Lamborghini 26 yıl sonra pistlere döndü…

®
Çok Okunanlar

100,000 Euro bağışlayacak…

Milano - Pirelli, tüm dünyayı etkisi altına alan Covid-19 pandemisi (salgın) ile ilgili gelişmeler ışığında “2021 Pirelli Takvimi”ni iptal...

Yeni EQA ve EQB Türkiye’de

Mercedes-Benz Otomotiv İcra Kurulu ve Otomobil Grubu Başkanı Şükrü Bekdikhan, “Mercedes-EQ’nun elektrikli güç aktarma sistemleri ve araç yazılımındaki liderlik...

P ZERO YENİ AUDİ’NİN ORİJİNAL EKİPMANI OLARAK SEÇİLDİ

Pirelli’nin Türkiye İzmit’te üretilen Pirelli P Zero Trofeo R lastikleri, yeni Audi RS 3 ile Almanya’daki efsanevi Nürburgring pistinde...

Chupa Chups, MotoGP’de Jorge Lorenzo’nun yanında…

Dünyanın en sevilen lolipop markası Chupa Chups, motosiklete eğlence katarak İspanyol motosiklet şampiyonu Jorge Lorenzo ile yirmi yıllık geçmişe...

Lamborghini LE3512 V12 motoruyla 1992 Formula 1 yarışının kahramanlarından biri olan, #003 şasi numaralı Minardi M191B katıldığı son Grand Prix’nin ardından geçen 26 yıl aradan sonra pistlere dönüyor.

Lamborghini Squadra Corse tarafından organize edilen bu heyecanlı deneme, 90’ların başlarında Lamborghini F1 projesinde çalışan Lamborghini’nin eski mühendislik personelinin desteğiyle Lamborghini Polo Storico’nun yaptığı titiz restorasyon çalışması sonucunda ortaya çıktı.

Minardi M191B #003, Polo Storico’nun restore edeceği ilk tek kişilik otomobil olacak. Sant’Agata Bolognese’deki Lamborghini Müzesi’nde sergilenen otomobil, yedi ay süren çalışmalar sonucunda orijinal verimlilik düzeyine geri döndürüldü ve orijinal parçalarının çoğu korundu.

Lastikler, yakıt deposu, motor beyni, emniyet kemerler ve yangın söndürme sistemleri değiştirildi diğer parçalar ise Mauro Forghieri tarafından tasarlanan motordan başlayanarak dikkatle restore edildi.  12 silindirli LE3512’nin eskiden olduğu gibi yaklaşık 700 HP güç üretimini hâlâ yapabiliyor olması meraklılarına Formula 1’in altın yıllarındaki heyecanları yeniden yaşama imkanı sağlayacak.

Bu büyük dönüşün şeref konukları ise Lamborghini fabrika sürücüsü Mirko Bortolotti ve Giancarlo Minardi. Faenza merkezli ekibin kurucusu, Lamborghini ile tüm 1992 yılı boyunca sürdürülen verimli işbirliğini hatırlatıyor: “25-30 yıl önceki modelleri görmek hâlâ heyecan verici. Bunlar, telemetri ve otomatik şanzıman kullanılmaya başlamadan önceki son otomobillerdi. Şu anda bile o güzel günleri hatırlatan kükreyen sesinin yanı sıra düşük devirlerden başlarak çok büyük bir güç üretebilen çok esnek bir motordu.”

 

Sürcüler Gianni Morbidelli  ve Christian Fittipaldi’ye verilen Minardi M191B #003, 1992’nin ilk Grand Prix yarışlarında yer aldıktan sonra yerini yine bir Lamborghini motoruna sahip olan M192’ye bıraktı. Polo Storico tarafından restore edilen tek kişilik otomobilin elde ettiği en iyi sonuç, İspanya Grand Prix’sinde sürücü Christian Fittipaldi’nin kazandığı 11. sıra olmuştu. Otomobil şimdi tarihi F1 yarışlarına adanan şampiyonaya katılarak yarışlara geri dönmeye hazır. Test sonuçları çok olumluydu: Otomobil 20 turu hiçbir sorun yaşamadan geçerken Lamborghini motoru, Ayrton Senna’yı 1993’te Estoril’de çok etkileyen bütün özelliklerini mükemmel bir şekilde koruyordu.

Diğer Haberler

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...

Nissan Türkiye’ye yeni satış direktörü

2016 yılından bu yana Nissan Türkiye çatısı altında farklı görevler üstlenen ve son olarak Nissan Türkiye Satış Planlama Müdürü olarak görev yapan Yiğit Boztürk...

Kış mevsiminde akü arızaları yüzde 170 artıyor

Kış mevsiminin zorlu koşullarına sürücüler araçlarını hazırlamaya başladı. Kış lastiği ve antifriz kontrolü kadar listede en önemli maddelerden biri de akü bakımı. Dünyanın enerji...

Zorunluluk için değil zor durumlar için: Kışın Kış Lastiği

Aniden bastıran kar, 7 derecenin altına düşen sıcaklıklar... Kış, tüm zorluklarıyla kapımızda! 1 Aralık 2024'te başlayacak Zorunlu Kış Lastiği Uygulaması ise güvenli sürüşe büyük bir katkı...

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği:  Coach, Zorlu Yol Şartlarında Üstün Direnç Sağlıyor AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren Petlas, yeni nesil otobüs lastikleri RH ve SH...