Page 53 - MART 2018
P. 53
Automobile Magazine | Mart 2018
PIRELLI PZERO VE MCLAREN SENNA:
PİSTLERDEN YOLLARA ORTAK BİR YOLCULUK
Pirelli ile McLaren’in uzun yıllardır de- onunu andırıyor. Muazzam gücü (800
vam eden teknik işbirliğinde yeni bir beygir), olağanüstü karbon fiber şasisi,
yarış versiyonlarından türetilen sofistike
sayfa açılıyor. Benzersiz nitelikleriyle
Motor sporları larda en yüksek düzeyde performansı bili özel kılıyor. Böyle önemli özellikler,
süspansiyon sistemi ve en ileri teknolo-
çok özel bir otomobil olan yeni McLar-
jiyle geliştirilen aerodinamiği bu otomo-
en Senna için hem pistlerde, hem yol-
garanti edecek lastiklerin geliştirilme-
ekstrem hızlanmaya ve aerodinamik
yüklere dayanabilme kabiliyetine sahip
si, işbirliğinin geçmişinden bugüne en
lastiklerin özel olarak geliştirilmesini ge-
zorlu görevlerden biri oldu. İngiliz hiper
rektirdi. Belirlenen hedeflerin tümüne
otomobilin lastikleri, Pirelli P Zero Tro-
feo ve P Zero’nun özellikle ekstrem bir
ulaşmak amacıyla malzemelere özel
versiyonu olarak ortaya çıktı. Senna
için geliştirilen P Zero Trofeo, pist lastiği
performansa uygun olanları seçmenin
yanı sıra hafif ve optimal tasarımla
olarak tasarlanmış olsa da yolda da kul-
lanılabiliyor. Benzer bir şekilde, yapısı olarak dikkat gösteren Pirelli, en üstün
mükemmel güvenirlik ve amaca uy-
itibarıyla daha ziyade bir yol lastiği olan gunluk sağladı. Bu unsurların kombi-
P Zero da pistlerde kullanılabiliyor. Pire- nasyonu, mükemmel dengeyi ve yol tu-
lli mühendisleri, mümkün olan en iyi tuşunu garanti ederken hassas dönüş,
ürünü ortaya çıkarmak amacıyla özel- etkileyici kararlılık, her türlü sürüş koşu-
likle P1 için lastik geliştirme konusunda lunda maksimum çekiş ve daha kısa
McLaren ile kapsamlı işbirliğinin yanı mesafede frenleme sağlıyor. Asimetr-
sıra motor sporlarından alınan dersle- ik profilleri ve yanakları olan yenilikçi
rden de yararlandı. Spor otomobil kim- lastik tasarımı, optimal yanal kararlılık
liğini gizlemeyen McLaren Senna, GT3 sağlarken ön ve arka akslar arasındaki
araçların yol için yaratılmış bir versiy- etkileşimi maksimuma çıkarıyor.
Pirelli geçtiğimiz ay sonu Dünya kaplı mıcır yollardan oluştuğu için
Ralli Şampiyonası’nın ikinci etabı yüzeye batabilecek ve tutuş sağlay-
olan İsveç Rallisi’ne Sottozero Ice acak özel çivili lastikler kullanılıyor.
lastiklerini götürdü. Sottozero Ice, Bu yıl etaplarda son sezonlarda pek AYLIK 60.000 TEKİL OKUNMA...
vulkanizasyon sırasında patentli bir görülmeyen yoğunlukta kar bekleni-
prosesle lastiğe entegre edilen 384 yor. Ralli etkinlikleri müdürü Terenzio
çivili tasarımıyla biliniyor. Pirelli gibi İs- Testoni: “Halen Dünya Rallycross
veç Rallisi de serinin başladığı 1973 Şampiyonu olan ve ilk WRC yarışları-
yılında Dünya Ralli Şampiyonası’nın na hazırlanırken testlerde büyük ümit
parçası olmuştur. Yarış: Dünya Ralli vadeden Johan Kristofferson gibi çok
Şampiyonası takvimindeki gerçek an- özel misafirlerimize hoş geldin de-
lamda tek kış yarışı olan İsveç Rallisi, mekten memnuniyet duyuyoruz. Bu
yarışmacılara benzersiz bir mücadele macerada onun yanında yer almak
imkanı sunuyor. Etaplar, kar ve buz harika bir his. TURKCELL DERGİLİK UYGULAMASI AYLIK TEKİL DERGİ İNDİRME : 22.500 KİŞİ
52 Automobile Magazine | www.automobilemagazine.com.tr www.automobilemagazine.com.tr | MART 2018 53