Page 13 - MART 2018
P. 13

Automobile Magazine | Mart 2018

 ‘Porsche Tennis Grand Prix’de


 korta çıkıyor































 Oyak Renault 2017’de üretim rekorları kırdı  NISSAN Avrupa, 2017 yılını rekorla kapattı




 Oyak Renault 2017 yılında otomobil,   NISSAN Avrupa 2017 yılını rekorla
 motor, şasi üretiminde ve ihracatında re-  kapatırken, 10 yıl önce yeni bir seg-
 kor rakamlara ulaştı. Geçtiğimiz yıl 365   ment yaratan NISSAN Qashqai’nin 3
 bin otomobil,  599 bin 335 motor, 271   milyonuncu adedi İngiltere’deki Sun-
 bin 174 vites kutusu, 383 bin 577 adet   derland Fabrikasının bantlarından indi.
 şasi üretimi gerçekleştiren Oyak Renault,   NISSAN’ın Sunderland Fabrikası tarihi
 yüksek üretim performansıyla, Türkiye   başarıya imza atarken, şirketin Datsun ve
 otomobil üretiminde ve ihracatında lider-  NISSAN markaları 2017 yılında toplam-
 liğini sürdürdü.    da 762.574 adet satarak en iyi Avrupa
 Kendi şasi ve motorunu da üreten Tür-  satış performansına imza attı. Şirket bu
 kiye’deki en büyük entegre Otomobil   sonuçla 2016 yılı ile karşılaştırıldığında
 Fabrikası olan Oyak Renault, 2017 yılın-  satışlarını yüzde 3,8 oranında artırmış
 da otomobil üretiminin yanı sıra motor ve   oldu. NISSAN’ın kaydetmiş olduğu
 şasi üretiminde de rekor kırdı. Geçen yıl   başarıda, satışları yüzde 1,2 oranında
 365 bin adet araç üreterek, Türkiye’deki   artan Qashqai modeli önemli bir rol üs-
 en yüksek üretim sayısına ulaşan Oyak   tlendi. Sunderland Tesisi 2017 yılında
 Renault, üretim bantlarından dakikada   346.856 adet NISSAN Qashqai üreterek
 1 otomobil indirme performansını yaka-  bir rekora imza atarken bunların 265.520
 ladı. Türkiye’de geçen yıl üretilen 1 mi-  adedi Avrupa pazarında satıldı. NISSAN
 lyon 143 bin adetlik otomobil üretiminin   Qashqai’nin  satış performansının  da
 yüzde 32’sini tek başına gerçekleştiren   katkısıyla  NISSAN  Avrupa  pazarından
 Oyak Renault, 1998 yılından bu yana   yüzde 3,7 pay alırken, marka İspan-
 elinde tuttuğu otomobil üretim liderliğini   Oyak Renault Genel Müdürü Tunç Başeğmez, Oyak Renault olarak 2017 yılında otomo-  ya’da yüzde 9,4, Fransa’da yüzde 3 ve   NISSAN Avrupa Başkanı Paul Willcox yapmış olduğu değerlendirmede: “2017 yılı NISSAN Avrupa
 2017 yılında da sürdürdü. Oyak Renault   bil üretiminde liderliklerini devam ettirdiklerini belirterek, “1969 yılında Türkiye’de üretime   Rusya’da yüzde 12,4 büyüme kaydet-  için tam bir rekor yılı olurken 2018 yılına da son derece hızlı bir başlangıç yaptık. Qashqai sa-
 2017’de sadece araç üretimiyle değil,   başladığımızdan  bu  yana otomobil  üretiminde  liderliğimizi  koruyarak  pazara  yön vermenin   ti. 2014 yılında ikinci nesil olarak satışa   dece 10 yılda 3.000.000 üretim adedine ulaşırken Ekim ayında lanse etmiş olduğumuz ve satışa
 mekanik aksam ve parça imalatında da   gururunu yaşıyoruz. Gerçekleştirdiğimiz doğru yatırımlarla Türkiye ekonomisinin gelişmesine ve   sunulan ve kısa süre önce makyajla   sunulmadan önce ödül alan NISSAN LEAF her 10 dakikada 1 adet olmak üzere rekor sipariş
 rekorlara  imza attı.  Geçen yıl 599 bin   ülkemizin refah seviyesinin artmasına katkı sağlamaya devam ediyoruz” dedi. Türkiye otomotiv   güncellenen Qashqai, NISSAN tarihinin   adetleriyle yüzümüzü güldürüyor.” Dünyanın önde gelen araştırma ve danışmanlık firmalarından
 335 adet motor, 271 bin 174 vites kutu-  pazarının 2017 yılında bir önceki yıla göre, otomobil üretiminin yüzde 20 ve otomobil ihracatının   Avrupa’daki en başarılı modeli olarak   Focus2move’un, Avrupa’nın en çok satan araçları araştırmasına göre NISSAN Qashqai, bu yılın en
 su, 383 bin 577 adet şasi takımı üretildi.   ise yüzde 24 oranında artış gösterdiğini belirten Başeğmez, “Oyak Renault olarak, bugüne   öne çıkıyor. NISSAN Qashqai, toplamda   çok satılan SUV’u olmakla kalmıyor, aynı zamanda bu önemli başarıyı 2013 yılından bu yana elinde
 Bursa’da üretilen mekanik aksamlar, Re-  kadar olduğu gibi önümüzdeki dönemde de, Türkiye’de daha fazla istihdam yaratacak ve ülke-  19 adedi ‘Yılın Otomobili’ olmak üzere   tutan model olarak göze çarpıyor.  Geçtiğimiz yıl hayata geçirilen makyajda; yeni dış tasarım, art-
 nault Nissan Uluslararası Lojistik Merkezi   mizin ihracatını artıracak yeni otomobil ve motor projelerinin gerçekleşmesi için çalışmalarımızı   80’in üzerinde ödül aldı. NISSAN Qash-  tırılmış iç mekan kalitesi, gelişmiş sürüş performansı ve yeni NISSAN Intelligent Mobility teknolojileri
 aracılığı ile Renault Grubu fabrikalarında   sürdüreceğiz” diye konuştu. Oyak Renault, 70’e yakın ülkeye yaptığı ihracatla, Türkiye’nin to-  qai bir SUV pratikliğini ve kullanım özel-  olmak üzere dört ana konuya odaklanırken böylece Qashqai kullanıcılarına daha fazla konfor ve
 kullanılmak üzere ihraç edildi.  plam otomobil ihracatının yüzde 31’ini gerçekleştirdi.  liklerini bir hatchback otomobilin ayak izi,   sürüş güvenliği sunuluyor.
        sürüş dinamikleri ve kullanım maliyetleri-
 12  Automobile Magazine | www.automobilemagazine.com.tr  yle aynı potada eritiyor.   www.automobilemagazine.com.tr | MART 2018   13
   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18