Page 24 - KASIM 2017
P. 24
HYUNDAI PERFORMANCE N İÇİN GELİŞTİRİLEN
ÖZEL P ZERO, `HN` İŞARETİ TAŞIYOR
Premium lastik üreticisi Pirelli, yeni Hyundai
i30 N için özel bir P Zero versiyonu geliştirdi.
Yeni lastik, dinamik aracın spesifik özellikler-
ine uymak üzere tasarlandı. Ultra Yüksek
Performans yaz lastiğinin 235/35 R19
ölçülerindeki bu yeni OE (orijinal ekipman)
versiyonu, Pirelli’nin İtalya’da Settimo
Torinese’deki yüksek teknoloji fabrikasında
üretildi. Hyundai Performance N, i30 N için
özel olarak geliştirilen P Zero’nun tanınması
amacıyla lastik yanağına ‘HN’ işareti ekledi.
Özel lastik, Pirelli’nin Mükemmel Uyum
stratejisinin bir başka örneği olma niteliği-
ni taşıyor. Bu yaklaşımı esas alan Pirelli
mühendisleri, belirli bir otomobilin teknik ge-
rekliliklerine ve özelliklerine göre en hassas
şekilde ayarlanan lastikler geliştirebiliyor. Bu
strateji, şirketin orijinal donanımda, özellikle
premium ve prestij segmentlerinde dünyanın
pazar lideri olmasını sağlamış bulunuy-
or. Hyundai Performance N ile işbirliği ile
Pirelli’nin etkileyici portföyüne tanınmış bir
otomotiv üreticisi daha eklenmiş oluyor.
LASTİK PIRELLI MÜHENDİSLERİ YENİ HYUNDAI i30 N
İÇİN ÖZEL BİR P ZERO GELİŞTİRDİ
Hyundai Motor’un N serisindeki ilk yüksek performans otomobili olan bili kullanırken sportif dinamikleri deneyimlemek isteyen kişilere hitap
i30 N, yeni nesil i30 platformu üzerinde sıfırdan geliştirildi. i30 N, gerek ediyor. Hyundai’nin ‘Keyfini Sürün’ temasının üç temel taşına dayanan
günlük yaşamda yollarda, gerekse pistlerde maksimum sürüş keyfi i30 N, virajlardaki ustalığını ve yarış pisti yeteneklerini kanıtlamış bir
sunmak için tasarlandı. Hyundai Motor, inovasyondan ödün vermeyen günlük spor otomobili olarak tanımlanıyor. i30 N, virajları çok seviyor.
ve gücünü teknolojiden alan yüksek performanslı otomobillere yönelik Otomobildeki ‘N’ logosu, bir şikanı simgeliyor. Yarış pistlerindeki bu özel
artan müşteri taleplerine i30 N ile yanıt veriyor. Avrupa genelinde 2017 virajlarda i30 N maksimum yol tutuşu sergilerken mükemmel bir sürüş
sonlarında lanse edilmesi planlanan yeni i30 N, bir performans otomo- hissi yaratıyor.
Güçlü 2.0-litre turbo şarjlı motor, maksimum
275 PS ve 353 Nm tork (‘Overboost’ fonksi-
yonuyla 378 Nm tork) değerlerine ulaşabiliy-
or. Günlük kullanıma uygun bir spor otomobil
olarak hafta içinde işe giderken konfor sunan
i30 N, hafta sonu pistte performansını gös-
terebiliyor. Aracın geliştirilmesinde dayanıklılık
ve yarış pisti performansı dikkate alınan
iki önemli unsur oldu. Dayanıklılık testleri
kapsamında i30 N, Nürburgring’deki Nord-
schleife parkurunda 10.000 km yol yaptı.
Otomobilin çok yönlü olması, her türlü yol
şartlarında güvenlik ve performans açısın-
dan en yüksek standartları gerektiriyor. Pirelli
mühendisleri de bu beklentilere yanıt ver-
mek için P Zero’nun özel bir versiyonunu
geliştirmiş bulunuyor.
24 Automobile Magazine | www.automobilemagazine.com.tr