DİJİTAL ORTAMIN SATIN ALMA ALIŞKANLIKLARINDAKİ PAYI GÜN GEÇTİKÇE ARTIYOR

®
Çok Okunanlar

LIQUI MOLY’den yeni yağ kılavuzu…

  Çeşitli yağ spesifikasyonlarının keşmekeşinde doğru yağı kolayca bulun   Günümüzde yağlar artık çoktandır, genelgeçer kayganlaştırıcı maddeler olmaktan çıkıp tam kullanıldığı motora...

Kia’da 12 ay yüzde 0.99 faiz fırsatı…

KIA, Mart ayına özel hazırladığı kampanyalarıyla ayakları yerden kesmeye devam ediyor. Kampanya kapsamında Picanto, Rio, Stonic ve Bongo, Mart...

Kuzey Çevre Otoyolu’nda Araçlara 7/24 Hizmet Veriyor

Bridgestone ve Lassa markaları ile Türkiye lastik sektörü lideri Brisa, hizmet inovasyonları ile de sürücülerin tüm ihtiyaçlarına çözüm sunmaya...

TÜVTÜRK ismini kullanarak randevu ücret talebi…!

Son günlerde farklı kişi ve kurumların, kurdukları yanıltıcı internet siteleri ve çağrı merkezleri aracılığıyla ücretsiz olarak sunulan randevu hizmeti...

Çağımızın teknolojik yenilikleri son yıllarda hızla gelişerek otomobillerdeki emniyet, performans ve güvenilirliği artırdı. Gitgide  yaygınlaşan elektrikli araçların; tren, otobüs ve hatta uçakların ise artık bir akım haline geldiğini söylemek yanlış olmayacaktır. Daha önceki yazılarımda da sizinle paylaştığım gibi otonom araçların yaygınlaşması ise sadece birkaç yıl uzağımızda.

 

Tüm bunlara karşılık, müşterilerle birebir temas halinde olan yetkili satıcıların organizasyonel yapılarını ve müşterilerine sundukları  satın alma deneyimini incelediğimizde bu metotların oldukça geleneksel kaldığını görüyoruz. Distribütörler her ne kadar satışları hızlandıracak ve arttıracak yeni girişimlerde bulunup, kaliteli satış deneyimi sunmaya çalışsa da bu girişimler, müşteri deneyimini iyileştirmede hızlı bir değişikliğe izin vermedi. Çoğu ülkede olduğu gibi ülkemizdeki bayiler için de dizayn edilen satış, pazarlama ve dağıtım stratejileri, satılan her araçtan elde edilen kazancı odağına almakta, ancak müşteri deneyiminin önemini ıskalamakta.

 

Değişen hedef kitleler ve özellikle dijital dünyada büyüyen Y Kuşağı ve sonrasında gelen jenerasyonlar, tamamen farklı ve yeni beklentilerle araç alıcıları haline geliyor. Sadece yeni jenerasyonlar değil, eski nesiller de aynı şeklide kendilerini geliştirerek ve dijitalleşerek, satın alma alışkanlıklarını yeniliyor.  Özetle artık tüm nesillerin gelişen müşteri deneyimi perspektifiyle, otomobillerini sadece showroom’larda değil, dijital ortamlarda farklı yöntemlerle araştırıp satın almaya karar verdiğini ve üstün hizmet kalitesi beklediğini söyleyebiliriz.

 

Yeni “dijital” tüketicilerin ihtiyaçlarını karşılamak ilk bakışta çok kolay gibi gözükse de gerekli alt yapıyı oluşturmak büyük bir çaba gerektiriyor. Bu yapı sadece web sitelerinin, çevrimiçi yapılandırıcıların ve mobil uygulamaların dizaynı ve yenilenmesiyle sınırlı kalmamalı, bunun daha da ötesine geçerek, üstün bir müşteri deneyimi sunmak için satış ve pazarlama modellerinin omnichannel iş modeliyle dönüştürülmesini gerektiriyor. Entegre stratejiler belirlemek için müşterinin perspektifinden gözlem yaparak dizayn edilmesi ve bir satış aracı olarak kullanılan müşteri deneyiminin tüm iletişim kanallarında tutarlı bir şeklide yönetilmesi gerekiyor.

 

Tabii bu noktaya ulaşabilmek için, otomobil üreticileri, distribütörler ve bayiler, tüm satış ve pazarlama yaklaşımlarını omnichannel iş modeliyle yeniden kurgulamaya başlamak zorunda. Her üç taraf da araç satın alma davranışındaki beklentileri doğru okumalı ve bu sürecin değişen doğasını içselleştirerek yeni modeller sunmak üzerinde çalışmaya başlamalı.

 

Dünya’nın en büyük beş otomobil pazarı olan Çin, Almanya, Hindistan, İngiltere ve ABD’deki müşteri satın alma davranışlarını derinlemesine inceleyen Accenture raporuna göre satın alımların yüzde 55’i artık sanal ortamda başlıyor.

Müşteriler eskiden birçok bayi dolaşırken artık bu oran 2’lere kadar inmiş durumda.

Bir müşteri aklındaki markaya karar kıldıysa artık en fazla 2 bayi geziyor. Sıfır araç satın alacak olan müşterilerin yüzde 65’i showroom’lara gelmeden önce hangi model ve markayı alacağını biliyor. Araç araştırma ile satın alma periyodu arasında geçen süre ise en fazla 9 hafta.

Ek olarak bu zaman dilimi içinde müşteri ikna edilemez ise ya araç almaktan vazgeçiyor ya da aracı başka kanallardan alıyor.

Müşterilerin yüzde 80’i alacakları araç kararını forumlarda veya online sitelerde bulunan mevcut kullanıcıların deneyimlerini okuyarak veriyor.

Her ne kadar müşteriler dijitale geçiş yapsa da, test sürüşleri bayilerin önemli bir avantajı ve müşteriye temas noktası olarak kalmaya devam ediyor. Sanal gerçeklik (VR) yöntemiyle test sürüşleri deneyimlerinin yaygınlaşmasına rağmen, müşteriler gerçek bir sürüş deneyimi yaşamadan bir araç alma kararını vermeyeceklerini söylüyorlar.

“Online” hizmet sunmak artık bir lüks veya moda değil, kesinlikle bir ihtiyaç.

Otomobil üreticileri ve biz yetkili bayiler, müşteri odaklı bir ekosistem oluşturmak için dijitalleşmeye hızlıca uyum sağlayarak çalışmaya başlamalı ve bu dinamik alandaki değişiklikleri yakından takip etmeliyiz.

Her ne kadar markaların küresel pazarlama stratejileri sektörü yönlendiriyor olsa da, strateji ve yaklaşımları yerelleştirerek ve lokal pazarlama aktivasyonları planlayarak, hedeflediğimiz satış adetlerine ulaşabilmemiz mümkün. Örneğin, Avrupa ve Amerika’da müşteriye ulaşmak için kullanılan kanallar arasında son sıralarda bulunan sosyal medya, Türkiye’deki kullanıcı alışkanlıklarının tam tersi şekilde işlemesi nedeniyle en başta yer alıyor. Bu veriyi doğru okuyup, globalden gelen pazarlama planlarını lokale uyarlayıp, sosyal medyayı Türkiye’de en çok kullanılan pazarlama kanalı olarak eklemek ve müşteri deneyimini zenginleştirme hedefiyle kullanmak çoğu zaman doğru olacaktır.

Bu nedenle müşterilerin deneyimlerini iyileştirmek için bayilerin ellerindeki tüm kanalları iyi değerlendirmeleri, müşteriye ulaşacak yeni kanalları kullanmaya başlamaları ve en önemlisi kanal veya cihazdan bağımsız olarak kusursuz bir deneyim tasarlayıp sunmaları oldukça önem taşıyor.

Dijitalleşmeyi ve müşterinin üstün deneyim beklentisini doğru analiz edip uygun kanalları kullanarak uyum sağlayan otomobil üreticileri ve bayileri, sadece müşterilerine daha iyi hizmet sunmakla kalmayıp, aynı zamanda satış ve pazarlama maliyetlerini de düşürecektir.  Bu maliyet düşürme potansiyelinin en yüksek olduğu sektörün otomotiv sektörü olması, bizim açımızdan iyi değerlendirilmesi gereken bir fırsattır.

 

Diğer Haberler

Türkiye’nin En Büyük Oto Yedek Parça Firmaları Nelerdir?

Otomotiv sektörü Türkiye’nin en dinamik ve büyüyen sektörlerinden biri. Araç sahipleri için ise güvenilir oto yedek parça temini hayati bir önem taşıyor. İster bireysel...

Özgür Süslü, 2024 yılına ilişkin değerlendirmelerini ve 2025 öngörüleri

Alfa Romeo Türkiye Marka Direktörü Özgür Süslü, hedeflerinin karlı bir şekilde, kaliteden ödün vermeden yüksek müşteri deneyimiyle ürünlerini tüketiciyle buluşturmak olduğunu belirtti.Özgür Süslü, 2024...

80,62 $’dan işlem görerek %0,3 arttı…

Petrol fiyatları, dünyanın en büyük petrol ithalatçısı ülkesi olan Çin'de ekonomik aktivitenin arttığına işaret eden veriler ve gelecek hafta göreve başlayacak olan ABD Başkanı...

Brent petrolün varil fiyatı 80,63 dolar…

Brent petrolün varili, uluslararası piyasalarda 80,63 ​​dolardan işlem görüyor... Dün 81,66 dolara kadar yükselen Brent petrolün varil fiyatı, günü 80,40 dolar seviyesinde tamamladı. Brent petrolün...

Dacia Sandero, toplamda 309.392 adetlik satış rakamına ulaştı

Renault Grubu 2024 finansal sonuçlarını açıkladı. Bu sonuçlarla birlikte Dacia markasının başarıları tescillendi. Dacia Sandero, toplamda 309.392 adetlik satış rakamına ulaştı ve Avrupa’nın en...

Renault Grubu, 2024 yılında dünya genelinde 2.264.815 araç satışı

Renault Grubu, 2024 yılında dünya genelinde 2.264.815 araç satışı gerçekleştirerek 2023 yılına kıyasla %1,3 büyüme sağladı.Grup, Avrupa'da satışlarını %3,5 artırarak pazarın iki katı gelişme...

Dakar Rallisi’nin Şampiyonu Red Bull Sporcusu Daniel Sanders

Dünyanın en zorlu motor sporları mücadelesi Dakar Rallisi sona erdi. 12 etaptan oluşan maceranın galibi motosiklet kategorisinde Red Bull sporcusu Daniel Sanders Oldu. 14 gün...

Country News Categories - UK

Powering into space: Škoda confirms UK specification and price for all-new Kodiaq vRS seven-seater

Škoda is set to open order books for the latest member of the all-new Kodiaq family – the vRS. The sporting flagship of the...

All-new Mazda6e unveiled at Brussels Motor Show

Mazda has revealed its new BEV for the European market today at the Brussels Motor Show. A stylish electric hatchback with a fastback saloon...

USA

Wards names the Kia EV9 one of the most impactful models of 2024

The 2024 EV9 has been recognized as one of the most impactful models of 2024 by WardsAuto, earning its place on WardsAuto’s top 10...

Automobili Lamborghini celebrates a record year with 10,687 cars delivered

 With a total of 10,687 cars delivered during 2024, equivalent to an increase of 6% compared to 2023, Automobili Lamborghini scores the best annual...

DE

Alfa Romeo stellt neue INTENSA-Sondermodelle vor

Alfa Romeo erweitert sein Angebot um die neuen Sondermodelle INTENSA, die für die Modellreihen Junior, Tonale, Giulia und Stelvio zur Verfügung stehen. Zu den...

Raphaële Carreau leitet den Bereich Versicherungen bei Stellantis Financial Services

Stellantis Financial Services Europe SA hat heute bekannt gegeben, dass Raphaële Carreau mit Wirkung zum 19. August 2024 zum Head of Insurance ernannt wurde....

IT

PEUGEOT ITALIA ANNUNCIA LA NOMINA DI VALENTINO MUNNO A NUOVO MANAGING DIRECTOR

Torino. Novità al vertice di PEUGEOT in Italia, con la nomina di un nuovo Managing Director per il Brand francese a partire dal 1°...

Elettrico alla portata di tutti: Leapmotor T03 in promozione a 15.500€ e C10 a 33.900€

Leapmotor, brand presente in Italia da ottobre 2024 grazie alla partnership con Stellantis, annuncia il lancio di una nuova iniziativa pensata per rendere l’auto...

FR

Lancia et Miki Biasion à l’honneur au Salon de l’Automobile de Bruxelles 2025

Ces derniers jours, Lancia s'est fait remarquer au Salon de l'Automobile de Bruxelles.  Avec plus de 100 000 visiteurs, l'événement confirme l'énorme intérêt suscité par...

Opel Movano HYDROGEN : “Pour une offre encore plus forte”

Au niveau mondial, nous avons vendu plus de 125 000 véhicules utilitaires légers l'année dernière et nous avons réussi à augmenter considérablement nos ventes...