2019 Tüketici Elektroniği Fuarı'nda (CES)'te Mercedes-Benz yeni 2019 model CLA Coupe karoser modelini ilk kez görücüye çıkardı...
Yeni CLA daha sportif...
Enerji sektörünün devleri 16-18 Mart’ta İstanbul’da Tüyap Fuar ve Kongre Merkezi’nde düzenlenen Petroleum Istanbul ve Gas&Power Network fuarlarında buluşmaya...
Katılımcı sayısı bu yıl, 135.000 seyirciyle % 10 arttı…
Yarışlara, Richard Mille ailesinin üyeleri start verdi…
RM 11-03 Le Mans Classic, Le Mans Classic 2018’de tanıtıldı.
Le Mans Classic 2018, katılım ve ilgi açısından önceki rekorlarını yeniden kırdı. Efsanevi Circuit de la Sarthe’da gerçekleşen yarışların organizatörleri Peter Auto ve Automobile Club de l’Ouest ile ana sponsor Richard Mille, üç gün içinde 135 bin seyirciyi ağırladı. 700’den fazla klasik arabanın yarıştığı Le Mans Classic 2018, 200 otomobil kulübüne ve Le Mans 24 Saat’in 10 kazananı da dahil 30 ülkeden 1000 pilota ev sahipliği yaptı. Bu, 2002’deki ilk etkinlikten bu yana büyüyerek devam eden mükemmel bir başarı.
Bu seçkin otomobil yarışını kutlamak ve önceki yılların hakkını verebilmek için bu yıl da gerekli her şey mevcuttu; parlak güneş ışığı, 60 farklı markadan 8500 araba, Porsche 70’inci yıl kutlamaları, Alpine’ın Le Mans 24 Saat’teki zaferinin 40’ıncı yılı, Artcurial Motorcars Müzayedesi ve bu efsanevi pistte tarih yazan 24 modeli sergileyen Le Mans Heritage Concours.
1 ve 6 arası geleneksel gridlere ve 1923’ten 1993’e kadar Le Mans yarış araçlarının olduğu C Grubuna ek olarak, yeni Global Endurance Legends gridi, 90’lı ve 2000’li yılların GT1’leri ve diğer LMP1’leri ile Le Mans Classic’te yeni bir çağ başlattı. Bu gösteri gridiyle, etkinlik artık meşhur Audi R8, Bentley Speed 8, Peugeot 908 HDI ve McLaren F1 ve Maserati MC12’yle birlikte Le Mans 24 Saat’in 2016’ya kadarki geçmişine bakıyor.
Richard Mille, McLaren Automotive CEO’su Mike Flewitt, geleceğin Formula E pilotu Felipe Massa, WRX pilotu Sébastien Loeb ve ‘kısa pantolonlu pilotlar’ için düzenlenen Little Big Mans’e cumartesi 15.30’da start veren futbolcu Didier Drogba gibi birçok dostunu ve iş ortağını Le Mans Classic’de ağırladı. Yaklaşık 100 dayanıklılık aracı replikası, seyirciler tek bir ağızdan bağırırken tribünlerin önündeki yarış çizgisinde harekete geçti.
Yetişkin meslektaşları ise, savaş öncesi araçlara (1923-1939) ayrılmış olan Grid 1’de hazır bulunarak, dokuzuncu Le Mans Classic’e resmi start verdi. Sébastien Loeb ve Felipe Massa, Fransa bayrağı ile pilotların ve araçların Le Mans pistine çıkabileceğini işaret etti. Grid yarışları, ertesi gün öğleden sonraya kadar birbirini ardında gerçekleşti.
Otomobiller, yalnızca pistte değil sergi alanlarında ve Le Mans kasabasında da hafta sonunun yıldızları oldu. Artcurial Motorcars, Mercedes Roadster 300 SL modelinin rekor kırarak 3.1 milyon Euro’ya satıldığı sıkı bir açık artırma gerçekleştirirken, kasabadaki DPPI butiğinde ise halk, Éditions Cercle d’Art ve DDPI Images ajansının yeni yayınladığı Car Racing 1965, 1’inci cildinin ön tanıtımına davetliydi. Bu şık cilt, ajansın yayınlanmayan arşivlerinden, hem yolda hem pistte çekilmiş bir fotoğraf seçkisini bir araya getiriyor.
Richard Mille ise, oldukça sportif yeni RM 11-03 Le Mans Classic saatinin tanıtımını yarışlar sırasında gerçekleştirdi. Beyaz seramik 150 parçadan oluşan bu sınırlı edisyon, seyir halindeki tur zamanlayıcılarını dümdüz edebilen geri dönüşlü kronograf mekanizmasına sahip RMAC3 otomatik kalibreyle donatıldı.
Dünyanın en büyük tarihi otomobil etkinlikleri arasında yer alan ‘Le Mans ruhunu’ iki yıl sonraki 10’uncu yılında, yani 2020’de tekrar keşfetmek üzere hepinizi bekliyoruz!
Le Mans Classic 2018 Sonuçları
Şovun En İyisi: Toyota 94 CV (ACO)
1923-1939 Sınıfının En İyisi: Adler Trumpf Rennlimousine (Adler Real Estate AG)
1949-1960 Sınıfının En İyisi: Triumph TRS (Mike Otto)
1961-1971 Sınıfının En İyisi: Sunbeam Alpine (Justin Harrington)
1972-1981 Sınıfının En İyisi: Porsche 930 Turbo (Rolf Sigrist)
Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji...
Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...
Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...
Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu..
Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...
2016 yılından bu yana Nissan Türkiye çatısı altında farklı görevler üstlenen ve son olarak Nissan Türkiye Satış Planlama Müdürü olarak görev yapan Yiğit Boztürk...
Kış mevsiminin zorlu koşullarına sürücüler araçlarını hazırlamaya başladı. Kış lastiği ve antifriz kontrolü kadar listede en önemli maddelerden biri de akü bakımı. Dünyanın enerji...
Aniden bastıran kar, 7 derecenin altına düşen sıcaklıklar... Kış, tüm zorluklarıyla kapımızda! 1 Aralık 2024'te başlayacak Zorunlu Kış Lastiği Uygulaması ise güvenli sürüşe büyük bir katkı...
Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği: Coach, Zorlu Yol Şartlarında Üstün Direnç Sağlıyor
AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren Petlas, yeni nesil otobüs lastikleri RH ve SH...