Kavurucu Sıcaklarda Araç Hararetine Dikkat!

®
Çok Okunanlar

Trafiğe martta 226 bin 617 aracın kaydı yapılırken 2 bin 239 aracın kaydı silindi

Türkiye İstatistik Kurumu, mart ayına ilişkin motorlu kara taşıtları istatistiklerini açıkladı. Buna göre, martta trafiğe kaydı yapılan taşıt sayısı geçen...

İtalya’ya binek otomobil ihracatında yüzde 58,5 artış

Uludağ Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği verilerinden yaptığı derlemeye göre, otomotiv endüstrisinin Ocak-Mart 2024'teki 9 milyar 132 milyon 431 bin...

IEA raporu 17 milyona ulaşması bekleniyor…

Uluslararası Enerji Ajansı'nın (IEA) Salı günü yayınladığı son rapora göre, küresel elektrikli otomobil satışları 2024'te güçlü kalmaya devam edecek...

Otomotivde İhracat yüzde 5 artışla 9,2 milyar dolar oldu

Yılın ilk çeyreğinde otomotiv ihracatı geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre adet bazında yüzde 1 artarak 256 bin 511 adet...

Araçların sağlıklı bir sürüş sunabilmesinde, özellikle motorun düzgün çalışması büyük önem taşıyor. Motorun sorunsuz çalışabilmesi içinse birçok etken bulunuyor. Bunların başında da motorun performansını doğrudan etkileyen soğutma sıvısı yer alıyor.Soğutma sıvısı kontrolünün göz ardı edilmesi durumunda geri dönüşü olmayan hasarların yaşanabileceğine değinen Motul Satış Müdürü Kerem Oyılmaz, “Soğutma sıvısı aracın motorunun doğru ısıda çalışmasını sağlar. Soğutma sıvısının eksik olması ya da bitmesi durumunda, özellikle kışın soğuk havalarda motor donma yapabilir, sıcak havalarda ise motor çalışması gereken ısının çok üstüne çıktığında üst kapak contası yanar ve araç hararet yapar. Aracın hararet yapması da hem araç için hem de sürücü için büyük tehlikelere yol açabilir. Bu nedenle, soğutma sıvısı düşünüldüğünden çok daha büyük önem taşıyor. Düzenli olarak soğutma sıvısı seviyesi kontrol edilmeli, bu durum katiyen göz ardı edilmemeli. Araç sahiplerinin üreticinin önerdiği doğru sıvıyı dikkate alması gerekiyor.” dedi.

Araç sağlığını doğrudan etkileyen soğutma sıvısı ile ilgili bilinmesi gereken birçok farklı nokta bulunuyor. Bunlardan biri de soğutma sıvısının neden azaldığı ve bu duruma karşı neler yapılması gerektiği;soğutma sıvısının azalmasında birden fazla etken rol alabiliyor. Sıvının yer aldığı motor elemanlarında meydana gelebilecek kaçaklar, aracın yüksek hararet yapması, hazneden suyun taşması ya da komple yanması soğutma sıvısının azalmasına yol açıyor. Bu durumla karşı karşıya kalınması halinde; plastik ya da kauçuk olan soğutma sistemi borularının kontrol edilmesi, suyu soğutma işlevine sahip olan radyatörün sorunsuz çalışıp çalışmadığına bakılması, fazla hararet sonucu yanma yapma ihtimali olan kapak contası ve aşınma ihtimaline karşın su deposu kapağının da incelenmesi gerekiyor. ‘Motor soğutma sıvısı neden eksilir?’ sorusunun bir diğer cevabı da motor bloğu tapalarının yıpranması olabiliyor. Araç bakım sıvılarında 170 yıllık uzmanlığa sahip olan Motul, bugünlerde aşırı sıcaklarla mücadele etmek zorunda kalan otomobillerde hararete karşı en iyi çözümün doğru soğutma sıvısı seçimi olduğuna dikkat çekti.

“Soğutma sıvısı eksilmesi geri dönüşü olmayan hasarlar bırakabilir”

Araçta soğutma sıvısının eksik olması, aracın soğutma işlemini gerçekleştirememesi, motorun olması gereken ısının altında ya da üstünde çalışmasına sebep oluyor.  Araç sahipleri için önemli uyarılarda bulunan Motul Türkiye Satış Direktörü Kerem Oyılmaz, “Motor sisteminin olmazsa olmazı soğutma sıvısının eksik olması durumunda kışın çok soğuklarda donma meydana gelirken yaz aylarında da araç hararet yapabilir. Araç sürücülerinin bu konuda çok dikkatli davranmaları gerekiyor. Aracın hararet yapması durumunda, sürücüler seyir halindeki araçlarını kenara çekip önce motorun soğumasını beklemeliler. Soğumayı hızlandırmak için kaput açılabilir ve kalorifer çalıştırılırsa motor bölümündeki aşırı sıcak hava daha hızlı tahliye edilmiş olur. Çünkü motor soğumadan soğutma sıvısı kabı açılmaya çalışılırsa, içerisindeki sıvı 100 derecenin üstünde olması halinde patlama meydana gelebilir. Araç soğuduktan sonra, soğutma sıvısı bölümüne yüzde 50 saf su, yüzde 50 antifriz özelliğine sahip sıvı eklenmesi gerekiyor. Motor, soğutma sıvısını devir daim ettikten sonra, araç çalıştırılmalı ve hararet seviyesinde bir yükselme olmaması halinde araç sahipleri araçlarını kullanmaya devam edebilir.” şeklinde konuştu.

“Araca uygun ve her koşula dayanıklı soğutma sıvısı kullanımı öneriyoruz”

Soğutma sıvısının içeriği ile ilgili eklemeler de yapan Oyılmaz, “Soğutma sıvısı bölümüne yüzde 50 saf su, yüzde 50 antifriz konulması önemli bir nokta. Elbette bu durum konsantre ürünlerde geçerli, örneğin Motul olarak su eklemesine gereksinim duymaksınız direkt kullanılabilecek Auto Cool ürünlerimiz de mevcut.Öte yandan soğutma suyuna ekleme yapıldığında farklı türde bir antifriz eklemesi yapılmamalı. Yani organik antifriz kullanılıyorsa organik, hibrit antifriz kullanılıyorsa hibrit antifriz eklemesi yapılmalı.Sadece su konulmasını katiyen önermiyoruz. Çünkü antifriz özellikli soğutma sıvısıile su kıyaslandığında, saf su 102 derecede kaynarken soğutma için geliştirilen özel sıvı 168 derecede kaynıyor. Bu da daha zorlu koşullarda dayanıklılığı ve performansı artırır. Araç sahiplerinin antifriz özellikli soğutma sıvısı seçiminde de oldukça dikkatli olmasını öneriyoruz. Tercih yapılırken aracın hangi şartlarda ve ne sıklıkla kullanıldığı göz önünde bulundurulmalı ve üreticinin onayını alan, dayanıklı ürünler kullanılmalı. Biz Motul olarak, her tüketici alışkanlığına ve her araca yönelik antifriz özellikli soğutma sıvısısunuyoruz. Auto Cool serimiz hem uzun ömürlü hem de kolay kullanım sağlıyor.” dedi.

Son Haberler

Volvo Car Turkey’de Pazarlama Direktörlüğü’ne Yeni Atama

Kurulduğundan bu yana teknolojisini geliştirirken her zaman insanı odağına alan İsveçli otomobil üreticisi Volvo Cars’ın Türkiye operasyonunda üst düzey...

Diğer Haberler