Dünya Rallycross Şampiyonası’nda Audi’den kanat farkı!

®
Çok Okunanlar

Mazda, Toyota, yeni ABD otomobil üretim tesisi için Alabama’yı seçti

2021'de açılacak olan tesis 4.000'e kadar istihdam yaratacak ve tesis için yatırım 1.6 milyar dolara ulaşacak. Mazda ve Toyota, Alabama...

Test Sürüşü: YENİ TOYOTA RAV4 HYBRID…

Yeni Toyota Rav4 Hybrid; Fark edilmeyi sevenler için tasarlanan yeni Rav4, sağlam şehirli tarzı ve iç tasarımdaki ustalığını rafine...

Nova Fiat Toro, AutoData 2021 Ödülünü kazandı

AutoData Editora, Otomotiv Sektörünün En İyisi AutoData 2021 Ödülü'nün kazananlarını açıkladı ve Fiat, Hafif Ticari Araç kategorisinde Nova Toro...

Castrol Ford Team Türkiye, Sarıkamış Rallisi’nde zirveyi zorladı

Otomobil sporları arenasının öncü ekibi Castrol Ford Team Türkiye, 2024 ralli sezonunun ilk yarışı Sarıkamış Rallisi’nde başarılı pilotu Ali Türkkan...

Audi Sport’un Dünya Rallycross Şampiyonası’nda yarışan dünyaca ünlü İsveçli pilot Matthias Ekström’ün takımı EKS için geliştirdiği Audi S1 EKS RX, yeni motoru ve tasarımının yanında, markanın DTM ve Le Mans 24 yarışlarından elde ettiği tecrübe ile tasarlanan arka kanadıyla öne çıkıyor. 

Audi Sport tarafından Dünya Rallycross Şampiyonası (WRX) Takımı EKS için, takımla birlikte geliştirilen 2 adet Audi S1 EKS RX, bir önceki versiyona göre kapsamlı bir geliştirmeden geçti.

Bir önceki versiyona göre,2 litrelik 4 silindirli turbo motorunun yeri değiştirilen yarış otomobilinde, motorun yazılımları da güncellendi. Böylece S1, 580 HP güce sahip oldu. Yarış otomobilinde güncellenen tasarımlardan biri de, soğutma sistemi… Kapıların yanına ve tavana yerleştirilen hava girişleri, soğutma sistemine etki ederek, otomobilin azami verimli olmasını sağlıyor.

World RX Media Day 2018

Audi S1 EKS RX’in en dikkat çeken özelliği ise, arka kanatları. Audi Sport’un Le Mans ve DTM yarışlarında elde ettiği know-how ve tecrübeler ışığında üretilen arka kanat, otomobile daha güçlü bir bastırma kuvveti sağlıyor. Ayrıca, hava sürtünmesini de azalttığı için aracın daha dengeli ve hızlı bir şekilde yarışmasını sağlıyor. 

İspanya’nın Majorka kentindeki test sürüşlerinde “Bir önceki versiyona göre, yarış otomobili daha güçlü motorlara sahip” diye konuşan DTM ve WRX şampiyonu Matthias Ekström, “Ancak bu gücü, zemine daha iyi ve verimli bir şekilde aktarmak en önemli nokta” dedi.Audi Motorsport Direktörü Dieter Gass da, EKS takımına Audi fabrikası olarak desteklerinin geçen sezonda başladığını ancak bu sezon ilk kez Audi Sport mühendislerinin ve EKS teknisyenlerinin S1’i geliştirmek için birlikte çalışmaya başladığını söyledi.

Diğer Haberler

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...

Nissan Türkiye’ye yeni satış direktörü

2016 yılından bu yana Nissan Türkiye çatısı altında farklı görevler üstlenen ve son olarak Nissan Türkiye Satış Planlama Müdürü olarak görev yapan Yiğit Boztürk...

Kış mevsiminde akü arızaları yüzde 170 artıyor

Kış mevsiminin zorlu koşullarına sürücüler araçlarını hazırlamaya başladı. Kış lastiği ve antifriz kontrolü kadar listede en önemli maddelerden biri de akü bakımı. Dünyanın enerji...

Zorunluluk için değil zor durumlar için: Kışın Kış Lastiği

Aniden bastıran kar, 7 derecenin altına düşen sıcaklıklar... Kış, tüm zorluklarıyla kapımızda! 1 Aralık 2024'te başlayacak Zorunlu Kış Lastiği Uygulaması ise güvenli sürüşe büyük bir katkı...

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği:  Coach, Zorlu Yol Şartlarında Üstün Direnç Sağlıyor AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren Petlas, yeni nesil otobüs lastikleri RH ve SH...