Lastik satın alırken yılına değil saklanma koşullarına bakın!

®
Çok Okunanlar

Yeni Fireblade ve CB1100 modelleri Köln’deki Intermot fuarında Honda’nın gözdeleri olacak

Honda CBR1000RR Fireblade SP, Total Control’ün bir üst aşamasına geçiyor. Bir önceki modele göre 15 kg daha az ağırlık...

SEAT Arona yılın ‘En İyi Ürün Tasarımı Ödülü’nün sahibi oldu

SEAT’ın yeni kompakt crossoverı Arona, tasarım alanında dünyanın en saygın ödüllerinden biri olarak kabul edilen Red Dot Award’ta “2018...

Shell, 2040 yılına kadar küresel LNG talebinde %50’nin üzerinde artış öngörüyor

Shell'in LNG Görünümü 2024'e göre, sıvılaştırılmış doğal gaza (LNG) yönelik küresel talebin, Çin'in Güney ve Güneydoğu Asya ülkelerindeki gaz...

AUTO KING Genel Merkez Eğitim Akademi eğitimlerine hız kesmeden devam ediyor

18 yıldır otomotiv sektöründe faaliyet gösteren Auto King, 2019 yılında ailesine katılan yeni üyelerinin eğitimlere verdiği önemi Genel Merkez...

100 yılı aşkın deneyimiyle lastik sektöründe en yüksek performans, maksimum güvenlik ve kilometre ömrü sunan Michelin, doğru bilinen yanlışları aktararak kamuoyunu aydınlatmaya devam ediyor. Michelin, lastik satın alırken yılına değil saklanma koşullarına bakılması konusunda sürücüleri uyarıyor.

Araştırmalar yakın zamanda üretilen lastiklerin performansı ile üretim tarihi olarak tanımlanan DOT’u 3 yılı aşmayan lastiklerin performansı arasında herhangi bir fark olmadığını kanıtlıyor. Lastiklerin yaşının üretim tarihiyle değil araca takıldığı günden itibaren başladığına dikkat çeken Michelin, lastik satın alırken sürücülerin dikkat etmesi gereken asıl konunun saklama koşulları olduğunu belirtiyor.

Doğru stoklanan lastiğin ömrü 10 yıldır

Uzmanlara göre doğru koşullarda stoklanan bir lastiğin ticari ömrü 10 yıldır. Ancak bu konuda yaşanan bilgi kirliliğinden dolayı sürücüler sorun yaşayabiliyor. Bir lastiğin ömrü; stoklama koşulları, stok yapılan yerin konum ve durumuna değişiklik gösteriyor. Yani lastiğin ömrünü etkileyen en önemli aktör stoklanma koşullarıdır.

Lastik ömrü araca takıldıktan sonra başlar

Araca takılma öncesinde stok durumundayken lastikler şişirilmemiş, üzerine yük bindirilmemiş olarak depolanır. Lastik ancak araca takıldıktan sonra yüksek basınç, yol darbeleri gibi yıpratıcı etkilere maruz kalır. Dolayısıyla dikkat edilmesi gereken lastik üretim tarihi değil, saklama koşullarıdır.

Lastik yaşı nasıl anlaşılır?

Lastik üretim tarihi lastiğin yanak kısmında bulunmaktadır. Üretim tarihi, lastiğin yanak kısmında yer alan ard arda 4 rakamdan (2000 senesi öncesinde 3 rakamdan) oluşur. İlk iki rakam üretim haftasını, son iki rakam üretim yılını gösterir.

Daha uzun bir ömür için lastik hangi koşullarda saklanmalı?

  • Lastikler her zaman serin, kuru ve doğal havalandırmalı yerlerde stoklanmalıdır. Eğer lastikler dışarıda muhafaza ediliyorsa, branda ile örtülmeli ve su geçirmemelidir.
  • Lastikler güneş ışığından ve ultraviyole ışınlı yapay ışıktan korunmalıdır.
  • Sıcaklık 35°C’nin altında olmalıdır. Sıcak su boruları veya radyatörlerle direkt temastan korunmalıdır.
  • Mazot, benzin, yağ gibi petrol türevi uçucu maddelerle, akü asidiyle temastan uzak tutulmalı, kaynak makineleri, elektrik terminalleri gibi lastiğe zarar verebilecek uygulama yerlerine yakın olmamalıdır.
  • İlk stoklanan lastik ilk önce kullanılacak şekilde organize edilmelidir.
  • Lastikler, zeminden en az 10 cm yükseklikteki raflarda, dikey konumda istiflenmelidir. Deforme olmalarını önlemek için, ayda bir kez hafif şekilde döndürülebilir.

Diğer Haberler

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...

Nissan Türkiye’ye yeni satış direktörü

2016 yılından bu yana Nissan Türkiye çatısı altında farklı görevler üstlenen ve son olarak Nissan Türkiye Satış Planlama Müdürü olarak görev yapan Yiğit Boztürk...

Kış mevsiminde akü arızaları yüzde 170 artıyor

Kış mevsiminin zorlu koşullarına sürücüler araçlarını hazırlamaya başladı. Kış lastiği ve antifriz kontrolü kadar listede en önemli maddelerden biri de akü bakımı. Dünyanın enerji...

Zorunluluk için değil zor durumlar için: Kışın Kış Lastiği

Aniden bastıran kar, 7 derecenin altına düşen sıcaklıklar... Kış, tüm zorluklarıyla kapımızda! 1 Aralık 2024'te başlayacak Zorunlu Kış Lastiği Uygulaması ise güvenli sürüşe büyük bir katkı...

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği:  Coach, Zorlu Yol Şartlarında Üstün Direnç Sağlıyor AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren Petlas, yeni nesil otobüs lastikleri RH ve SH...