Page 53 - MART 2018
P. 53

Automobile Magazine | Mart 2018

 PIRELLI PZERO VE MCLAREN SENNA:

 PİSTLERDEN YOLLARA ORTAK BİR YOLCULUK

























 Pirelli ile McLaren’in uzun yıllardır de-  onunu  andırıyor.  Muazzam  gücü  (800
 vam eden teknik işbirliğinde yeni bir   beygir), olağanüstü karbon fiber şasisi,
 yarış versiyonlarından türetilen sofistike
 sayfa açılıyor. Benzersiz nitelikleriyle
 Motor sporları  larda en yüksek düzeyde performansı   bili özel kılıyor. Böyle önemli özellikler,
 süspansiyon sistemi ve en ileri teknolo-
 çok özel bir otomobil olan yeni McLar-
 jiyle geliştirilen aerodinamiği bu otomo-
 en Senna için hem pistlerde, hem yol-
 garanti edecek lastiklerin geliştirilme-
 ekstrem hızlanmaya ve aerodinamik
 yüklere dayanabilme kabiliyetine sahip
 si, işbirliğinin geçmişinden bugüne en
 lastiklerin özel olarak geliştirilmesini ge-
 zorlu görevlerden biri oldu. İngiliz hiper
 rektirdi. Belirlenen hedeflerin tümüne
 otomobilin lastikleri, Pirelli P Zero Tro-
 feo ve P Zero’nun özellikle ekstrem bir
 ulaşmak amacıyla malzemelere özel
 versiyonu olarak ortaya çıktı. Senna
 için geliştirilen P Zero Trofeo, pist lastiği
 performansa uygun olanları seçmenin
 yanı sıra hafif ve optimal tasarımla
 olarak tasarlanmış olsa da yolda da kul-
 lanılabiliyor. Benzer bir şekilde, yapısı   olarak dikkat gösteren Pirelli, en üstün
 mükemmel güvenirlik ve amaca uy-
 itibarıyla daha ziyade bir yol lastiği olan   gunluk sağladı. Bu unsurların kombi-
 P Zero da pistlerde kullanılabiliyor. Pire-  nasyonu, mükemmel dengeyi ve yol tu-
 lli mühendisleri, mümkün olan en iyi   tuşunu garanti ederken hassas dönüş,
 ürünü  ortaya  çıkarmak  amacıyla  özel-  etkileyici kararlılık, her türlü sürüş koşu-
 likle P1 için lastik geliştirme konusunda   lunda maksimum çekiş ve daha kısa
 McLaren  ile  kapsamlı  işbirliğinin  yanı   mesafede frenleme sağlıyor. Asimetr-
 sıra motor sporlarından alınan dersle-  ik profilleri  ve yanakları olan yenilikçi
 rden de yararlandı. Spor otomobil kim-  lastik  tasarımı,  optimal  yanal  kararlılık
 liğini gizlemeyen McLaren Senna, GT3   sağlarken ön ve arka akslar arasındaki
 araçların yol  için yaratılmış bir  versiy-  etkileşimi maksimuma çıkarıyor.


 Pirelli geçtiğimiz ay sonu Dünya   kaplı mıcır yollardan oluştuğu için
 Ralli Şampiyonası’nın ikinci etabı   yüzeye  batabilecek  ve tutuş  sağlay-
 olan  İsveç  Rallisi’ne  Sottozero  Ice   acak özel çivili lastikler kullanılıyor.
 lastiklerini götürdü. Sottozero Ice,   Bu yıl etaplarda son sezonlarda pek   AYLIK 60.000 TEKİL OKUNMA...
 vulkanizasyon sırasında patentli bir   görülmeyen yoğunlukta kar bekleni-
 prosesle  lastiğe  entegre  edilen  384   yor. Ralli etkinlikleri müdürü Terenzio
 çivili tasarımıyla biliniyor. Pirelli gibi İs-  Testoni: “Halen Dünya Rallycross
 veç Rallisi de serinin başladığı 1973   Şampiyonu olan ve ilk WRC yarışları-
 yılında Dünya Ralli Şampiyonası’nın   na hazırlanırken testlerde büyük ümit
 parçası  olmuştur. Yarış:  Dünya  Ralli   vadeden Johan Kristofferson gibi çok
 Şampiyonası takvimindeki gerçek an-  özel misafirlerimize hoş geldin de-
 lamda tek kış yarışı olan İsveç Rallisi,   mekten memnuniyet duyuyoruz. Bu
 yarışmacılara benzersiz bir mücadele   macerada  onun  yanında  yer  almak
 imkanı sunuyor. Etaplar, kar ve buz   harika bir his.  TURKCELL DERGİLİK UYGULAMASI AYLIK TEKİL DERGİ İNDİRME : 22.500 KİŞİ


 52  Automobile Magazine | www.automobilemagazine.com.tr                 www.automobilemagazine.com.tr | MART 2018   53
   48   49   50   51   52   53   54