HUAWEI AI Çözümleri Portföyünü ve AI Stratejisini Piyasaya Sunuyor…

®
Çok Okunanlar

Michelin, Fransa’daki iki fabrikasını kapatacak…

Fransız lastik üreticisi Michelin, Fransa'daki 2 fabrikasını en geç 2026 yılı başında kapatacağını duyurdu. Michelin'den yapılan açıklamada, birkaç yıldır ciddi...

Total ve Microsoft’tan stratejik iş birliği

Total ve Microsoft, dijital dönüşümü ileriye taşımak ve net sıfır emisyon hedeflerini desteklemek için stratejik iş birliği anlaşması yaptığını...

Opet Fuchs’un yeni Genel Müdürü İrfan Özdemir oldu

Madeni yağ sektörünün önde gelen şirketlerinden Opet Fuchs’ta Genel Müdürlük görevine, OPET Petrolcülük A.Ş. Satıştan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı...

Yolların Lord’u VANTAGE Mayısta Türkiye Yıllarında!

İngiliz devi Aston Martin’in spor otomobil segmentinde ikon modeli haline gelen Vantage serisinin en yenisi mayıs ayında Türkiye’ye geliyor....

Huawei Enterprise, Mobil Veri Merkezi’ni (MDC) tanıttı. Çip, platform, işletim sistemi ve geliştirme çerçevesini kapsayan yazılım ve donanım entegre çözümü, otonom sürüş süreçlerini gerçekleştirmek için sektörde konumlandırılıyor.

Huawei’nin BT Ürün Hattı Başkan Yardımcısı Joy Huang, “Önümüzdeki on yılda otonom sürüş, insan yaşamını derinden değiştirecek ve inovasyonun itici güç olacak. Otonom bir aracın, otomatik sürüş için karar vermeyi desteklemek üzere büyük miktarda sensör verisini toplaması ve işlemesi gerekir. Otonom bir araba kelimenin tam anlamıyla bir Mobil Veri Merkezi’dir. Bununla birlikte, yüzlerce yıllık otomobil endüstrisi ve ICT endüstrisi için, otonom sürüş asla kolay bir iş değildir. Alt katman çipini, platformu, araç içi işletim sistemini ve algoritmaları çalıştırmak için üst katman geliştirme çerçevesini içeren oldukça karmaşık bir mühendislik sistemi ile birlikte gelir. Huawei, otonom bir sürüş sağlayıcısı olmayı hedefliyor ve otomotiv endüstrisindeki müşterilere sürekli yenilikçilik sayesinde sürekli daha hızlı bir sürüş vizyonu getiriyor” açıklamasını yaptı.

Sektördeki mevcut otonom sürüş bilgi işlem platformlarıyla karşılaştırıldığında, Huawei MDC (Mobile Data Center) aşağıdaki özelliklere sahip:

Yüksek performans

MDC saniyede 352 trilyon işleme kadar (TOPS) çıkabilen Huawei Ascend çipleri üzerinde çalışır ve L4 otomatik sürüş şartlarını karşılar. Yüksek bilgi işlem gücü, daha fazla harici sensöre (kameralar, milimetre-dalga radarları, lazer radarları ve GPS gibi) ve işlem veri akışlarına gerçek zamanlı bağlanabileceği anlamına gelir. Bu durum, otomatik sürüş aracının karmaşık yol koşullarıyla daha hızlı, güvenli ve güvenilir bir şekilde başa çıkmasını sağlar.

Yüksek Güvenlik ve Güvenilirlik

MDC, Huawei’nin 30 yıllık AR-GE, tasarım ve ICT ekipmanı imalatındaki deneyim ve uzmanlığına dayanır. Uçtan uca yedekleme tasarımı, tek hata noktalarını ortadan kaldırır. Araç kullanım ortamları ile güvenle baş edebilmek için -40°C ila + 85°C ortam sıcaklığında stabil olarak çalışır. ISO 26262 standardının ASIL D seviyesi gibi, güvenilirlik ve fonksiyon güvenliği için otomotiv sınıfı gereksinimlerine uygundur.

Yüksek Enerji Verimliliği

Huawei MDC, 1 TOPS/W değerinde uçtan uca enerji verimliliği ile endüstri ortalaması olan 0,6 TOPS/W değerinden çok daha iyi sonuçlar elde edilmesini sağlar. Yüksek enerji verimliliğinin yararları sadece enerji tasarrufu sağlamakla kalmaz, aynı zamanda araç aküsünün daha uzun süre dayanmasını sağlar. Ayrıca, aynı hesaplama gücünü daha düşük sıcaklıkta sağlamak, elektronik bileşenler için geliştirilmiş güvenilirlik anlamına gelir. Huawei MDC, soğutma fanları gibi yüksek hassasiyetli bileşenlere ihtiyaç duymaz. Bu durum, ürünün daha küçük boyutta olmasını sağlar ve otomobillerin mevcut yapı tasarımı üzerindeki etkisini azaltır.

Düşük Gecikme Garantisi

Temel donanım platformu, bir robot işletim sistemi (ROS) ile donatılmıştır. Temel donanım ve yazılım, 10 mikrosaniyeden daha düşük bir çekirdek zamanlama gecikmesi ve ROS için 1 milisaniyeden daha az bir aralık arası iletişim gecikmesi elde etmek için etkin bir şekilde bütünleştirilmiştir. Bunlar, endüstrinin genel 400-500 milisaniye gecikme süresinden çok daha iyi performans göstererek, otonom sürüş için 200 msn’den daha kısa uçtan uca gecikme süresi sağlamak üzere bir araya geliyor. Bu faydalar, otonom sürüş için daha yüksek güvenlik anlamına geliyor.

Huawei, uzun yıllardır ICT alanında çalışıyor. Huawei, araçların akıllı dönüşümünde, çip düzeyinde inovasyon, platform düzeyinde mühendislik yetenekleri ve kapsamlı bir geliştirme, hata ayıklama ve tanılama aracı zinciri geliştirdi. Huawei, otomobil sektörü müşterileri ile otonom araç kullanmak için çalışmaya hazırlanıyor.

Diğer Haberler

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...

Nissan Türkiye’ye yeni satış direktörü

2016 yılından bu yana Nissan Türkiye çatısı altında farklı görevler üstlenen ve son olarak Nissan Türkiye Satış Planlama Müdürü olarak görev yapan Yiğit Boztürk...

Kış mevsiminde akü arızaları yüzde 170 artıyor

Kış mevsiminin zorlu koşullarına sürücüler araçlarını hazırlamaya başladı. Kış lastiği ve antifriz kontrolü kadar listede en önemli maddelerden biri de akü bakımı. Dünyanın enerji...

Zorunluluk için değil zor durumlar için: Kışın Kış Lastiği

Aniden bastıran kar, 7 derecenin altına düşen sıcaklıklar... Kış, tüm zorluklarıyla kapımızda! 1 Aralık 2024'te başlayacak Zorunlu Kış Lastiği Uygulaması ise güvenli sürüşe büyük bir katkı...

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği:  Coach, Zorlu Yol Şartlarında Üstün Direnç Sağlıyor AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren Petlas, yeni nesil otobüs lastikleri RH ve SH...