Page 32 - KASIM 2017
P. 32
Mercedes-Benz
S-Serisi
Haberler
Verimliliği ve konforluyla otomobilde yeni çıtayı belirliyor
Mercedes-Benz ürün gamının tipi bulunuyor. Yeni Mercedes Mercedes-Benz S 560 4MATIC önceki nesildeki 5,5 litre hacimli
tepe noktasını oluşturan S-Serisi, S-Serisi’nin yaşam alanını her biri ve Mercedes-Maybach S 560 V8 motor, yerini silindir kapatma
daha da geliştirilen Intelligent 12,3 inç büyüklüğünde iki adet 4MATIC modellerinde sunulan özelliğine sahip AMG imzalı 4,0 litre
Drive donanımı ile otonom sürüşe yüksek çözünürlüklü parlak ekran yeni V8 silindirli çift turbo beslemeli hacimli V8 silindirli çift turbo besle-
giden yolda önemli bir adım daha domine ediyor. Tek bir cam panel motor 469 BG (345 kW) ve 700 meli motora bırakıyor. Yeni motor
atıyor. Sürücüyü mesafe takibi altında bir araya gelen ekran- Nm ile yerini aldığı V8 motor ile çok daha düşük olan hacmine
ve direksiyon yönlendirmesinde lar böylece tek bir geniş ekran kıyaslandığında ortalama yüzde 10 karşın 612 BG (450 kW) üretirken,
daha da konforlu destekleyen görünümü sunuyor ve tasarım daha az yakıt tüketerek dünyanın karma koşullarda yakıt tüketimi
Aktif Takip Yardımcısı DISTRONIC anlamında da orta konsolun yatay en tutumlu V8 silindirli benzinli 8,9 lt/100 km ve karma koşullarda
ve Aktif Direksiyon Yardımcısı, formlu mimarisini destekliyor. Yeni motoru olarak öne çıkıyor. Modern CO2 salınımı 203 gr/km olarak
viraj veya kavşak öncesinde seyir Mercedes-Benz S-Serisi’nin direk- teknolojinin nimetlerinden yararla- gerçekleşiyor. Mercedes-Benz,
hızını otomatik olarak ayarlıyor. siyonunda dokunmatik kumanda nan yeni V8 motorda güç gereksin- tarihinin en güçlü dizel otomobil
MULTIBEAM LED farlar ve UL- panelleri bulunuyor. Bu yüzeyler iminin olmadığı sürüş koşullarında motorunu Mercedes-Benz, S 400
TRA RANGE uzun farlar geceyi tıpkı akıllı cep telefonlarında subap kontrol sistemi CAMTRONIC d 4MATIC versiyonunda kullanı-
gündüze çevirirken, yol bozukluk- olduğu gibi dokunma ve kaydırma sekiz silindirin dördünü kapatarak ma sunuyor. Yeni sıralı altı silindirli
larını önceden tespit eden ROAD hareketlerine cevap veriyor. devreden çıkartıyor ve böylece turbo beslemeli dizel motor 340
SURFACE SCAN ve virajda eğimi Böylece sürücü ellerini direksiyon- yakıt tüketimini önemli oranda BG (250 kW) güç ile 700 Nm tork
dengeleyen CURVE gibi özellikler dan ve gözünü yoldan ayırmadan düşürüyor. Bu sayede kayıplar üretirken, karma koşullarda yakıt
yeni Mercedes-Benz S-Serisi’nde- bilgi ve eğlence sistemini güvenli azaltılırken, toplam verimlilik de tüketimi 5,6 lt/100 km ve karma
ki diğer önemli özellikler olarak ve konforlu bir şekilde yönetebiliy- arttırılıyor. Silindir sıralarının V’sinin koşullarda CO2 salınımı 147 gr/
öne çıkıyor. or. Bilgi ve eğlence sistemi ayrıca içine yerleştirilen turbo beslemel- km olarak gerçekleşiyor. Yerini
Mercedes-Benz’in amiral gemisi orta konsoldaki Touchpad kuman- er de bir diğer yenilik olarak öne aldığı öncüsüne oranla güç üretimi
olarak tanımlanan otomobil, 2016 da paneli veya sesli komut sistemi çıkıyor. Böylece termal verimlilik ve önemli oranda artmış olsa da yeni
yılında tüm dünyada lüks sedan LINGUATRONIC üzerinden de performans artarken turbo besle- motor yüzde 7 daha az yakıt tüke-
pazarının en çok satan modeli kumanda edilebiliyor. Doğrudan meli motorların ortak sorunu olan tiyor. Premium dizel motor ailesinin
oldu. 2013 yılından günümüze direksiyon üzerine entegre edilen turbo boşluğu ortadan kalkıyor. tepe noktasını oluşturan motor; ka-
kadar sedan gövde tipi 300.000 DISTRONIC ve hız sabitleme Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ demeli yanma süreci, iki kademeli
adetlik satış performansına sistemine ait kumanda düğmeleri modelinde ise üstün performansı turbo besleme ve değişken subap
imza atarken, Mercedes-Benz de yeni S-Serisi’ndeki yeniliklerden çok daha düşük yakıt tüketimi kontrol sistemi CAMTRONIC gibi
S-Serisi’nin halen altı farklı gövde biri olarak dikkat çekiyor. değerleriyle elde etmek üzere teknolojilerle öne çıkıyor.
32 Automobile Magazine | www.automobilemagazine.com.tr