğu ve unvanını koruduğu için dünyanın en seçkin kupalarından birinin üst üste ikinci yılda kendisinde kalmasını sağlamış oldu. Geçtiğimiz yıl da Earl Bamber (Yeni Zelanda), Nico Hülkenberg (Almanya) ve Nick Tandy (İngiltere)’den oluşan takım, bir Porsche 919 Hybrid ile bu başarıyı elde etmişlerdi. Porsche’nin ilk genel Le Mans zaferi 14 Haziran 1970 tarihinde Hans Herrmann ve Richard Attwood tarafından bir 917 KH Coupé ile kazanılmıştı.