Otomotivin Üst Düzey Yöneticileri İstanbul’da Buluştu
Bu yıl 5’incisi düzenlenen Dünya Otomotiv Konferansı WAC 2018, ziyaretçi konusunda kendi rekorunu kırdı. 40’ın üzerinde direktör ve üst düzey yöneticinin katıldığı konferansı, bu yıl 902 kişi ziyaret etti. Dünya Otomotiv Konferansı Direktörü Ersin Kara, workshop etkinlikleriyle grupların birbiriyle iletişime geçerek yeni işbirlikleri geliştirmesini sağlayan WAC 2018’in özellikle bu dönemde stratejik önem taşıyan bir organizasyon haline geldiğini söyledi.
İstanbul’da Japonya’dan ABD’ye, İngiltere’den Almanya’ya 40’ın üzerinde ülkeden otomotiv sektörünün üst düzey yöneticilerini ve lider firmalarını biraraya getiren Dünya Otomotiv Konferansı (WAC 2018) sektörün geleceğini masaya yatırdı. Londra merkezli Worldwide Partnership firması tarafından düzenlenen ve katılımcıların yüzde 68’ini direktör ve üst düzey yöneticilerin oluşturduğu konferans, bu yıl 900’ü aşkın ziyaretçi sayısıyla kendi rekorunu kırdı.
Dünya Otomotiv Konferansı Direktörü Ersin Kara, sektördeki global gelişmelerin Türkiye’deki oyuncularla paylaşılmasını sağlayan etkinliğin bu yıl 5’incisinin düzenlendiğini, konferansa ilginin her geçen yıl artmasının gelecek yıllar adına motive edici olduğunu söyledi.
“Yeni İşbirlikleri Geliştirilen Stratejik Bir Organizasyon”
İki gün boyunca sunumlar, paneller, vaka ve takım çalışmaları gibi etkinliklerin gerçekleştirildiği konferansın açık oturumlarında, uzman konuşmacılar deneyimlerini katılımcılarla paylaşma imkanı buldu. Workshop etkinlikleriyle de 15’erli ve 20’şerli grupların bir araya gelerek karşılıklı etkileşime geçtiğini hatırlatan Ersin Kara, WAC 2018’in bu yanıyla yeni network ağı ve işbirlikleri oluşturmak adına da katılımcılara katmadeğer sağladığını açıkladı. Konferansın özellikle bu dönemde stratejik önem taşıyan bir organizasyon haline geldiğini belirten Ersin Kara “Etkinlikten; ciddi iş birlikleri, bilgi ve deneyim paylaşımıyla çıkmış olmaktan dolayı mutluyuz” diye konuştu.
İki gün süren konferansta konuşmacılar sektör adına önemli tespitlerde bulundu. İşte o tespitlerden bazıları:
Pizza Söyler Gibi Araç Siparişi
Garanti Bankası Tüketici Finansmanı Direktörü Demet Yavuz son yıllarda otomotiv sektörünün “inanılmaz” derecede geliştiğini ifade etti. Yavuz, “Sektörün bu gelişmesinin ardında, başka sektörlerle iş birliği yapması yatıyor. Bugün otomotiv finansmanının diğer finansmanlardan ayrılması, sektörün ve finans kuruluşlarının başarısı… 25 yıl önce showrooma 4-5 kez gider, sonra eşe dosta sorar, sonra tekrar showrooma gider, öyle araç alırdık. Sonra da bu aracın finansmanı için banka banka gezerdik. Şimdi Garanti Bankası olarak, şubelerden çıkıp yetkili satış bayileri ile iş birliği yaptık. Hayalimiz, süreci uçtan uca dijitalleştirmek. Yani, müşterimiz evde otururken beğendiği aracı almak için başvurusunu yapsın, sözleşmesi dijital onaylansın ve pizza söylemiş gibi aracı kapısının önüne gelsin.” diye konuştu.
Yeni Jenerasyon Esnek Modellere Yatkın
Mercedes- Benz Türk CIO’su Gökçe Bezmez “shared” başlığı altında paylaşılan araçlara önem verdiklerini, bu konunun gelirlerini artıracağını, artık yeni jenerasyonun araba sahibi olmak yerine esnek modeller üzerinde çalıştığını anlattı.
2030’da Gelirin Yüzde 25’i Mobil Servislerden Gelecek
Gökçe Bezmez dünyada 3 trilyon 500 milyar dolar olan otomotiv sektörü gelirlerinin yüzde 80’inin araç satışından geldiğini, 2030 yılında bu gelirin 6 trilyon 700 milyar dolar olacağını, bunun sadece yüzde 55’inin araç satışından, yüzde 25’inin de mobil servisten kazanılacağını açıkladı.
Dünya Peoplenet Ağına Odaklanıyor
Panasonic Amerika Direktörü Hakan Köstepen, bilgi tabanlı toplumlar oluştuğunu, araçların yanı sıra insanların, nesnelerin, bilginin ve enerjinin hareketliliğinin sözkonusu olduğunu söyledi. Mobility’nin hayatları değiştirmesiyle ilgili olarak Japonya’da toplum 5.0’ın çıktığını anlatan Hakan Köstepen, artık internet kadar peoplenet denilen ağa odaklanıldığını açıkladı.
Önümüzdeki 10 Yılı Planlamalıyız
Türk ekonomisini değerlendiren ekonomist Özlem Derici Şengül, sürdürülebilir kalkınma için bu dönem teknoloji, insan kaynakları ve Ar-Ge’ye yatırım yapılması gerektiğini dile getiren Özlem Derici Şengül, “Dünyaya enjekte edilen 50 trilyon dolarlık likidite 2015 yılından itibaren geri çekilmeye başlandı. Bu durum 5 yıl boyunca devam edecek. Bu nedenle kısa vadeli önlemlerle başa çıkma lüksümüz yok, önümüzdeki 10-20 yılı planlamamız gerekiyor” dedi.
Her Bir Aracın Asimetrik Kimlikle Yaratılması Gerekecek
İsviçre’den Wisekey firması CEO’su Carlos Moreira, akıllı araçlarla birlikte bilgi güvenliğinin çok daha fazla önem kazanacağını anlatarak, araçların hacklenmemesi için her bir aracın asimetrik kimlikle yaratılması gerekeceğini vurguladı.